Επεισοδιακή αποδείχθηκε η μοναδική περίοδος ελεύθερων δοκιμαστικών για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν.
Με το FP1 να είναι η μόνη μη ανταγωνιστική περίοδος πια σε sprint τριήμερα, αναμενόμενα οι οδηγοί βρέθηκαν γρήγορα στην πίστα, με τα μεσαία ελαστικά κατά κύριο λόγο, προκειμένου να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τον περιορισμένο χρόνο δοκιμαστικών. Εξίσου γρήγορα και οι πρώτοι έξοδοι στην πρώτη στροφή, με τον Kevin Magnussen να βγάζει προσωρινά την κίτρινη σημαία.
Τα απρόοπτα συνεχίστηκαν με τις Mercedes να έχουν θέματα με τα φρένα και τον Lewis Hamilton ειδικά να κινείται αργά στο τμήμα του κάστρου, πριν τα δύο μονοθέσια επιστρέψουν στα pits, ενώ από την πλευρά της Ferrari, o Carlos Sainz φλέρταρε με την καταστροφή ύστερα από μια ανησυχητική επαφή με τον τοίχο στη στροφή 5.
Λιγότερο από δέκα λεπτά μέσα στη διαδικασία, οι κίτρινες σημαίες επανεμφανίστηκαν, διπλές αυτήν τη φορά, καθώς ο Yuki Tsunoda είχε τετ-α-κε μετά τη στροφή 3, χτυπώντας το πίσω μέρος του μονοθεσίου του και προκαλώντας κλατάρισμα, αν και κατάφερε να αποφύγει τα χειρότερα και να φτάσει στα pits. Στην πορεία βέβαια κατέστρεψε και το σετ των ελαστικών του, σε ένα τριήμερο πολύ απαιτητικό στο συγκεκριμένο θέμα.
Τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα λίγο αργότερα για όλες τις ομάδες και ειδικά για την Alpine, με τον Pierre Gasly να σταματά περίπου πέντε λεπτά αργότερα, αφότου το μονοθέσιό του πήρε φωτιά (η ομάδα αργότερα το απέδωσε σε υδραυλική βλάβη), ενώ και ο Magnussen υποχρεώθηκε να σταματήσει λόγω απώλειας πίεσης καυσίμου. Ως εκ τούτου, οι κόκκινες σημαίες ξεκίνησαν να ανεμίζουν και ο ήδη λίγος χρόνος των ομάδων άρχισε να μειώνεται περαιτέρω.
Ο Max Verstappen είχε τεθεί προσωρινά επικεφαλής της κατάταξης σε εκείνο το σημείο, με 1:43.834, με τον Sergio Perez σχεδόν τρία δέκατα πιο πίσω και τους Leclerc και Sainz να ακολουθούν.
Με δεκατρία λεπτά χαμένα λόγω της διακοπής, η πίστα γέμισε ξανά πολύ γρήγορα, συμπεριλαμβανομένων των Mercedes που φάνηκαν να έχουν αντιμετωπίσει το ζήτημα των φρένων, με τους οδηγούς της πάντως να μην πιέζουν. Για την Alpine από την άλλη, η κακή αρχή στο Μπακού ολοκληρώθηκε με προβλήματα και για τον Esteban Ocon, ο οποίος παρέμεινε στο γκαράζ, αφήνοντας την ομάδα με ουσιαστικά μηδενικά δεδομένα για κατατακτήριες, sprint και αγώνα.
Από τις υπόλοιπες ομάδες, καλά φάνηκαν τα δείγματα για AlphaTauri και Williams, με τους Nyck de Vries και Alex Albon να φτάνουν στην τέταρτη και έβδομη θέση αντίστοιχα μετά το μισάωρο, ενώ η καλή παρουσία της Aston Martin φέτος έδειξε να συνεχίζεται με τον Fernando Alonso στην πέμπτη θέση, αν και ένα πρόβλημα στο DRS λίγο αργότερα σίγουρα δεν τον άφησε να χαλαρώσει.
Η μαλακή γόμα άρχισε να κάνει την εμφάνισή της στο τελευταίο τέταρτο της διαδικασίας, με τους οδηγούς να ξεκινούν μερικές γρήγορες προσπάθειες. Οι χρόνοι άρχισαν να κατεβαίνουν ταχύτατα, με την πρωτοπορία να περνά από τους Albon και Verstappen για να καταλήξει, με διαφορά σχεδόν τεσσάρων δεκάτων, στον Perez. Πιο πίσω, στην έβδομη θέση ανέβηκε ο Oscar Piastri, που μέχρι εκείνο το σημείο δεν είχε πιέσει ιδιαίτερα, και στην ένατη ο Logan Sargeant. Τέταρτος σκαρφάλωσε λίγο μετά ο Lando Norris.
Για τις Ferrari, o Sainz κατάφερε να φτάσει μέχρι την τρίτη θέση, ενώ ο Leclerc, αφού έχασε ένα γύρο με λάθος στη στροφή 2, πλασαρίστηκε δεύτερος, λιγότερο από ένα δέκατο πίσω από τον Perez. Μια ακόμα καλύτερη προσπάθεια στη λήξη της διαδικασίας τον έφερε μέχρι και στην πρωτοπορία, πριν η τελευταία προσπάθεια του Verstappen τον ξεπεράσει για μόλις 37 χιλιοστά.
Ο de Vries κρατήθηκε έκτος, πίσω από τους Sainz και Norris αλλά μπροστά από τις δύο Aston Martin των Lance Stroll και Alonso. Τη δεκάδα έκλεισαν οι Albon και Zhou Guanyu. Οι Mercedes από την άλλη, μην έχοντας σε κανένα σημείο κάνει κάποιον ενδεικτικό γύρο με τη μαλακή γόμα, βρέθηκαν στις θέσεις 11 και 17 για τον Hamilton και τον George Russell αντίστοιχα.
Η δράση συνεχίζεται σήμερα, με τις κατατακτήριες του αγώνα στις 4, ώρα Ελλάδος.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!