Ο Lando Norris σημείωσε την pole position για το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών 2024 της Formula 1, καθώς ένα ατύχημα του George Russell εμπόδισε τον Max Verstappen και άλλους να ολοκληρώσουν τις τελευταίες προσπάθειές τους.
Η περίοδος ήταν ήδη σοκαριστική για τη Mercedes με τον Lewis Hamilton να έχει αποκλειστεί στο Q1.
Ο Norris και η McLaren θα ηγηθούν του grid στο Austin σε μια εκπληκτική ανατροπή από τον αγώνα sprint, όπου ο Verstappen και οι οδηγοί της Ferrari φαινόταν να έχουν ξεκάθαρο πλεονέκτημα.
Μετά τις πρώτες προσπάθειες στο Q3, ο Norris προηγούταν του Verstappen με 0,031 δευτερόλεπτα – παραμένοντας μπροστά παρά την αντίδραση του αυτοκινήτου του στην προτελευταία στροφή, κυρίως χάρη στον ισχυρό μεσαίο τομέα.
Στη δεύτερη προσπάθεια για νέα μαλακά ελαστικά αργά στο τελευταίο τμήμα, ο Verstappen έτρεξε μπροστά από τον αντίπαλο του τίτλου, έχοντας μόλις αποφύγει μια σύγκρουση στο pitlane με τον Pierre Gasly να βγαίνει από το γκαράζ της Alpine.
Αλλά η προσπάθεια του Verstappen να ανατρέψει τον Norris ματαιώθηκε όταν ο Russell συνετρίβη στην προτελευταία στροφή.
Ο Russell έχασε το πίσω μέρος της W15 στην γρήγορη αριστερή στροφή και έφυγε προς στα χαλίκια στην εξωτερική για να χτυπήσει δυνατά τις μπαριέρες, με τις διπλές κίτρινες σημαίες που προέκυψαν να σημαίνει ότι κανένας οδηγός δεν μπορούσε να ολοκληρώσει γρήγορο γύρο.
Ο Verstappen και ο Norris είχαν τελειώσει τον πρώτο τομέα των τελικών γρήγορων προσπαθειών τους και ο πρωταθλητής είχε πλεονέκτημα σχεδόν 0,2 δευτερολέπτων – αν και χωρίς να φτάσει στον τομέα όπου η McLaren ήταν ταχύτερη στις πρώτες προσπάθειες του Q3.
Η σειρά πίσω διατηρήθηκε με τον Carlos Sainz τρίτο για τη Ferrari, μπροστά από τον Charles Leclerc, τον Oscar Piastri στην άλλη McLaren και τον Russell.
Ο Gasly, ο οποίος αντιμετωπίζει έρευνα μετά τις κατατακτήριες για το περιστατικό στο pitlane με τον Verstappen, κατέλαβε την έβδομη θέση μπροστά από τον Fernando Alonso και τον Kevin Magnussen, ενώ ο Sergio Perez ήταν μόλις 10ος αφού έχασε την πρώτη του προσπάθεια επειδή βγήκε πολύ ανοιχτά από τη στροφή 9.
Στο Q2, ο Yuki Tsunoda δεν μπόρεσε να προχωρήσει ακόμη και με το slipstream που έλαβε από τον Liam Lawson καθώς ο ίδιος έχει ποινή λόγω χρήσης επιπλέον εξαρτημάτων.
Ο Lawson, ο οποίος ήταν τρίτος ταχύτερος στο Q1, δεν επρόκειτο ποτέ να ανταγωνιστεί στη μεσαία περίοδο, δεδομένης της ποινής του για άλλη μια αλλαγή στο μονοθέσιο που αγωνιζόταν στο παρελθόν ο Daniel Ricciardo.
Οι άλλοι που έμειναν εκτός ήταν ο Nico Hulkenberg στη 12η θέση μετά από ένα lock-up στη στροφή 1 και υπερστροφή στην έξοδο, καθώς και οι Esteban Ocon και Lance Stroll της Alpine.
Στο Q1, ο Hamilton προκάλεσε το σοκ – δεν κέρδισε χρόνο όπως ο Russell, ο οποίος προχώρησε στην τέταρτη θέση, έκανε όταν η Mercedes πήγε με τους υπόλοιπους και άλλαξε από τα χρησιμοποιημένα ελαστικά σε νέα μαλακά.
Ο Hamilton κατέληξε στη 19η θέση, με την κύρια απώλεια χρόνου του να έρχεται σε μια απότομη υπερστροφή βγαίνοντας από τη στροφή 12 και να χάνει 0,5 δευτερόλεπτα σε σύγκριση με τον Russell.
Ο Magnussen και ο Stroll πέρασαν από τη ζώνη αποκλεισμού με τους τελευταίους τους γύρους ακριβώς στο τέλος του Q1, κάτι που έριξε τους Alex Albon και Franco Colapinto για τη Williams, ενώ το ζευγάρι της Sauber υποχώρησε επίσης παρά τις προσωπικές τους καλύτερες προσπάθειες στον τελευταίο τους γύρο – ο Valtteri Bottas πήρε τη 18η θέση και ο Zhou Guanyu ήταν 20ος.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!