Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής του Grand Prix των ΗΠΑ, ανακάμπτοντας από την έκτη θέση για το πεντηκοστό τρόπαιο της καριέρας του.
Με υψηλές θερμοκρασίες παρατάχθηκαν οι οδηγοί για την εκκίνηση στο Τέξας, σε σχεδόν αχνιστό οδόστρωμα, αναμένοντας τα κόκκινα φώτα. Δυνατά έφυγε ο Lando Norris, παίρνοντας την πρωτοπορία στην πρώτη στροφή από τον Charles Leclerc. Στην άλλη Ferrari, ο Carlos Sainz κέρδισε μια θέση από τον Lewis Hamilton, ενώ μικρή άνοδο είχε και ο Verstappen, που προσπέρασε τον Oscar Piastri. Ο George Russell είχε επίσης καλή εκκίνηση, αλλά βρέθηκε ξανά αντιμέτωπος με τον έλεγχο των αγωνοδικών για κίνηση εκτός πίστας, για την οποία αθωώθηκε.
Μάχη με τις Alpine έδωσε πιο πίσω ο Sergio Perez, σκαρφαλώνοντας στην όγδοη θέση. Από τα γαλλικά μονοθέσια, ο Esteban Ocon είχε άσχημη επαφή με τον Piastri, που οδήγησε σταδιακά στην εγκατάλειψη και των δύο.
Η Ferrari έδειξε να μην έχει ρυθμό στον αγώνα στους πρώτους γύρους, με τον Sainz να μην μπορεί να κρατήσει για πολύ πίσω τον Hamilton, χάνοντας στη συνέχεια θέση και από τον Verstappen, ενώ και ο Leclerc πολύ σύντομα υποχώρησε απέναντι στη Mercedes του Βρετανού και στη Red Bull του Ολλανδού.
Εντυπωσιακή ανάκαμψη την ίδια περίοδο έκαναν οι Aston Martin, με Fernando Alonso και Lance Stroll, ο δεύτερος με τα σκληρά ελαστικά, να ανεβαίνουν από το pit lane στην ενδέκατη και δωδέκατη θέση αντίστοιχα, πίσω από το ζεύγος των AlphaTauri.
Στην πρώτη θέση, ο Norris ακούστηκε ανήσυχος στον ασύρματο για τα περάσματά του, με την ομάδα του να συμβουλεύει αποφυγή των κερμπ. Hamilton και Verstappen ωστόσο δεν κατάφεραν να πλησιάσουν ιδιαίτερα, με τον πρωταθλητή να μπαίνει τελικά για ελαστικά, βάζοντας νέο σετ μεσαίας γόμας στον 17ο γύρο. Ένα γύρο μετά μπήκε και ο Norris, βάζοντας τα σκληρά, αλλά και οι Perez και Sainz, μένοντας στη μεσαία γόμα.
Οι οδηγοί της Mercedes κλήθηκαν να παραμείνουν στην πίστα περισσότερο για το πρώτο stint, αλλά ενώ ο Russell ακούστηκε άνετος με αυτό, ο Hamilton δεν φάνηκε το ίδιο αισιόδοξος. Κανείς από τους δύο δεν συνέχισε εν τέλει για τους πέντε γύρους που ακούστηκαν στον ασύρματο, με τον Hamilton να μπαίνει στον 21ο και τον Russell στον 22ο γύρο, αμφότεροι για σκληρά. Τα 3,6 δευτερόλεπτα του Hamilton, σε συνδυασμό με την απώλεια χρόνου από τους επιπλέον γύρους, σήμαινε ότι έπεσε πίσω από τον Verstappen.
Ακόμα παραπάνω έμεινε έξω ο Leclerc, που ήταν ο τελευταίος που μπήκε για αλλαγή ελαστικών στον 24ο γύρο, βγαίνοντας έκτος πίσω από τον Perez και τον Sainz και αποσκοπώντας σε ένα pit stop, τακτική εμφανώς αβέβαιη. Μπροστά, ο Verstappen άρχισε να μειώνει τη διαφορά από τον Norris, ενώ πιο πίσω, ο Alonso κατάφερε να μπει πάλι στη δεκάδα, έχοντας πέσει 16ος μετά το pit stop του.
Ο Verstappen, αν και είχε πολλά παράπονα για τα φρένα, δε χρειάστηκε πολύ χρόνο για να πάρει την πρωτοπορία από εκείνο το σημείο, φτάνοντας τον Norris και πρακτικά πιάνοντάς τον στον ύπνο στον 28ο γύρο για ένα αποφασιστικό προσπέρασμα, έχοντας και το πλεονέκτημα της γόμας. Η υπόλοιπη δεκάδα παρέμεινε σχετικά σταθερή, με τη δράση να προκύπτει ακριβώς μετά, καθώς Stroll με Logan Sargeant και Daniel Ricciardo με Nico Hulkenberg έδωσαν τις δικές τους μάχες για τις θέσεις 11 ως 14, με τον Καναδό και τον Γερμανό να είναι οι νικητές στις αντίστοιχες μονομαχίες και τον Hulkenberg να περνά σύντομα και τη Williams.
Ο Norris έμεινε σχετικά κοντά στον Verstappen, σχολιάζοντας πιθανές παραβάσεις των ορίων της πίστας και ψάχνοντας το ενδεχόμενο πλεονεκτήματος στα ελαστικά αργότερα, όντας σε πιο σκληρή γόμα από τον Verstappen και έχοντας σε σχετικά ασφαλή απόσταση τον Hamilton, σταθερά ανάμεσα στα 4 και 4,5 δευτερόλεπτα. Ο Βρετανός της McLaren όμως είχε σύντομα μια απότομη πτώση στους χρόνους του, βλέποντας τη Red Bull να απομακρύνεται και το συμπατριώτη του στη Mercedes να πλησιάζει. Η λύση της McLaren σε αυτό ήταν να καλέσει τον οδηγό της για αλλαγή στον 35ο γύρο, με τη σκληρή γόμα να αποδεικνύεται ανεπαρκής τελικά.
Ο Verstappen ανταποκρίθηκε, κάνοντας και αυτός την αλλαγή του και βάζοντας τα σκληρά όπως όφειλε, βγαίνοντας τέταρτος μπροστά από τον Norris. Στα pits μπήκε και ο Sainz, ακολουθώντας την ίδια στρατηγική.
Τα ερωτηματικά λοιπόν επικεντρώθηκαν στις Mercedes και τον Leclerc, που κρατούσαν ανοιχτό το ενδεχόμενο μεγαλύτερων stint, αν και το παράδειγμα του Norris σίγουρα δεν ήταν ιδιαίτερα ελπιδοφόρο. Ο Leclerc πολύ σύντομα έπεσε πίσω από τους Verstappen και Norris αλλά παρέμεινε στην πίστα, όμως οι Mercedes έβαλαν τέλος σε υποθέσεις με αλλαγές στα μεσαία ελαστικά, στον 39ο γύρο για τον Hamilton και λίγο μετά για τον Russell. Η διαφορά στις στρατηγικές ήταν κάτι παραπάνω από προφανής ελάχιστους γύρους μετά, όταν ο Hamilton έφτασε και πέρασε τον Leclerc.
Τα πράγματα ηρέμησαν κάπου εκεί για τις βαθμολογούμενες θέσεις, αλλά και για το μεγαλύτερο μέρος του grid. Αυτός που δεν ηρέμησε σε καμία περίπτωση όμως ήταν ο Hamilton, που πλησίασε τον Norris και επιτέθηκε στον 49ο γύρο με μια εντυπωσιακή κίνηση, κερδίζοντας τη δεύτερη θέση που κυνηγούσε από την πρώτη στροφή. Ο Leclerc λίγο πιο πίσω έδωσε τη θέση του στον Sainz, αφήνοντας πάντως αιχμές και φανερή δυσαρέσκεια στον ασύρματο, και ο Ισπανός πήρε εντολή να κυνηγήσει τον Norris, που ήταν οκτώ δέκατα πιο αργός, σε περίπτωση που έχανε και άλλο χρόνο. Ο Μονεγάσκος έχασε άλλη μια θέση από τον Perez, που δε δυσκολεύτηκε να βρεθεί μπροστά από την αργοκίνητη Ferrari με τα διαλυμένα ελαστικά.
Ο άλλος Ισπανός της Formula 1 από την άλλη, έχοντας εκκινήσει από το pit lane και φτάσει ένατος μετά τα τελευταία pit stop και ένα προσπέρασμα επί του Yuki Tsunoda, είδε τον αγώνα του να τελειώνει άδοξα με πρόβλημα στο πάτωμα του μονοθεσίου, που τον υποχρέωσε σε εγκατάλειψη.
Ο Hamilton από την πλευρά του άρχισε να μειώνει τη διαφορά από έναν εξοργισμένο Verstappen, που σε πολύ έντονους τόνους ζήτησε τουλάχιστον δύο φορές από τον αρχιμηχανικό του να μην του μιλά όταν φρενάρει, παλεύοντας κατά τα φαινόμενα με το μονοθέσιο. Οι γύροι όμως δεν έφταναν, αν και ο Βρετανός έπαιρνε οκτώ δέκατα με ένα δευτερόλεπτο κάθε γύρο, με τη διαφορά να φτάνει κάτω από το ενάμισι δευτερόλεπτο για λίγο αλλά την απειλή ουδέποτε να έρχεται για τον Ολλανδό πρωταθλητή, που πήρε άλλη μία νίκη φέτος και την πεντηκοστή του συνολικά, αφήνοντας δεύτερο τον παλιό του αντίπαλο.
Ο Norris, Οδηγός της Ημέρας, έκλεισε το βάθρο τρίτος και μάλλον όχι ιδιαίτερα ευχαριστημένος. Ακολούθησαν οι Sainz, Perez και Leclerc και πιο πίσω ο Russell στη δεύτερη Mercedes. Ο Pierre Gasly διέσωσε βαθμούς για την Alpine και ο Stroll για την Aston Martin, έχοντας κάνει σπουδαία ανάκαμψη από το τέλος του grid, ενώ τη δεκάδα έκλεισε ο Yuki Tsunoda, δίνοντας στην AlphaTauri έναν επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο.
Χρόνος για μια ανάσα μόνο, καθώς η δράση μεταφέρεται στο Μεξικό το επόμενο σαββατοκύριακο.
1 | 1:35:21.362 | 25 | |
2 | +2.225s | 18 | |
3 | +10.730s | 15 | |
4 | +15.134s | 12 | |
5 | +18.460s | 10 | |
6 | +24.662s | 8 | |
7 | +24.999s | 6 | |
8 | +47.996s | 4 | |
9 | +48.696s | 2 | |
10 | +74.385s | 2 | |
11 | +86.714s | 0 | |
12 | +87.998s | 0 | |
13 | +89.904s | 0 | |
14 | +98.601s | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
16 | +1 lap | 0 | |
17 | +1 lap | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!