Η εκκίνηση για το Grand Prix της Βραζιλίας ήταν κάθε άλλο παρά καθαρή. Ήδη από τον γύρο σχηματισμού («formation lap»), o Leclerc, ο οποίος εκκινούσε από την πρώτη σειρά της εκκίνησης πλάι στον Verstappen, έχασε τον έλεγχο και κατέληξε στην μπαριέρα στην στροφή 7. Παρά το γεγονός ότι κατάφερε «να ξεκολλήσει» αργότερα του δόθηκε εντολή να σταματήσει το μονοθέσιο και έτσι πριν καν λάβει χώρα η εκκίνηση, ο Μονεγάσκος ήταν εκτός αγώνα.
Drama before the start! 🤯
Leclerc has gone into the barriers on the formation lap #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/4gnA2LFACH
— Formula 1 (@F1) November 5, 2023
Με την θέση του Leclerc να είναι κενή, ο Norris βρήκε τον χώρο να εκτελέσει προσπέραση στην πρώτη στροφή και έτσι βρέθηκε από την 6η στην 2η θέση. Τρίτος βρέθηκε ο Hamilton, ο οποίος προσπέρασε τον Stroll στην πρώτη στροφή.
Ωστόσο, το βασικό συμβάν της εκκίνησης ήταν η επαφή μεταξύ των Albon και Magnussen, η οποία γέμισε θραύσματα την στροφή 1 και εξαιτίας της οποίας ο αγώνας μπήκε σε καθεστώς κόκκινης σημαίας στο τέλος του δεύτερου γύρου. Πιο συγκεκριμένα, ο Albon είχε επαφή με τον Hulkenberg και χάνοντας τον έλεγχο κατέληξε στο πλάι του Magnussen.
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️LIGHTS OUT IN SAO PAULO!!!
Albon and Magnussen make contact at the first corner 💥
⚠️ @MercedesAMG SAFETY CAR ⚠️#F1 #BrazilGP pic.twitter.com/jCIezUURDM
— Formula 1 (@F1) November 5, 2023
Το ατύχημα μεταξύ των Albon και Magnussen είχε συνέπειες και για άλλους οδηγούς, με τους Ricciardo και Piastri να αποφασίζεται, αρχικά, πως δεν γίνεται να επανεκκινήσουν τον αγώνα. Ειδικότερα, ο Piastri είχε επαφή με τον Magnussen με αποτέλεσμα «να χαλάσει» η οπίσθια πτέρυγα, ενώ το μονοθέσιο του Ricciardo επηρεάστηκε από συντρίμμια που υπήρχαν στην πίστα καθώς και από ένα κουφάρι ελαστικού το οποίο προσγειώθηκε στην οπίσθια πτέρυγά του.
Παρ ’όλα αυτά και χάρη στην διακοπή της κόκκινης σημαίας, οι μηχανικοί της Mclaren και της Alpha Tauri κατάφεραν να επισκευάσουν τα μονοθέσια και αποφασίστηκε να επανεκκινήσουν τον αγώνα από το pit-lane.
Στην επανεκκίνηση, ο τέταρτος Alonso εκμεταλλεύτηκε την μάχη μεταξύ Norris και Hamilton και με τη βοήθεια του slipstream πέρασε τον Hamilton για την 3η θέση. Όσο βρισκόταν κάτω του 1 δευτερολέπτου και με το DRS ανοιχτό ο Norris άσκησε πίεση στον Verstappen αλλά ο Ολλανδός αμύνθηκε και διατήρησε την πρωτοπορία.
Στον 11ο γύρο και ενώ η πρώτη τριάδα έχει ανοίξει την απόσταση από το υπόλοιπο grid, ο Hamilton διαχειρίζεται τα ελαστικά του δημιουργώντας ένα «τρένο» με τους Russell και Perez. Αργότερα, ο οδηγός της Red Bull καταφέρνει να προσπεράσει τις δύο Mercedes και να ανέβει στην 4η θέση.
Από τον 15ο γύρο οι οδηγοί, με πρώτο τον Ocon, αρχίζουν να μπαίνουν στα pits και να αλλάζουν την μαλακή σύνθεση ελαστικών τους. Στον 19ο γύρο μπαίνει στα pits ο Hamilton, ενώ στον 21ο ο Perez. To «undercut» της Mercedes λειτουργεί με τον Βρετανό να ανακτά την θέση από τον Μεξικανό, κατάσταση που δεν διήρκησε για πολύ, αφού ο Perez προσπέρασε ξανά τον Hamilton στον 23ο γύρο.
Αξίζει να σημειωθεί πως στον 23ο γύρο, η Alfa Romeo κάλεσε τον Zhou στα pits προκειμένου να αποσύρει το μονοθέσιο από τον αγώνα.
Στον 30ο γύρο και αφού όλοι οι οδηγοί έχουν κάνει τουλάχιστον ένα pit stop, o Verstappen έχει ανοίξει την ψαλίδα από τον 2ο Norris στα 5 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, ο Alonso παραμένει στην 3η θέση με τον Perez να τον ακολουθεί και να προσπαθεί να πάρει την τελευταία θέση στο βάθρο.
Εν συνεχεία, οι δύο Mercedes, χάνουν θέση τόσο από τον Sainz όσο και από τον Gasly, με τους δύο Βρετανούς να παραπονιούνται για το πόσο αργό είναι το μονοθέσιο.
Παρά το γεγονός ότι διεκδικούσε θέση στην 10άδα και πόντους για την ομάδα του, ο Bottas καλείται στα pits, στον 41ο γύρο, προκειμένου να αποσύρει το μονοθέσιο του. Έτσι, η Alfa Romeo μένει χωρίς μονοθέσιο στον αγώνα.
Στον 56ο γύρο, ο Perez βρίσκεται στη ζώνη DRS tου Alonso και προσπαθεί να ολοκληρώσει την προσπέραση στον Ισπανό. Ωστόσο, ο οδηγός της Aston Martin αμύνεται εξαιρετικά έναντι του Μεξικανού και διατηρεί την 3η θέση.
Στον 59ο γύρο και ενώ βρίσκεται στην 10η θέση, ο Russell καλείται στα pits προκειμένου να αποσύρει το μονοθέσιο του από τον αγώνα.
Ο Norris, ο οποίος ήταν στην πρώτη θέση, μπήκε στα pits στον 60ο γύρο για να βάλει μαλακή σύνθεση ελαστικών. Με απόσταση 11 δευτερολέπτων (62ος γύρος) από τον πρωτοπόρο Verstappen, ο οδηγός της Mclaren είναι ο ταχύτερος στην πίστα και πετυχαίνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
Παρά το γεγονός ότι ο Perez κατάφερε να προσπεράσει τον Alonso στον 70ο γύρο, ο Ισπανός καταφέρνει στον τελευταίο γύρο του Grand Prix να περάσει τον Perez στην τέταρτη στροφή από την εξωτερική. Οι δύο τους δίνουν μάχη στην ευθεία εκκίνησης- τερματισμού και τελικά ο Alonso είναι αυτός που για 0.053 δευτερόλεπτα θα ανέβει στο βάθρο πλάι στον πρώτο Verstappen και δεύτερο Norris.
Alonso 🆚 Perez
It was this close on the line 🤯#F1 #BrazilGP pic.twitter.com/KrLWf4A0CY
— Formula 1 (@F1) November 5, 2023
Τέταρτος μένει, επομένως, ο Perez με τους Stroll και Sainz να ακολουθούν στην 5η και 6η θέση αντιστοίχως. Οι δύο οδηγοί της Alpine κατάφεραν να τερματίσουν εντός 10άδας με τον Gasly στην 7η και τον Ocon sτην 10η θέση. Όγδοος τερμάτισε ο Hamilton μετά από έναν χαμηλής αποδοτικότητας αγώνα της Mercedes, ενώ την 9η θέση κατέλαβε ο Tsunoda.
Η κατάταξη για το Grand Prix της Βραζιλίας διαμορφώθηκε ως εξής:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!