Ο Lando Norris επέζησε από τρεις επανεκκινήσεις, μία έξοδο που του κόστισε το προβάδισμα και τη συνεχώς μεταβαλλόμενη ένταση βροχής για να κερδίσει τον Max Verstappen στο Grand Prix της Αυστραλίας με τον George Russell τρίτο.
Μόνο 14 από τους 20 οδηγούς ολοκλήρωσαν το Grand Prix, με γλιστρήματα να βγάζουν αρκετούς έξω.
Μετά την ακύρωση του αγώνα της Formula 2 καθώς έπεσε η βροχή στην πίστα Albert Park, όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στον ουρανό στην αντίστροφη μέτρηση για το Grand Prix της Αυστραλίας για την έναρξη της σεζόν της Κυριακής.
Αν και η βροχή συνέχισε να πέφτει, μειώθηκε η ένταση της με το Grand Prix της Αυστραλίας των 58 γύρων να ξεκινά εγκαίρως καθώς οι οδηγοί εγκατέλειψαν το grid για τον γύρο σχηματισμού με δύο – τον Oliver Bearman και τον Liam Lawson – να ξεκινούν στο pit lane.
Ο αγώνας του Isack Hadjar είχε τελειώσει από νωρίς πριν καν ξεκινήσει καθώς ο πρωτάρης των Racing Bulls περιστράφηκε και έπεσε με το πίσω μέρος στις μπαριέρες, καταστρέφοντας το πίσω μέρος της VCARB02 του.
Καθώς ο Hadjar γυρνούσε στα paddock με κλάματα, ο Anthony Hamilton σταμάτησε για να τον παρηγορήσει, το grid σταμάτησε με το Race Control να ανακοινώνει ότι ο επόμενος γύρος σχηματισμού θα ήταν 15 λεπτά μετά.
Ο δεύτερος σχηματισμός κύλησε χωρίς προβλήματα και το Grand Prix της Αυστραλίας 57 γύρων ξεκίνησε με τον Norris να κρατά το προβάδισμα μπροστά από τον Piastri καθώς ο Verstappen προσπαθούσε να προκαλέσει τους οδηγούς της McLaren. Πέρασε
τον Piastri έξω από την στροφή 2.
Νέα σύγκρουση! Ο Jack Doohan έχασε το πίσω άκρο στη στροφή 6, στριφογύρισε και χτύπησε στον τοίχο. Η κατεστραμμένη Alpine του σταμάτησε στη μέση της πίστας.
Το Safety Car ήταν εκτός αλλά ο Carlos Sainz ήτανε να προστεθεί στη λίστα των crashers καθώς το έχασε στην τελευταία στροφή, γύρισε και χτύπησε στον τοίχο με τη δεξιά πλευρά της FW47 του. «Μεγάλη και απότομη αύξηση της ροπής», είπε.
Το Safety Car πήγε στα pits στο τέλος του 7ου γύρου, ο Norris πάτησε το πόδι του από νωρίς για να διατηρήσει το προβάδισμα μπροστά από τους Verstappen και Piastri. Ο George Russell ήταν τέταρτος μπροστά από τους Charles Leclerc, Yuki Tsunoda, Alex Albon και Lewis Hamilton.
Ο Tsunoda και ο Fernando Alonso, ο οποίος έτρεχε στην P10, βρέθηκαν υπό έρευνα επειδή άφησαν περισσότερα από 10 μήκη αυτοκινήτου από το προπορευόμενο αυτοκίνητο τους κατά τη διάρκεια του Safety Car.
Το DRS ενεργοποιήθηκε στον 12ο γύρο με τον Verstappen να φτάνει λίγο το πίσω μέρος της MCL39 του Norris και να φέρνει μαζί του τον Piastri. Κυνηγώντας τον Albon, ο Hamilton προσαρμόστηκε όχι μόνο στην οδήγηση ενός μονοθέσιου Ferrari F1 στο βρεγμένο, αλλά και στον νέο του μηχανικό αγώνων Riccardo Adami. «Το ξέρω», είπε, «άσε με σε παρακαλώ».
Ο Albon και ο Hamilton σημειώθηκαν επίσης για παραβάσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας, προτού επιβεβαιωθεί ότι και οι τέσσερις οδηγοί είχαν απαλλαγεί.
Εν τω μεταξύ, ο αντικαταστάτης του Hamilton στη Mercedes, ο Kimi Antonelli, έκανε την πρώτη του προσπέραση στη F1 καθώς πέρασε τον Nico Hulkenberg για τη 12η θέση. Και μετά είχε τετακέ, και ο οδηγός της Sauber πέρασε ξανά μπροστά.
Ένα λάθος από τον Verstappen καθώς κλείδωσε τροχό και πήγε βαθιά στη στροφή 11 χάρισε στον Piastri τη δεύτερη θέση πίσω από τον Norris, στο 1-2 η McLaren στον 17ο γύρο. Ο οδηγός της Red Bull ήθελε να μπει στο pit αλλά με λίγες σταγόνες βροχής που έπεσαν, του είπαν να μείνει έξω. «Τα λάστιχά μου είναι τελειωμένα», είπε.
Το ψιλόβροχο έφτασε με τον Leclerc να παραπονιέται ότι είχε ένα «κάθισμα γεμάτο νερό». Ο μηχανικός αγώνων του: «Πρέπει να είναι το νερό». Ο Leclerc απάντησε: «Ας το προσθέσουμε στα λόγια σοφίας».
Πίσω στο μπροστινό μέρος, ο Piastri βρισκόταν στο πίσω μέρος της MCL39 του team-mate του, με τους δύο οδηγούς της McLaren να καθαρίζουν τους backmarkers ξεκινώντας με το ζεύγος της Haas.
Ο μηχανικός αγώνων Tom Stallard του είπε: «Πρέπει να κρατήσουμε θέσεις, να μεταβούμε στο στεγνό και να καθαρίσουμε τους backmarkers». Ο Piastri είπε: «Είμαι πιο γρήγορος αλλά εντάξει». Μια μικρή στιγμή στα kerbs στη στροφή 6 από τον Piastri έδωσε στον Norris λίγη ανάσα. Στη συνέχεια, ο Piastri έλαβε το μήνυμα «ελεύθεροι για μάχες».
Νέα σύγκρουση! Η προσπάθεια του Alonso για τους βαθμούς τελείωσε στον 34ο γύρο όταν γύρισε την Aston Martin του και χτύπησε στον τοίχο με την AMR25 του να κοιτάζει προς τη λάθος κατεύθυνση.
Αυτό πυροδότησε μια σειρά από pit stop, οι οδηγοί είτε πήγαν στα μεσαία Pirellis είτε στα σκληρά ελαστικά. Από την πρώτη δεκάδα, ο Norris και ο Piastri πήγαν στα σκληρά ελαστικά όπως και οι Russell, Hamilton, Gasly και Antonelli. Οι Verstappen, Leclerc και Tsunoda πήγαν στα μεσαία. Ο Gabriel Bortoleto έλαβε ποινή πέντε δευτερολέπτων για μια μη ασφαλή απελευθέρωση καθώς μπήκε στο δρόμο του Liam Lawson στο pit lane.
Στο πίσω μέρος, οι Esteban Ocon και Oliver Bearman έβαλαν νέα ενδιάμεσα. Πάνω-κάτω στο pit lane, φαινόταν ότι καμία από τις ομάδες δεν ήταν πολύ σίγουρη για την επερχόμενη βροχή και την έντασή της. Οι team-mates της Haas επέστρεψαν για να ανταλλάξουν τα ενδιάμεσα με μεσαία.
Το Safety Car αποσύρθηκε στο τέλος του 41ου γύρου, ο Norris γρήγορα προηγήθηκε του Piastri και του Verstappen, ο Russell έτρεχε τέταρτος μπροστά από τους Leclerc, Tsunoda, Albon, Hamilton, Gasly και Antonelli. Και ακόμα η απειλή της ‘Class 3’, δηλαδή έντονη βροχόπτωση, στον ορίζοντα.
Καθώς έφτασε η βροχή, ο Norris γλίστρησε από την πίστα, ο Piastri τον ακολούθησε. Αλλά ενώ ο Norris κατάφερε να επιστρέψει στο οδόστρωμα, ο Piastri γλίστρησε στην άλλη πλευρά της πίστας και στο γρασίδι. Ο Norris επέστρεψε στην P1 και ο Verstappen δεύτερος, αλλά ο Norris πήγε άμεσα στα pit. Ο Piastri βγήκε από το γρασίδι μετά από αρκετή ώρα και πήγε και αυτός να αλλάξει ελαστικά.
Ο Verstappen έμεινε εκτός και μέσα στο χάος, ο Hamilton ανέβηκε στη δεύτερη θέση με τον Gasly τρίτο μπροστά από τους Tsunoda και Leclerc, οι οποίοι είχαν τετακέ. Στη συνέχεια, η Red Bull είπε στον Verstappen “box, box” και αυτός άφησε το προβάδισμα στον Hamilton προτού ο Norris στα ενδιάμεσα τον περάσει.
Νέα σύγκρουση! Ο Lawson το γύρισε στο βρεγμένο και τελείωσε τον αγώνα του με το πίσω μέρος της Red Bull του στις μπαριέρες, ενώ ο Bortoleto έπεσε επίσης στις μπαριέρες. Η Ferrari έκανε στάσεις υπό το Safety Car, οι Hamilton και Leclerc από τη δεύτερη και τρίτη στην ένατη και δέκατη θέση. Οι Norris, Verstappen και Russell ήταν μπροστά από τους Albon, Antonelli και Lance Stroll.
Ο αγώνας ξανάρχισε στο τέλος του 51ου γύρου για μία δοκιμασία έξι γύρων μεταξύ δύο από τους διεκδικητές του τίτλου της F1 2025, του Norris και του Verstappen. Για τρίτη φορά, ο Norris έκανε μια εξαιρετική επανεκκίνηση για να προηγηθεί του Verstappen που είχε τον Russell σε όλο το πίσω μέρος της RB21 του.
Ο Leclerc πέρασε τον Hamilton για την ένατη, ο Piastri έφτασε γρήγορα στην 11η θέση πίσω από τις Ferrari που προσπέρασαν τον Gasly που είχε μικροέξοδο στην πρώτη στροφή με τον Piastri να προηγείται επίσης του οδηγού της Alpine. Ο Antonelli πήρε την τέταρτη από τον Albon αλλά του επιβλήθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων για μια μη ασφαλή απελευθέρωση.
Ο Verstappen βρισκόταν ακριβώς στην πίσω πτέρυγα του Norris στους δύο τελευταίους γύρους, αλλά δεν κατάφερε να επιχειρήσει προσπέρασμα, ο Norris πήρε τη νίκη με διαφορά 0,9 δευτερολέπτων μπροστά από τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Ο Russell ανέβηκε μαζί τους στο βάθρο.
Ο Antonelli πέρασε τη γραμμή στην τέταρτη θέση αλλά έπεσε στην P5 πίσω από τον Albon με τους Stroll, Hulkenberg, Leclerc, Piastri και Hamilton να συμπληρώνουν τους βαθμούς.
Pos |
No |
Driver |
Car |
Laps |
Time/retired |
Pts |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
4 |
Lando Norris |
McLaren Mercedes |
57 |
1:42:06.304 |
25 |
2 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda RBPT |
57 |
+0.895s |
18 |
3 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
57 |
+8.481s |
15 |
4 |
23 |
Alexander Albon |
Williams Mercedes |
57 |
+12.773s |
12 |
5 |
12 |
Andrea Kimi Antonelli |
Mercedes |
57 |
+15.135s |
10 |
6 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin Aramco Mercedes |
57 |
+17.413s |
8 |
7 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber Ferrari |
57 |
+18.423s |
6 |
8 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
57 |
+19.826s |
4 |
9 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren Mercedes |
57 |
+20.448s |
2 |
10 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
57 |
+22.473s |
1 |
11 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine Renault |
57 |
+26.502s |
0 |
12 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Racing Bulls Honda RBPT |
57 |
+29.884s |
0 |
13 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas Ferrari |
57 |
+33.161s |
0 |
14 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas Ferrari |
57 |
+40.351s |
0 |
NC |
30 |
Liam Lawson |
Red Bull Racing Honda RBPT |
46 |
DNF |
0 |
NC |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber Ferrari |
45 |
DNF |
0 |
NC |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin Aramco Mercedes |
32 |
DNF |
0 |
NC |
55 |
Carlos Sainz |
Williams Mercedes |
0 |
DNF |
0 |
NC |
7 |
Jack Doohan |
Alpine Renault |
0 |
DNF |
0 |
NC |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls Honda RBPT |
0 |
DNS |
0 |
Ο Antonelli έλαβε ποινή 5 δευτερολέπτων για μη ασφαλή απελευθέρωση |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!