Την τρίτη συνεχόμενη pole position στο Μπακού πήρε ο Charles Leclerc, σε μια μάχη μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο με τις Red Bull.
Δεκατέσσερις οδηγοί βγήκαν αμέσως στην πίστα στο ξεκίνημα του Q1, ανάμεσά τους και οι Pierre Gasly και Esteban Ocon, με την Alpine να έχει επαναφέρει στη λειτουργικότητα τα μονοθέσια μετά τα προβλήματα στα ελεύθερα δοκιμαστικά νωρίτερα σήμερα. Η πρώτη παρτίδα γύρων δεν άργησε να έρθει, με τον Max Verstappen να κλείνει στο 1:41.887 και τον Charles Leclerc δύο δέκατα πιο πίσω. Τρίτος στον πρώτο του γύρο βρέθηκε ο Fernando Alonso, ακολουθούμενος από τις δύο McLaren πριν ο Lewis Hamilton ανέβει πέμπτος, αφήνοντας πιο πίσω τον Oscar Piastri.
Ο Αυστραλός δεν μπόρεσε να απαντήσει, καθώς η δεύτερη προσπάθειά του, μαζί με μερικών άλλων, διεκόπη από κόκκινες σημαίες. Υπαίτιος ο Nyck de Vries, ο οποίος έχασε τα φρένα στη στροφή 3 και έστειλε στον τοίχο την Alpha Tauri, σταματώντας τα ρολόγια με κάτι παραπάνω από δέκα λεπτά να απομένουν. Ο Ολλανδός δεν κατάφερε να μεταφράσει την ενθαρρυντική του εμφάνιση στο FP3 πριν λίγες ώρες σε κάτι παραπάνω και η έξοδος αυτή σίγουρα πρόσθεσε στην πίεση που μάλλον ήδη υφίσταται στην ομάδα, ύστερα από ένα δύσκολο ξεκίνημα στη σεζόν.
Η κόκκινη σημαία πάντως έφερε μια σχετική ανακούφιση στη Haas, που αντιμετώπιζε ξανά μηχανικά προβλήματα στο μονοθέσιο του Kevin Magnussen.
Η διαδικασία επανεκκίνησε περίπου δεκαπέντε λεπτά αργότερα, με τους πολλούς οδηγούς που δεν είχαν ολοκληρώσει δεύτερο γύρο να βγαίνουν αμέσως στην πίστα. Κανείς τους ωστόσο δεν κατάφερε να τον κλείσει ούτε αυτήν τη φορά, γιατί νέα κόκκινη σημαία σταμάτησε τη διαδικασία λιγότερο από τρία λεπτά μετά. Αιτία αυτήν τη φορά ήταν λάθος του Pierre Gasly, που τραυμάτισε άσχημα το πίσω μέρος της Alpine προκαλώντας παράλληλα ζημιά στις μπαριέρες, επίσης στη στροφή 3, προσθέτοντας στις σκοτούρες των Γάλλων που ήδη βρίσκονταν πίσω ύστερα από τα προβλήματα στα ελεύθερα δοκιμαστικά.
Για πολλούς από τους υπόλοιπους οδηγούς, η κατάσταση είχε γίνει φορτική, καθώς είχαν να επιδείξουν αρκετά φθαρμένα ελαστικά αλλά όχι χρόνους, σε ένα τριήμερο που ο αριθμός των διαθέσιμων σετ, λόγω και του νέου sprint shootout, είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Η αβεβαιότητα για το θέμα ήταν διάχυτη όταν, γύρω στα επτά λεπτά μετά, οι κατατακτήριες επανεκκίνησαν για άλλη μια φορά.
Τα πράγματα κύλησαν πιο ομαλά μετά από αυτήν την επανεκκίνηση. Ο Verstappen βελτίωσε το χρόνο του, παραμένοντας πρώτος, με τον Sergio Perez να τοποθετείται δεύτερος, τρεισήμισι δέκατα πίσω. Βελτίωση είχε και ο Hamilton, που ανέβηκε τέταρτος, καθώς και ο Alex Albon, που συνέχισε την καλή του Παρασκευή φτάνοντας μέχρι την έκτη θέση, με τον Logan Sargeant ακριβώς πίσω του.
Στα τελευταία δευτερόλεπτα του Q1 ο Alonso βελτίωσε με τη σειρά του για τη δεύτερη θέση, που σύντομα έγινε τρίτη καθώς ο Leclerc έκανε τον ταχύτερο χρόνο παρά ένα μάλλον μέτριο τρίτο κομμάτι. Valtteri Bottas και Oscar Piastri διέφυγαν του υποβιβασμού στην εκπνοή, ενώ για μόλις 20 χιλιοστά διασώθηκε και ο Ocon, αφήνοντας μερικές ελπίδες στην Alpine.
Μαζί με τους Gasly και de Vries, εκτός Q2 έμεινε ο Zhou Guanyu, ο Nico Hulkenberg και ο Kevin Magnussen, ο οποίος αντιμετώπισε ξανά προβλήματα και κλήθηκε να επιστρέψει στα pits.
Πλεονέκτημα ελαστικών άφησε η διαδικασία στις Red Bull, τον Leclerc και τον Alonso, τους μόνους που δε χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουν δεύτερο σετ μαλακής γόμας, μαζί με τον Hamilton, που δεν τη χρησιμοποίησε στο FP3.
Το Q2 ξεκίνησε με σχεδόν πλήρη συμμετοχή και σίγουρα με ανησυχία για περισσότερους χαμένους γύρους ύστερα από τα ευτράπελα του Q1. Με 1:41.131 ο Perez βρέθηκε προσωρινά επικεφαλής, με τον Verstappen πάντως στα 60 χιλιοστά, ενώ στα δύο δέκατα διαφορά ήταν η τρίτη θέση του Alonso. Σαφώς πιο πίσω οι Mercedes που ακολούθησαν και σύντομα ο Lance Stroll τις ξεπέρασε.
Την τρίτη θέση πήρε στον πρώτο του χρονομετρημένο γύρο λίγο αργότερα ο Leclerc, λιγότερο από ένα δέκατο μακριά από την πολύ δυνατή προσπάθεια του Perez. Ο Sainz δεν κατάφερε κάτι ανάλογο, χωρίζοντας τελικά τις Aston Martin με χρόνο τρία δέκατα πιο αργό του ομοστάβλου του. Έριξε ωστόσο χαμηλότερα τις Mercedes, στέλνοντας τες προς τη ζώνη υποβιβασμού σε συνδυασμό και με τους καλούς χρόνους των Albon και Norris.
Hamilton και Russell αντέδρασαν βελτιώνοντας και το ίδιο έκανε και ο Leclerc, που πήρε τον ταχύτερο χρόνο με 1:41.037. Αλλά ο Verstappen δεν είχε πει την τελευταία του λέξη και με 1:40.822 επανήλθε στην κορυφή. Η δε αντίδραση των Mercedes αποδείχθηκε ανεπαρκής, καθώς, αν και ο Albon δεν κατάφερε να κάνει την υπέρβαση και έμεινε εκτός, ο Oscar Piastri σφράγισε μια σαφή βελτίωση για τη McLaren ανεβαίνοντας ένατος, με έναν ακόμα πιο δυναμικό Norris στην έκτη, ενώ η σπουδαία προσπάθεια του Yuki Tsunoda στην επίσης βελτιωμένη, και μόνη εναπομείνασα, AlphaTauri τον έφερε στην έβδομη θέση.
Αυτό άφησε τον Hamilton δέκατο, μόλις 4 χιλιοστά μπροστά από τον Russell, με το νεότερο Βρετανό της Mercedes να μένει εκτός Q3 για πρώτη φορά φέτος. Στον αποκλεισμό τον ακολούθησαν οι Ocon, Albon, Bottas και Sargeant.
Μόνο οι Stroll και Piastri έμειναν στο γκαράζ καθώς το pit lane άνοιξε για το Q3. Ο Verstappen με τον Leclerc συνέχισαν τη μάχη τους κάνοντας ακριβώς τον ίδιο χρόνο στο 1:40.445, με τον Perez λίγο πάνω από ένα δέκατο πίσω. Το ρυθμό τους δε φάνηκε να μπορεί να ακολουθήσει ο Sainz, που έμεινε μισό δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή, ούτε και ο Alonso, που είχε έναν κακό γύρο, πάνω από ενάμισι δευτερόλεπτο πιο αργό, μένοντας ένατος.
Το εκρηκτικό φινάλε είδε ένα καταπληκτικό δεύτερο κομμάτι από τον Leclerc, που βελτίωσε σε 1:40.203. Το ίδιο κομμάτι της πίστας από την άλλη αποδείχθηκε μοιραίο για τις Red Bull, που έχασαν πολύ χρόνο εκεί, με τη μικρή βελτίωση του Verstappen να αποδεικνύεται ανεπαρκής και να τον αφήνει σχεδόν δύο δέκατα μακριά από την κορυφή.
Ο Μονεγάσκος λοιπόν πήρε την τρίτη συνεχόμενη pole position του στο Αζερμπαϊτζάν και πρώτη της Ferrari για φέτος, με τις δύο Red Bull πάντως να μην αναμένεται να του κάνουν τη ζωή εύκολη στον αγώνα. Πάνω από οκτώ δέκατα μακριά η τέταρτη θέση του Sainz, που θα έχει πίσω του τους Hamilton και Alonso, ύστερα από βελτίωση της τελευταίας στιγμής από τον Ισπανό, που πάντως δεν πρέπει να είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένος από την επίδοσή του σήμερα.
Lando Norris και Yuki Tsunoda έφεραν χαμόγελα στα γκαράζ τους με την έβδομη και όγδοη θέση αντίστοιχα, ενώ τη δεκάδα, με ακριβώς τον ίδιο χρόνο, έκλεισαν ο Lance Stroll, που αντιμετώπισε πρόβλημα με το DRS, και ο Oscar Piastri, που μπορεί να μην έφτασε στα ύψη του ομοστάβλου του αλλά και πάλι σίγουρα πρόσθεσε στην ικανοποίηση της McLaren, που φαίνεται μια εντελώς διαφορετική ομάδα μετά το διάλειμμα των προηγούμενων εβδομάδων.
Το Grand Prix θα πρέπει να περιμένει ωστόσο. Το αυτόνομο sprint, μαζί με το νέο sprint shootout, τις κατατακτήριές του, είναι αυτά που θα γεμίσουν αύριο το πρόγραμμα της Formula 1.
POS | DRIVER | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|
1 | 1:41.269 | 1:41.037 | 1:40.203 | |
2 | 1:41.398 | 1:40.822 | 1:40.391 | |
3 | 1:41.756 | 1:41.131 | 1:40.495 | |
4 | 1:42.197 | 1:41.369 | 1:41.016 | |
5 | 1:42.113 | 1:41.650 | 1:41.177 | |
6 | 1:41.720 | 1:41.370 | 1:41.253 | |
7 | 1:42.154 | 1:41.485 | 1:41.281 | |
8 | 1:42.234 | 1:41.569 | 1:41.581 | |
9 | 1:42.524 | 1:41.576 | 1:41.611 | |
10 | 1:42.455 | 1:41.636 | 1:41.611 | |
11 | 1:42.073 | 1:41.654 | ||
12 | 1:42.622 | 1:41.798 | ||
13 | 1:42.171 | 1:41.818 | ||
14 | 1:42.582 | 1:42.259 | ||
15 | 1:42.242 | 1:42.395 | ||
16 | 1:42.642 | |||
17 | 1:42.755 | |||
18 | 1:43.417 | |||
19 | 1:44.853 | |||
NC | 1:55.282 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!