Lando Norris και Oscar Piastri κατέλαβαν αρκετά εύκολα τις κορυφαίες θέσεις της κατάταξης στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών του Grand Prix Αυστρίας και ο ανταγωνισμός δείχνει να έχει αρκετό έδαφος να καλύψει.
Έχοντας πάρει μια πρώτη ιδέα από την πίστα και με τα κανονικά οδηγικά τους δίδυμα στην περίπτωση των McLaren και Ferrari ύστερα από την παρουσία νέων οδηγών στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, οι ομάδες γρήγορα έβγαλαν αμφότερα τα μονοθέσιά τους στην πίστα, με μόνη εξαίρεση τον Liam Lawson που είχε πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης και, περιέργως, τις δύο Red Bull, που έμειναν στο γκαράζ για πάνω από δέκα λεπτά. Οι υπόλοιποι ξεκίνησαν γρήγορα να κάνουν γύρους φορώντας ένα συνδυασμό μεσαίων και σκληρών ελαστικών, με τις McLaren να κάνουν τους πρώτους ταχύτερους χρόνους και τον Norris να σταματά το ρολόι στο 1:05.905 και τον George Russell να χωρίζει στη συνέχεια τα πορτοκαλί μονοθέσια. Ο Norris, με τη μεσαία γόμα, πίεσε ακόμα παραπάνω και κατέβασε κατά μισό δευτερόλεπτο την επίδοσή του, αλλά οι περισσότεροι οδηγοί αφοσιώθηκαν σε πιο μακροπρόθεσμα προγράμματα για το πρώτο εικοσάλεπτο. Το δεύτερο χρόνο έκανε ο Max Verstappen, όταν τελικά πραγματοποίησε την εμφάνισή του, περιέργως χρησιμοποποιώντας τα μαλακά.
Προβληματισμένοι σε αυτό το στάδιο έδειξαν και οι δύο οδηγοί της Ferrari, με τον Lewis Hamilton να μην έχει ρυθμό (και παραλίγο να πέφτει πάνω στον Kimi Antonelli, καθώς δεν είδε την επερχόμενη Mercedes) και τον Charles Leclerc να έχει προβλήματα υποστροφής, κάνοντας και μια εκδρομή στο χαλίκι και στο γκαζόν.
Μετά τον Verstappen, τη μαλακή γόμα χρησιμοποίησαν και οι Mercedes, με τον Russell να πλησιάζει τον Norris στα 34 χιλιοστά αλλά και πάλι να μην μπορεί να φτάσει το χρόνο της McLaren με τη μεσαία σύνθεση. Σταδιακά, κι άλλοι οδηγοί άρχισαν να δοκιμάζουν το γρήγορο ελαστικό, περνώντας σε ταχύτερους γύρους.
Ο Russell βελτίωσε επαρκώς στην επόμενη προσπάθειά του για να ανεβεί πρώτος με 1:05.229, αλλά αυτό κράτησε για λίγο καθώς οι McLaren έβαλαν με τη σειρά τους τη μαλακή γόμα και ο Norris ισοπέδωσε τα χρονόμετρα με 1:04.580, έχοντας τον Piastri ενάμισι δέκατο πίσω του και στην τρίτη θέση, αναπάντεχα, τον Lance Stroll, που βρισκόταν άλλα τρία δέκατα μακριά. Αξιοσημείωτο ότι το υπόλοιπο grid απείχε αρκετά παραπάνω, με τους οδηγούς φαινομενικά να μην μπορούν να βρουν καλό παράθυρο λειτουργίας για τη C5 και τις διαφορές να είναι ανησυχητικά μεγάλες για πίστα με τόσο μικρή διάρκεια γύρου – εξίμισι δέκατα πιο αργός από τον Norris ήταν ο Russell στην τέταρτη θέση και σχεδόν ένα δευτερόλεπτο έχανε ο Antonelli στη δέκατη. Βελτιώσεις δεν ήρθαν με περαιτέρω προσπάθειες και η κορυφή παρέμεινε ίδια για αρκετά λεπτά, με τον Leclerc να κλείνει την πεντάδα και τον Tsunoda έκτο μπροστά από τον Verstappen, ένα αρκετά σπάνιο θέαμα, όπως και το γεγονός ότι πίσω τους είχε ανεβεί ο Gabriel Bortoleto. Ο Ολλανδός διόρθωσε την κατάσταση τελικά ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση, αλλά ακόμα και έτσι είχε πάνω από τρία δέκατα διαφορά από τον Norris, παρ’όλο που έκανε την προσπάθειά του σε μια πιο «στρωμένη» και άδεια πίστα.
Για το τελευταίο εικοσάλεπτο οι ομάδες επανήλθαν στις πιο σκληρές συνθέσεις και προσομοιώσεις αγώνα και τα πράγμα κύλησαν χωρίς απρόοπτα ή εξαιρετικές περιστάσεις μέχρι τη λήξη της διαδικασίας.
Αγχωτικό φαίνεται το πλεονέκτημα των McLaren μετά από τη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών και σίγουρα οι υπόλοιπες ομάδες θα έχουν αρκετή δουλειά απόψε αναλύοντας τις ενδεχόμενες αιτίες. Θα δούμε περισσότερα αύριο σε FP3 και κυρίως στις κατατακτήριες.
POS. |
NO. |
DRIVER |
TEAM |
TIME / GAP |
LAPS |
---|---|---|---|---|---|
1 |
4 |
Lando Norris |
McLaren |
1:04.580 |
35 |
2 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren |
+0.157s |
35 |
3 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing |
+0.318s |
24 |
4 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
+0.442s |
32 |
5 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
+0.610s |
32 |
6 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
+0.649s |
34 |
7 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing |
+0.712s |
30 |
8 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
+0.831s |
31 |
9 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
+0.877s |
31 |
10 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
+0.931s |
34 |
11 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
+0.957s |
35 |
12 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
+0.963s |
31 |
13 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
+0.967s |
34 |
14 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine |
+1.033s |
36 |
15 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas |
+1.118s |
31 |
16 |
23 |
Alexander Albon |
Williams |
+1.185s |
36 |
17 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams |
+1.234s |
36 |
18 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas |
+1.255s |
34 |
19 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber |
+1.338s |
35 |
20 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine |
+1.596s |
34 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!