Επιστροφή στη δράση μετά από μια εβδομάδα για τη Formula 1, η οποία πλέον βρίσκεται στην αμερικάνικη ήπειρο για τις τελευταίες στροφές του φετινού πρωταθλήματος, φιλοξενούμενη στο Circuit of the Americas!
Μετά από μια εβδομάδα ανάπαυλας, μετά και το Grand Prix του Qatar, η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού επιστρέφει στη δράση, αυτή τη φορά σε άλλη εντελώς ήπειρο!
Πλέον, η F1 βρίσκεται στην αμερικάνικη ήπειρο για τα τελευταία στάδια του φετινού πρωταθλήματος, με το Austin του Τέξας και την πίστα COTA να αποτελούν την αρένα της δράσης αυτό το Σαββατοκύριακο. Έχοντας κάνει την πρώτη της εμφάνιση σε καλεντάρι της F1 πίσω στο 2012, η αμερικάνικη πίστα έχει γίνει μεγάλη οπαδός των οδηγών, ενώ ήταν και η απαρχή της αναθέρμανσης της δημοφιλίας του σπορ στις ΗΠΑ, μια αγορά στην οποία η Formula 1 ανέκαθεν είχε δυσκολίες στο να διεισδύσει.
Ωστόσο, η εντυπωσιακή χάραξη, οι ωραίοι αγώνες και η εμπορική βελτίωση του πακέτου που λέγεται “F1” οδήγησαν στο να έχει γίνει πλέον η πίστα μόνιμη στο καλεντάρι, βλέποντας φέτος άλλες δύο πίστες στις ΗΠΑ (Miami και Las Vegas) να την ακολουθούν.
Βασικό χαρακτηριστικό, πλέον σχετικά σπάνιο για μια πίστα, είναι ότι η COTA είναι αριστερόστροφη πίστα. Πέραν αυτού, υπάρχουν στοιχεία στη χάραξής της που την καθιστούν μια πρόκληση για τους οδηγούς αλλά και ένα πλουσιοπάροχο θέαμα για όσους βρίσκονται στις κερκίδες και τις τηλεοράσεις τους.
Η ανηφόρα στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού που σβήνει με την κλειστή αριστερά Στροφή 1, το σύμπλεγμα στροφών τύπου Maggotts-Becketts-Chapel που καταπονεί λάστιχα και οδηγούς, τα φρένα της πίσω μεγάλης ευθείας αλλά και η ατέλειωτη Στροφή 16-17-18 που τα μονοθέσια την περνάνε με τέρμα το γκάζι, όλα τους αποτελούν πηγές θεάματος και μαχών.
Στο 1:36.169 βρίσκεται αυτή τη στιγμή το ρεκόρ πίστας για την COTA, το οποίο κατέχει από το 2019 ο Charles Leclerc, ενώ το συνολικό μήκος ενός γύρου ανέρχεται στα 5.513 m, δίνοντας ένα άθροισμα 56 γύρων συνολικά σε μήκος αγώνα.
Δύο ζώνες DRS θα έχει και ο φετινός αγώνας, με την Pirelli να γνωρίζει πως το οδόστρωμα της πίστας ταλαιπωρείται εδώ και καιρό από αναπηδήσεις, εγγενές χαρακτηριστικό της περιοχής που κατασκευάστηκε. Έτσι, για αυτό το Σαββατοκύριακο, η ιταλική εταιρεία ελαστικών έχει διαθέσιμα για τις ομάδες τις C2, C3 και C4 γόμες από τη γκάμα της.
It’s #F1 race week in Austin! 🤠
↔️ High but even lateral stress
🏁 #F1Sprint is back#Fit4F1 pic.twitter.com/5FnKQo4H9a— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 16, 2023
Ισχυρά πλευρικά φορτία, μεγάλα επίπεδα κάθετης δύναμης και καλή πρόσφυση στο οδόστρωμα συνθέτουν ένα σκηνικό ταλαιπωρημένων ελαστικών, με τις εναλλακτικές που υπάρχουν σε στρατηγικές στον αγώνα σίγουρα να βρίσκονται ήδη υπό εξέταση από τις ομάδες. Φέτος, όμως, τα δεδομένα από τις δοκιμές θα είναι λιγότερα, με μόλις μια περίοδο δοκιμών διαθέσιμη.
Το πρόγραμμα
Μιλώντας για τις δοκιμές, στη φετινή της εκδοχή η COTA θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά Sprint format, το οποίο σημαίνει περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα για τις ομάδες και τους φιλάθλους.
Δεδομένου επίσης πως μιλάμε για ώρες κεντρικής ΗΠΑ, τα πράγματα αναμένονται λίγο σκληρά για τους φιλάθλους στην Ελλάδα. Πάμε να δούμε αναλυτικά πως έχει το πρόγραμμα του τριημέρου.
Τηλεοπτική κάλυψη
Όπως γίνεται σταθερά φέτος, τα δικαιώματα της F1 στην Ελλάδα ανήκουν στον Ant1. Το ελληνικό κανάλι θα μεταδώσει στη δημόσια συχνότητα σε μαγνητοσκόπηση τα ξημερώματα Σαββάτου προς Κυριακή το Sprint αλλά και τις κατατακτήριες της Παρασκευής, ενώ live θα μεταδοθεί την Κυριακή ο αγώνας. Στο Ant1+, ωστόσο, θα μεταδοθούν live τα sessions με σχολιασμό.
Ασφαλώς, υπάρχει και η δυνατότητα του f1tv, της συνδρομητικής πλατφόρμας του διοργανωτή του αθλήματος, με live όλες τις διαδικασίες, εκπομπές σχολιασμού πριν και μετά τα sessions, αλλά και μια πληθώρα δεδομένων τηλεμετρίας, σε συνθήκες πραγματικού χρόνου, για πληρέστερο τηλεοπτικό θέαμα.
Danny Ric is getting back on the saddle 🤠
The Aussie has confirmed he will be back racing at COTA this weekend! ✨#USGP #F1 pic.twitter.com/CkTvgftoV8
— Formula 1 (@F1) October 18, 2023
Συνοψίζοντας, μπορεί το double να έχει πάει από νωρίς στη μεριά των Verstappen – Red Bull, όμως τα πράγματα στις πίσω μάχες, παραμένουν ορθάνοιχτα και με έντονο ενδιαφέρον.
Η μάχη της 2ης θέσης στους Οδηγούς, ανάμεσα σε Perez και Hamilton βαίνει αμείωτη, με τον Μεξικανό να μην δείχνει πως έχει τον ρυθμό των αρχών του 2023, ενώ ο Βρετανός έχασε μοναδική ευκαιρία στο Losail να ροκανίσει τη μεταξύ τους διαφορά. Στους Κατασκευαστές, η αναπτερωμένη McLaren δείχνει πως θα “καταπιεί” την Aston Martin, ελπίζοντας πως μέχρι το τέλος της σεζόν θα μπορέσει να παλέψει ακόμα και με τη Ferrari.
Ποιος θα βγει κερδισμένος την Κυριακή το απόγευμα στο Austin; Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!