Άλλη μία νίκη πήγε στη Red Bull και στον Max Verstappen στο Red Bull Ring, με τη Ferrari να είναι ξεκάθαρα η δεύτερη ομάδα σε μια πίστα με… δυσεύρετα όρια.
Με συννεφιά αλλά χωρίς ιδιαίτερη ανησυχία για βροχή παρατάχθηκαν οι οδηγοί, με όλο το grid στα μεσαία ελαστικά πλην των Fernando Alonso, Valtteri Bottas και Kevin Magnussen, που επέλεξαν τα σκληρά. Η σχετικά ανεπεισοδιακή εκκίνηση είδε απώλειες θέσης για Lando Norris και Lance Stroll, που έχασαν μία και δύο αντίστοιχα, ενώ καλά εκκίνησαν οι Alonso, George Russell και Alex Albon. Ο Verstappen δεν απειλήθηκε στη γραμμή εκκίνησης, αν και χρειάστηκε να αμυνθεί μερικές στροφές μετά εναντίον του Charles Leclerc.
Στην επανεκκίνηση ο Verstappen απομακρύνθηκε γρήγορα από τον Leclerc, κάτι το οποίο δεν μπόρεσε αντίστοιχα να κάνει ο Μονεγάσκος εναντίον του ομοστάβλου του Carlos Sainz, ο οποίος κόλλησε πίσω του. Παρά τη χαμένη θέση του, ο Norris δεν άφησε τον Lewis Hamilton που τον είχε προσπεράσει να απομακρυνθεί, παραπονούμενος κιόλας για παραβίαση των ορίων της πίστας από τον οδηγό της Mercedes, ο οποίος με τη σειρά του παραπονέθηκε για τη συμπεριφορά της W14. Υπό πίεση βρέθηκε ο Nico Hulkenberg, που είδε τον Stroll να περνά μπροστά του και τον Pierre Gasly να κάνει σύντομα το ίδιο, οδηγώντας τη Haas στα pits.
Πιο πίσω, την ανάκαμψή του ξεκίνησε ο Sergio Perez που, έχοντας πάρει μερικές θέσεις στην εκκίνηση και επανεκκίνηση, προσπέρασε τον Russell και στη συνέχεια τον Albon, ανεβαίνοντας ένατος. Ο Hamilton πιο μπροστά φαινόταν να μην έχει το ρυθμό να ξεφύγει από τον Norris, ο οποίος συνέχισε τα σχόλια περί ορίων πίστας, έχοντας και μια επιβεβαίωση από τους αγωνοδίκες που σύντομα έδειξαν την ασπρόμαυρη σημαία για πολλαπλές παραβιάσεις στη στροφή 10. Την ίδια σημαία είδε, πολύ χαμηλότερα, και ο Tsunoda.
Η εγκατάλειψη του άτυχου Hulkenberg από μηχανικό πρόβλημα λίγο πριν τους 15 γύρους έβγαλε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και συνέπεσε με το άνοιγμα του παραθύρου των pit stop. Ο Hamilton το εκμεταλλεύτηκε για να περάσει στα σκληρά ελαστικά και το ίδιο έκανε και ο Norris, ενώ double stack έκαναν οι Ferrari και Aston Martin, με τους πρώτους πάντως να μην το πραγματοποιούν με ιδιαίτερη επιτυχία. Σε συνδυασμό με τα αργά pit stop, ο Sainz έπεσε έκτος, καθώς οι δύο Red Bull επέλεξαν να μην μπουν στο σύντομο διάστημα που έμεινε το καθεστώς αργών γύρων. Ο Ισπανός γρήγορα σκαρφάλωσε πάλι στην τρίτη θέση, αλλά δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος στον ασύρματο από τη στρατηγική.
Ούτε τα νέα ελαστικά δε βοήθησαν τον Hamilton, που έλαβε και μια λίγο «ξερή» απάντηση από το pit wall για τα θέματά του με το μονοθέσιο, να διατηρηθεί εντός των λευκών γραμμών, με το Βρετανό να δέχεται ποινή πέντε δευτερολέπτων και τον Tsunoda να έχει σύντομα αντίστοιχη μεταχείριση. Ο οδηγός της AlphaTauri έχασε στη συνέχεια θέσεις στα όρια της δεκάδας ως απόρροια μαχών με τους Albon, Ocon και Stroll και μετά εξέτισε λάθος την ποινή του, σε μια πολύ δύσκολη Κυριακή για αυτόν.
Το «παιχνίδι» των ορίων έγινε σύντομα φορτικό, έχοντας περισσότερες παρατηρήσεις και ασπρόμαυρες σημαίες, με μια από αυτές να πηγαίνει στον Sainz, που μερικούς γύρους μετά εισέπραξε και πέντε δευτερόλεπτα, και παράπονα από τους οδηγούς, με τον Hamilton να σχολιάζει με τη σειρά του κατ’επανάληψιν τον Perez, που με τα παλιά μεσαία του τον κρατούσε πίσω. Ποινή δέχθηκε και ο Ocon.
Για πρώτη φορά μετά από αρκετό καιρό βρέθηκε εκτός πρωτοπορίας ο Verstappen, με τις Red Bull να μπαίνουν τελικά στα pits και τον Ολλανδό να πέφτει δεύτερος. Το ενδιαφέρον προσωρινά πήγε στο προσπέρασμα του Norris εναντίον του Hamilton, πριν επικεντρωθεί στις Red Bull. Ο Perez ανέβηκε ταχύτατα όγδοος από δέκατος και λίγο μετά πήρε και την έβδομη θέση, ενώ ο Verstappen άρχισε να μειώνει με πολύ γρήγορο ρυθμό τη διαφορά του από τον Leclerc, μην αφήνοντας πολλές αμφιβολίες για το μέλλον της υπόθεσης. Πράγματι, στον 35ο γύρο, ο πρωταθλητής ανέκτησε την πρωτιά.
Τα όρια της πίστας συνέχισαν να είναι πρωταγωνιστές, ιδίως με τη δράση στην πίστα να ηρεμεί κάπως, με τον Albon να προστίθεται στη μακριά λίστα των ποινών, τον Gasly να ακολουθεί και την κατάσταση να αποκτά κωμικό χαρακτήρα. Αγωνιστικά τεκταινόμενα ανέλαβαν να δώσουν εκεί οι Alonso και Perez, με τον πρώτο να αρχίζει να ψαλιδίζει τη διαφορά από τον μάλλον αργοκίνητο Hamilton και τον δεύτερο να τον κυνηγά, προετοιμάζοντας τριπλή μάχη.
Ο Perez τελικά πέρασε εύκολα τον Alonso, αλλά κανείς τους δεν ενεπλάκη με τον Hamilton, που ήταν ένας από τους πολλούς που σε εκείνο το σημείο μπήκαν στα pits για τη δεύτερη αλλαγή τους και, σε αρκετές περιπτώσεις, την εξέτιση της ποινής τους.
Ο Alonso βρέθηκε και αυτός στο box λίγο μετά, βγαίνοντας μπροστά από τον Hamilton λόγω και της ποινής του τελευταίου, και το ίδιο έκαναν και οι Ferrari, με τις Red Bull να παραμένουν ξανά έξω λίγο περισσότερο. Η ποινή του Sainz τον έριξε πίσω από τον Norris, αλλά η McLaren δεν αποτέλεσε εμπόδιο για τον Ισπανό της Scuderia.
Ο Verstappen έκανε τελικά την αλλαγή του στον 50ο γύρο και ένα γύρο μετά ακολούθησε ο Perez, που βγήκε λίγο πίσω από τον Norris. Σύντομα, το πορτοκαλί μονοθέσιο ήταν αυτό που βρέθηκε πίσω και ο Sainz είδε τους καθρέφτες του να γεμίζουν.
«Χορεύοντας» ανάμεσα σε οδηγούς ένα γύρο πίσω, ο Sainz προσπάθησε να κρατήσει για όσο γινόταν πίσω του την ταχύτερη Red Bull. Ακολούθησε σκληρή μάχη ρόδα με ρόδα, με τον Perez να προσπαθεί και να βρίσκεται δίπλα στο κόκκινο μονοθέσιο για το μισό 59ο γύρο αλλά να μην τα καταφέρνει, με τον Sainz να υποχωρεί για λίγο αλλά να ανακτά τη θέση του λίγες στροφές μετά. Ο επόμενος γύρος αποδείχθηκε επίσης άκαρπος για τον Perez, που δεν μπόρεσε να αλλάξει γραμμή από την εξωτερική στην εσωτερική, αλλά τελικά στον 61ο γύρο πέτυχε, με τη βοήθεια του DRS, να πάρει το πλεονέκτημα και να βρεθεί μπροστά. Ό,τι πιθανότητες είχε να κυνηγήσει στη συνέχεια τον Leclerc ωστόσο χάθηκαν.
Αν και δεν υπήρξαν επαφές, αμφότεροι οι οδηγοί έριξαν κατηγορίες στον ασύρματο περί επικίνδυνης οδήγησης, οι οποίες πάντως, αν έφτασαν μέχρι τους αγωνοδίκες, αγνοήθηκαν.
Χαμηλότερα ο Stroll, που είχε πέσει αρκετά πίσω μετά την πρώτη αλλαγή του, κατάφερε να μπει ξανά στη δεκάδα προσπερνώντας τον Albon. Αυτό ήταν και το τελευταίο συμβάν ενδιαφέροντος στο πρώτο μισό του grid, με τα πράγματα να ηρεμούν για τους τελευταίους γύρους στο μεγαλύτερο μέρος της πίστας και τις τέσσερις τελευταίες θέσεις να είναι οι μόνες που είδαν μάχες. Και μάλιστα αρκετά σκληρές, με τον Magnussen να είναι ο μεγάλος χαμένος στο φινάλε.
Αυτό που φυσικά δεν έλειψε ήταν οι ποινές για τα όρια της πίστας, με τον Magnussen να πάσχει και από αυτό μαζί με τον Logan Sargeant.
Μια αλλαγή της τελευταίας στιγμής στα μαλακά ελαστικά έδωσε στον Verstappen τον ταχύτερο γύρο μαζί με άλλη μία καρό σημαία, με τον Leclerc να κάνει το καλύτερο που μπορούσε με τη δεύτερη θέση. Στο βάθρο επέστρεψε μετά από αρκετές εβδομάδες ο Perez, στον εντός έδρας αγώνα της Red Bull, αφήνοντας εκτός τον Sainz στη δεύτερη Ferrari. Ο Norris ολοκλήρωσε χωρίς προβλήματα το Grand Prix, σε αντίθεση με το sprint, με τον Οδηγό της Ημέρας να δίνει μια σημαντική και για το ηθικό της McLaren πέμπτη θέση.
Μια «ανώνυμη» έκτη για τον Alonso, που δε φάνηκε να μπορεί πολλά στην Αυστρία γενικά, εξασφάλισε τουλάχιστον κάποιους βαθμούς στην Aston Martin, με τις Mercedes των Hamilton και Russell να είναι ακριβώς πίσω του. Ένατος ήταν ο Gasly, ενώ τη δεκάδα έκλεισε ο Stroll.
Το Silverstone έρχεται σε λίγες μέρες, οπότε μείνετε συντονισμένοι.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!