Η McLaren έδειξε από την πρώτη στιγμή η ταχύτερη ομάδα στην Αυστρία και στον αγώνα ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες, κάνοντας το 1-2 με ηγέτη τον Lando Norris.
Ο γύρος σχηματισμού είδε το πρώτο συμβάν του αγώνα με τον Carlos Sainz, που εκκινούσε ήδη από τη 19η θέση μετά από ένα πολύ κακό Σάββατο, να μην μπορεί να κινήσει τη Williams από τη θέση της και να οδηγεί έτσι σε ακύρωση της πρώτης εκκίνησης. Ο Ισπανός κατάφερε τελικά να βάλει το μονοθέσιό του σε λειτουργία, αλλά ο καπνός από τα φρένα του κατά τη διάρκεια του γύρου ήταν δυσοίωνος, όταν έφτασε στο pit lane οι πίσω δίσκοι φλέγονταν και κάπου εκεί το δύσκολο σαββατοκύριακο του οδηγού της Williams έληξε άδοξα.
Το grid μπήκε σε διαδικασία ολικής επαναφοράς και οι οδηγοί παρατάχτηκαν για νέο γύρο σχηματισμού στις 15:15 τοπική ώρα.
Η παράταξη έγινε απρόσκοπτα αυτήν τη φορά, τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Oscar Piastri εκτοξεύτηκε από την τρίτη θέση και προσπέρασε από την εξωτερική τον Charles Leclerc στην πρώτη στροφή. Αλλά τα απρόοπτα περίμεναν μερικές θέσεις και μερικές στροφές παρακάτω καθώς ο Kimi Antonelli έχασε τα φρένα στην 3, μπλόκαρε, «έξυσε» λίγο τον Liam Lawson και τελικά έπεσε πάνω στον Max Verstappen, βάζοντας τέλος στον αγώνα και των δύο τους και στο σερί 31 βαθμολογήσεων του Ολλανδού. Κερδισμένοι του συμβάντος και του χάους οι Pierre Gasly (που είχε βάλει τα μαλακά ελαστικά) και Alex Albon, που ανέβηκαν στην έκτη και έβδομη θέση αντίστοιχα.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε επιτόπου και παρέμεινε μέχρι τον τρίτο γύρο, οπότε και έγινε ανεπεισοδιακή επαναφορά σε συνθήκες πράσινης σημαίας. Ο George Russell επιχείρησε σχεδόν αμέσως να προσπεράσει τον Lewis Hamilton, παραπονούμενος αμέσως μετά την αποτυχημένη του προσπάθεια ότι ο αντίπαλός του κινήθηκε κατά το φρενάρισμα, ενώ πιο πίσω ο Oliver Bearman ήταν επιτυχής στη δική του κίνηση απέναντι στον Franco Colapinto για την ενδέκατη θέση.
Τις ματιές σύντομα τράβηξαν οι McLaren ωστόσο, με τον Piastri να πιέζει ανελέητα τον Norris. Με το DRS στο πλευρό του και το pit wall να μην επεμβαίνει, ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας κόλλησε πίσω από τον ομόσταβλό του για λίγο αλλά δεν έδειξε αρχικά να έχει την απαιτούμενη ταχύτητα, παραμένοντας μεν κοντά αλλά χωρίς να έχει για αρκετούς γύρους την ευκαιρία για επίθεση. Κάτι που έκανε πιο χαμηλά ο Albon, που προσπέρασε τον Gasly καθώς ο Γάλλος άρχισε να νιώθει τις απώλειες χρόνου από την επιλογή των ελαστικών του, υποκύπτοντας μετά από λίγο και στον Gabriel Bortoleto και μπαίνοντας στα pits για σκληρή γόμα.
Ο Piastri εξαπέλυσε τελικά έφοδο στον ενδέκατο γύρο και για το μεγαλύτερο μέρος του οι δύο McLaren ήταν σχεδόν δίπλα, με τον Αυστραλό να έχει φαινομενικά το πάνω χέρι. Στην πορεία όμως ο Norris κινήθηκε έξυπνα, πήρε το πλεονέκτημα της γραμμής και τελικά επανήλθε στην πρωτοπορία. Ο Piastri υποχώρησε αλλά συνέχισε να κυνηγά από κοντά τον ομόσταβλό του και στο 15ο γύρο φάνηκε να έχει ξανά ευκαιρία μετά από λάθος του Norris, το οποίο ωστόσο δεν μπόρεσε να εκμεταλλευτεί.
Πέντε δευτερόλεπτα πίσω, ο Leclerc έλαβε προειδοποίηση για lift and coast σε όλες τις στροφές, ο Alex Albon ολοκλήρωσε μια εφιαλτική μέρα για τη Williams με την εγκατάλειψή του και ο Yuki Tsunoda μπήκε στη δεκάδα με προσπέρασμα εξ επαφής στον Lance Stroll. Η μάχη των McLaren μπροστά συνέχισε να μονοπωλεί το ενδιαφέρον, ωστόσο σε αυτό το σημείο η φθορά των ελαστικών είχε αρχίσει να αποτελεί ανησυχία για αμφότερους τους οδηγούς και, παρ’όλο που η πίεση συνέχισε, η επιθετικότητα μειώθηκε μέχρι τον 20ό γύρο, όπου ο Piastri επιχείρησε να πιάσει στον ύπνο τον Norris. Η προσπάθεια δεν ευοδώθηκε, ο Αυστραλός υποχρεώθηκε σε μπλοκάρισμα για να αποφύγει τη σύγκρουση και αμέσως μετά ο Βρετανός βούτηξε στα pits με σκοπό να βγει μπροστά από τον πέμπτο Bortoleto, κάτι που κατάφερε. Ο Βραζιλιάνος έκανε και αυτός το δικό του pit stop ένα γύρο μετά, αλλά δεν είχε την ίδια τύχη, βγαίνοντας ακριβώς πίσω από τους Nico Hulkenberg και Bearman.
Ο Piastri, μαζί με τις Ferrari, τις Aston Martin και τον Lawson, συνέχισαν το stint τους (ο Russell είχε πραγματοποιήσει τη δική του αλλαγή σε δεύτερο σε μεσαίων λίγους γύρους νωρίτερα), με σαφώς πεσμένο ρυθμό αλλά ποντάροντας σε πιο φρέσκια γόμα στην πορεία. Ο Piastri σε πρώτη φάση έχασε αρκετό χρόνο λόγω αυτού απέναντι στον Norris όταν μπήκε για νέα ελαστικά στον 24ο γύρο, σε συνδυασμό και με μια σχετικά αλλαγή 3,4 δευτερολέπτων, βγαίνοντας γύρω στα 4 δευτερόλεπτα πίσω από την έτερη McLaren. Leclerc και Stroll ακολούθησαν στον επόμενο γύρο και ο Hamilton πήρε σειρά στον 26ο, ενώ οι Lawson και Alonso συνέχισαν με σκοπό το μεγαλύτερο δυνατό πρώτο stint, που έλαβε τελικά τέλος στον 33ο και 34ο γύρο αντίστοιχα, βγαίνοντας εκτός δεκάδας στην 11η και 12η θέση.
Ο Tsunoda συνέχισε να παίζει… συγκρουόμενα, στέλνοντας σε τετ-α-κε τον Franco Colapinto στην προσπάθειά του να ανακτήσει τη θέση του και προκαλώντας ζημιά στην αεροτομή του που απαίτησε επίσκεψη στο box, λαμβάνοντας στην πορεία και ποινή 10 δευτερολέπτων. Ο Αργεντινός μπόρεσε να συνεχίσει από την πλευρά του χωρίς πρόβλημα, αλλά και χωρίς πολλές προοπτικές (που μειώθηκαν ακόμα περισσότερο ύστερα από προσπέρασμα του Isack Hadjar), από τις οποίες είχε λίγες και ο Gasly στην άλλη Alpine, που έχασε θέσεις από τις δύο Haas, έπεσε δέκατος πριν εισέλθει για αλλαγή ελαστικών και παραπονέθηκε για προβλήματα πρόσφυσης στον ασύρματο.
Μπροστά, ο Piastri δεν έδειξε να έχει με τα σκληρά τον ίδιο ρυθμό όπως με τα μεσαία σε σχέση με τον Norris και παρέμεινε στα 5 με 5μισι δευτερόλεπτα μακριά από τον κοντινότερο αντίπαλό του στη βαθμολογία, χωρίς να βγάζει κάποιο παραπάνω νεύρο με τα ελαφρώς πιο φρέσκα ελαστικά. Σταθερές και σε απόσταση παρέμειναν οι Ferrari στην τρίτη και τέταρτη θέση, πολύ μπροστά από τον Russell, με τον Bortoleto λίγο παραπίσω να συνεχίζει ηρωικά στην έκτη θέση.
Κάπου στον 40ό γύρο ο Piastri «ξύπνησε» ωστόσο και άρχισε να μειώνει τη διαφορά, σε συνδυασμό και με απώλειες χρόνου του Norris σε ντουμπλαρίσματα. Η διαφορά έπεσε εντός δύο γύρων στα 3 δευτερόλεπτα, αλλά ο Norris έβγαλε αντίδραση και περιόρισε τη χασούρα, κρατώντας ξανά σταθερή την απόσταση μεταξύ των McLaren, με τον Piastri να πέφτει λίγο παραπίσω στη συνέχεια όταν χρειάστηκε να προσπεράσει και αυτός μονοθέσια ένα γύρο πίσω. Το υποθετικό πλεονέκτημα των ελαφρώς πιο φρέσκων ελαστικών ουδέποτε έκανε την εμφάνισή του, με την επιλογή παραμονής στο πρώτο σετ μεσαίο νωρίτερα να αποδεικνύεται όλο και πιο εσφαλμένη.
Σε διαφορετική στρατηγική, ο Russell πραγματοποίησε τη δεύτερη αλλαγή του στον 46ο γύρο, έβαλε τη σκληρή γόμα και βγήκε δέκατος, βελτιώνοντας μέσα λίγες στροφές στην ένατη θέση μετά από προσπέρασμα στον Hadjar. Έχοντας όντως πλεονέκτημα ελαστικών, έβαλε στο στόχαστρο τους Lawson και Alonso μερικά δευτερόλεπτα πιο μπροστά, που για πολλούς γύρους κινούνταν με μεταξύ διαφορά λίγων δεκάτων αλλά τον Ισπανό να μην μπορεί να βρει άνοιγμα για επίθεση. Το κυνήγι δεν κράτησε πολύ και στον 56ο γύρο η Mercedes είχε περάσει μπροστά.
Ο Hamilton έκανε τη δική του δεύτερη αλλαγή στον 51ο γύρο, παραμένοντας τέταρτος, και στον επόμενο γύρο το ίδιο έκανε και ο πρωτοπόρος Norris. Αυτήν τη φορά, ο Piastri ακολούθησε αμέσως μετά, αλλά σε αντίθεση με τον ομόσταβλό του βγήκε πίσω από τους Tsunoda και Colapinto, με τον τελευταίο να τον στέλνει στο γρασίδι όταν προσπάθησε να προσπεράσει. Η διαφορά μεταξύ των McLaren λοιπόν ανέβηκε στα 3,2 δευτερόλεπτα, ενώ ο Colapinto προσπέρασε τελικά τον Tsunoda, αλλά δέχτηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων από τους αγωνοδίκες για την απροσεξία του με τον Piastri.
Όπως στο πρώτο stint ωστόσο, ο Piastri έδειξε να έχει καλύτερο ρυθμό από τον Norris με τη μεσαία γόμα και παρά τις απώλειες άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά, ή περισσότερο να την καταπίνει. Στον 61ο γύρο βρισκόταν δύο δευτερόλεπτα μακριά και ο Norris ακούστηκε ανήσυχος στον ασύρματο να ζητά τρόπους για καλύτερο ρυθμό. Τον οποίο φάνηκε να βρίσκει, καθώς η διαφορά μειώθηκε μερικά δέκατα ακόμα αλλά στη συνέχεια επανήλθε στα 2 και σταθεροποιήθηκε και το συμβάν με τον Colapinto έδειξε ότι θα έπαιζε αποφασιστικό ρόλο στις πιθανότητες δεύτερης μάχης των McLaren.
Μια διαφορά που μειωνόταν με πολύ πιο ραγδαίο ρυθμό ήταν αυτή του Bortoleto από τους Lawson και Alonso, που όντας οι μοναδικοί οδηγοί σε στρατηγική ενός pit stop συνέχισαν να διατηρούνται στην έκτη και έβδομη θέση, όντας όμως και πολύ πιο αργοί από το μεγαλύτερο μέρος του grid. Ο Bortoleto ήταν στην ουρά της Aston Martin στον 68ο γύρο και έκανε την κίνησή του στον επόμενο, αλλά η εμπειρία του Ισπανού μίλησε και ο Βραζιλιάνος στη συνέχεια αναγκάστηκε να υποχωρήσει για λίγο καθώς ο Norris πλησίαζε. Η Sauber επανήλθε αμέσως μετά στο κυνηγητό, αλλά ξέμεινε από χρόνο καθώς ο Βρετανός της McLaren πέρασε τη γραμμή τερματισμού και έβαλε τέλος στον αγώνα.
2,7 δευτερόλεπτα πίσω, ο Piastri αρκέστηκε στη δεύτερη θέση και στο 1-2 της ομάδας, ελαχιστοποιώντας τις απώλειές του βαθμολογικά. 3-4, ρεαλιστικά το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, πέτυχαν για τη Ferrari οι Leclerc και Hamilton, μπροστά από το μοναχικό Russell. Το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας τους, και τους πρώτους του βαθμούς στη Formula 1 για το δεύτερο, είχαν ο Lawson και ο εντυπωσιακός Bortoleto στην έκτη και όγδοη θέση, με τον Alonso ανάμεσά τους να είναι επίσης αρκετά ευχαριστημένος. Διπλή βαθμολόγηση για τη Sauber έφερε ο Hulkenberg στην ένατη θέση, με τον Ocon να κλείνει τη δεκάδα αφότου οι Haas προσπέρασαν τον Hadjar στους τελευταίους γύρους.
Η μάχη του πρωταθλήματος καλά κρατεί και συνεχίζεται την επόμενη εβδομάδα, στο υπερκλασικό Silverstone. Εν αναμονή αυτού, ακούστε μας τις επόμενες ημέρες στο podcast του F1fan και κάντε τις δικές σας προβλέψεις.
POS. |
NO. |
DRIVER |
TEAM |
LAPS |
TIME / RETIRED |
PTS. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
4 |
Lando Norris |
McLaren |
70 |
1:23:47.693 |
|
2 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren |
70 |
+2.695s |
|
3 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
70 |
+19.820s |
|
4 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
70 |
+29.020s |
|
5 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
70 |
+62.396s |
|
6 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
70 |
+67.754s |
|
7 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
69 |
+1 lap |
|
8 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
69 |
+1 lap |
|
9 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber |
69 |
+1 lap |
|
10 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas |
69 |
+1 lap |
|
11 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas |
69 |
+1 lap |
|
12 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
69 |
+1 lap |
|
13 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine |
69 |
+1 lap |
|
14 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
69 |
+1 lap |
|
15 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine |
69 |
+1 lap |
|
16 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing |
68 |
+2 laps |
|
NC |
23 |
Alexander Albon |
Williams |
15 |
DNF |
|
NC |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing |
0 |
DNF |
|
NC |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
0 |
DNF |
|
NC |
55 |
Carlos Sainz |
Williams |
0 |
DNF |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!