Άσκοπα σπαταλήθηκε η ώρα της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμαστικών του Grand Prix Ιαπωνίας, με τις ομάδες να αποφεύγουν να συμμετάσχουν λόγω των καιρικών συνθηκών.
Η βροχή που έπεφτε νωρίτερα είχε σταματήσει όταν ξεκίνησε επίσημα η διαδικασία, αλλά υπήρχε ακόμα νερό στο οδόστρωμα. Με ποσότητα που να μη δικαιολογεί τα ενδιάμεσα ελαστικά αλλά παράλληλα να καθιστά άσκοπη και δύσκολη την οδήγηση από άποψη αντιπροσωπευτικών συνθηκών και δεδομένων, τα μονοθέσια παρέμειναν εντός των γκαράζ και οι οδηγοί εκτός αυτών, περιμένοντας να στεγνώσει επαρκώς η πίστα.
Με το πέρας δέκα λεπτών, η διεύθυνση του αγώνα έκρινε ότι οι συνθήκες ήταν εντάξει, αλλά αυτό δε μεταφράστηκε σε ιδιαίτερη βιασύνη από πλευράς του grid, με τη Suzuka να παραμένει άδεια. Σταδιακά πάντως, τα κόκπιτ άρχισαν να γεμίζουν, οι κινητήρες άναψαν και ο Lewis Hamilton έγινε ο πρώτος που βγήκε για έναν αναγνωριστικό γύρο, δώδεκα λεπτά μετά την έναρξη των δοκιμαστικών. Ο Βρετανός απεφάνθη στον ασύρματο ότι η πίστα ήταν αρκετά στεγνή, αλλά στη συνέχεια κλήθηκε πίσω στο box. Τη θέση του έξω πήρε ο Daniel Ricciardo, ο οποίος δεν είχε οδηγήσει νωρίτερα στην πρώτη περίοδο, αλλά η ενημέρωση του Αυστραλού ήταν αντίθετη με αυτήν του Hamilton, καθώς ανέφερε ότι η βροχή ξανάρχιζε. Δήλωση που έδειξε να συνάδει με τα ραντάρ των ομάδων, τα οποία προέβλεπαν περαιτέρω κατακρημνίσματα, και η RB δεν ολοκλήρωσε το γύρο της, επιστρέφοντας στο pit lane, όπου τα υπόλοιπα μονοθέσια συνέχιζαν να αναμένουν εντός των γκαράζ.
Ένα τέταρτο αργότερα, με 33 λεπτά να απομένουν στο ρολόι, ο Oscar Piastri έκανε την εμφάνισή του, με τη McLaren να φορά τα ενδιάμεσα ελαστικά. Ούτε αυτός ολοκλήρωσε το γύρο του ωστόσο, κρίνοντας ότι οι συνθήκες δε δικαιολογούσαν τη χρήση της γόμας. Οι RB, δια χειρός Ricciardo και Yuki Tsunoda, μαζί με τις Sauber, έκαναν με τη σειρά τους αναγνωριστικές περιστροφές, με τον Tsunoda να κάνει στη συνέχεια τον πρώτο «γρήγορο», χρονομετρημένο γύρο της διαδικασίας, σταματώντας στο 1:42.304. Εκτός παρέμεινε και ο Ricciardo, κάνοντας χρόνο ενάμισι δέκατο πιο αργό.
Οι δύο RB εξακολούθησαν να γυρνούν μοναχικά, καθώς οι Sauber δε συνέχισαν, ενώ και ο Alex Albon βρήκε την πίστα πολύ στεγνή για ενδιάμεσα και δεν έκανε απόπειρα να χρονομετρηθεί. Χωρίς να πιέζουν ιδιαίτερα για να μην υπερθερμάνουν τα ελαστικά τους, οι Ricciardo και Tsunoda επιδόθηκαν στην όποια συλλογή δεδομένων θεώρησε πρέπουσα η RB για τις συνθήκες και προσφέροντας τη μόνη δραστηριότητα της διαδικασίας για λίγο ακόμα, πριν κινηθούν προς τα pits με 20 λεπτά να απομένουν.
Οι Zhou Guanyu και Valtteri Bottas ανέλαβαν να κρατήσουν για λίγο τα προσχήματα, χωρίς πάντως να σημειώσουν χρόνο. Ελάχιστες φαίνονταν πλέον οι πιθανότητες οποιασδήποτε ουσιαστικής κίνησης για τη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών. Με το ενδεχόμενο βροχής και το σαββατοκύριακο, κανείς άλλος δεν έδειξε να θέλει να σπαταλήσει ελαστικά μέχρι τα τελευταία έξι λεπτά, όπου οι δύο Haas επιχείρησαν αναγνωριστικό γύρο με τα μαλακά ελαστικά. Ο Kevin Magnussen έκρινε ότι οι συνθήκες δεν ευνοούσαν τα σλικ, αλλά ο Albon, που έκανε την ίδια ώρα ένα πέρασμα με τα ενδιάμεσα, είχε διαφορετική γνώμη, αν και δεν παρέμεινε στην πίστα. Αυτός που το έκανε ήταν ο Piastri, που έκλεισε στο 1:39.105 με τη μαλακή γόμα, πριν κάνει άλλον ένα γύρο στο 1:36.862 και έναν τρίτο στο 1:34.725
Λιγότερα από δύο λεπτά έμεναν στο ρολόι όταν μερικοί οδηγοί βγήκαν βιαστικά για μια προσπάθεια στον απόηχο αυτών του Piastri. Στο 1:35.2 ο Hamilton, με τον Leclerc να μη βρίσκει τα κατάλληλα πατήματα και να ξεμένει στο 1:38.7 και αυτό ήταν όλο για να συμπληρωθεί η πρώτη τριάδα μιας πρακτικά χαμένης ώρας.
Επιστροφή αύριο, ελπίζουμε με περισσότερη δράση.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!