Ο George Russell βρήκε τα πατήματά του, βρήκε τη στρατηγική και πήρε επάξια μια σπουδαία pole position στον Καναδά, νικώντας τον Max Verstappen.
Μια ηλιόλουστη πίστα και θερμοκρασίες λίγο πάνω από 20 βαθμούς υποδέχτηκαν τους οδηγούς στο Q1. Πολλοί οδηγοί δεν πίεσαν ιδιαίτερα στην πρώτη τους προσπάθεια, όπως έδειξαν και οι μεγάλες διαφορές των περισσότερων από το 1:12.574 του Russell, που ήταν για αρκετά λεπτά ο καλύτερος χρόνος πριν τον υποβιβάσουν οι Oscar Piastri και Lance Stroll. Αξιοσημείωτοι ήταν οι χρόνοι των Fernando Alonsο και Kimi Antonelli, που πλασαρίστηκαν τέταρτοι και έκτοι αντίστοιχα με τη μεσαία γόμα, ενώ σχετικά χαμηλά βρέθηκε ο Lando Norris. Ψηλά ανέβηκαν οι Ferrari, που κατέλαβαν στη συνέχεια την τρίτη και πέμπτη θέση, ενώ παράλληλα ο Verstappen κατέλαβε την πρώτη θέση αφότου εμφανίστηκε στα μισά της περιόδου. Την κράτησε για πολύ λίγο όμως, καθώς ο Alonso επανήλθε και, ξανά με τα μεσαία, τέθηκε επικεφαλής με 1:12.232, 34 χιλιοστά μπροστά από τη Red Bull.
Σε αυτό το σημείο ωστόσο, με πεντέμισι λεπτά να απομένουν, βγήκε η κόκκινη σημαία λόγω ξαφνικής και ανεξήγητης αποκόλλησης του καλύμματος του κινητήρα στη Williams του Alex Albon. Οι οδηγοί αποσύρθηκαν στα γκαράζ όσο καθαριζόταν η πίστα, με τους Carlos Sainz, Pierre Gasly, Albon, Oliver Bearman και Nico Hulkenberg να είναι οι πέντε στη ζώνη αποκλεισμού.
Στην επαναφορά, ο Norris «ξύπνησε» και έριξε το χρόνο κάτω από το 1:12, ακολουθούμενος από τους Piastri και Hamilton. Ο Bearman βελτίωσε αρκετά παρά ένα λάθος και τοποθετήθηκε με ασφάλεια στη 12η θέση, ενώ στη δεκάδα μπήκε ο Albon με το επισκευασμένο μονοθέσιο. Βελτιωμένος ήταν και ο Hulkenberg, αλλά όχι οι Bortoleto και Sainz που παρέμειναν στην τελευταία πεντάδα. Μαζί τους αποκλείστηκε ο Stroll, που κατρακύλησε στην κατάταξη στα τελευταία λεπτά, και οι Liam Lawson και Gasly που δεν κατάφεραν να βρουν ρυθμό.
Στο Q2 ήταν ο Verstappen αυτός που έκανε επίδειξη της δυναμικής της μεσαίας γόμας, καθώς πλασαρίστηκε στην κορυφή μπροστά από τις McLaren μετά τα πρώτα περάσματα με 1:11.638, καλύτερο χρόνο από του Norris στο Q1. Τα πορτοκαλί μονοθέσια με τα μαλακά ήταν λιγότερο από ένα δέκατο πίσω του και συνολικά η τριάδα… απείχε, καθώς οι Ferrari στην τέταρτη και πέμπτη θέση υπολείπονταν κατά σχεδόν τρία. Ακόμα χαμηλότερα ακολούθησαν οι Mercedes, με τον Alonso ανάμεσά τους.
Βελτίωση του Charles Leclerc στο δεύτερο πέρασμά του έφερε τη Scuderia στην πρώτη θέση της κατάταξης για μόλις 12 χιλιοστά, με τον Verstappen να επιλέγει να μην ολοκληρώσει το δικό του. Ο Russell πήρε με τη σειρά του τη γραμμή της μεσαίας γόμας και έπιασε την πρωτιά για ελάχιστα χιλιοστά, μπροστά από τον Norris. Ελλιπής ο Tsunoda, που δεν έκανε κάτι ιδιαίτερο στο δεύτερο γύρο του και σταδιακά υποχώρησε στην ενδέκατη θέση (που θα γίνει τελευταία κατόπιν της ποινής 10 θέσεων που έλαβε μετά το FP3), ακολουθούμενος από τον Franco Colapinto, που πίεσε αλλά δεν κατάφερε κάτι παραπάνω. Ο Hulkenberg και οι Haas πήραν και αυτοί το δρόμο για το γκαράζ, μην μπορώντας να ακολουθήσουν σε κανένα σημείο το ρυθμό των υπολοίπων.
Οι πολύ μικρές διαφορές, με ενάμισι δέκατο να χωρίζει τον ορώτο από τον πέμπτο, και οι προοπτικές του μεσαίου ελαστικού έστησαν ένα αβέβαιο και ενδιαφέρον σκηνικό για το Q3. Ο Verstappen έκανε τον καλύτερο χρόνο στην πρώτη προσπάθεια με 1:11.248, 25 χιλιοστά μπροστά από τον Piastri και σχεδόν δυόμισι δέκατα καλύτερα από τον τρίτο Russell. Ο Norris έκοψε το σικέιν στο τέλος του γύρου και έχασε τη δική του χρονομέτρηση, παίρνοντας εν τέλει την πέμπτη θέση με δεύτερο πέρασμα και χρησιμοποιημένα μαλακά, πίσω από τον Antonelli.
Έχοντας κάνει ένα μικρό λάθος στο πρώτο του πέρασμα, ο Leclerc ξεκίνησε πολύ δυναμικά το δεύτερο γύρο του, αλλά μετά από ένα εξαιρετικό πρώτο κομμάτι έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τις ελπίδες του, ξεμένοντας όγδοος και κατηγορώντας για αυτό το βρόμικο αέρα από τον Isack Hadjar, που εντέλει πλασαρίστηκε ένατος. Πολύ κακός ο Norris στο δεύτερο πέρασμά του που τον άφησε έβδομο, με τη μάχη της pole να εκτυλίσσεται ανάμεσα σε Piastri, Verstappen και Norris. Ο Αυστραλός βελτίωσε, αλλά Red Bull και Mercedes έβαλαν τη μεσαία γόμα και δικαιώθηκαν, με τον Verstappen να παίρνει προσωρινά την pole και τον Russell να τα δίνει όλα στη συνέχεια, να σπάει το φράγμα του 1:11 και με 1:10.899 να αρπάζει την πρώτη θέση της εκκίνησης για πρώτη φορά φέτος, αφήνοντας για λίγο άφωνο το γκαράζ της Mercedes, που ξέσπασε σε πανηγυρισμούς λίγο μετά.
Στο άλλο ασημένιο βέλος, ο Antonelli ήταν τέταρτος, μπροστά από έναν αρκετά μέτριο Hamilton που κατάφερε τουλάχιστον να νικήσει τον Alonso, αν και ο Ισπανός μόνο ικανοποιημένος μπορεί να αισθάνεται από την απόδοσή του και την έκτη θέση. Τη δεκάδα έκλεισε ο Albon, σώζοντας κάπως τα προσχήματα για τη Williams που ξεκίνησε καλά το τριήμερο του Καναδά, αλλά στη συνέχεια έδειξε να υποχωρεί.
Mercedes στην pole position λοιπόν, οι McLaren ούτε καν στην πρώτη σειρά και το ενδιαφέρον κορυφωμένο. Τα λέμε αύριο βράδυ για τον αγώνα.
Pos |
No |
Driver |
Car |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Laps |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
1:12.075 |
1:11.570 |
1:10.899 |
21 |
2 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda RBPT |
1:12.054 |
1:11.638 |
1:11.059 |
20 |
3 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren Mercedes |
1:11.939 |
1:11.715 |
1:11.120 |
23 |
4 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
1:12.279 |
1:11.974 |
1:11.391 |
21 |
5 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1:11.952 |
1:11.885 |
1:11.526 |
27 |
6 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin Aramco Mercedes |
1:12.073 |
1:11.805 |
1:11.586 |
27 |
7 |
4 |
Lando Norris |
McLaren Mercedes |
1:11.826 |
1:11.599 |
1:11.625 |
22 |
8 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:12.038 |
1:11.626 |
1:11.682 |
27 |
9 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls Honda RBPT |
1:12.211 |
1:12.003 |
1:11.867 |
21 |
10 |
23 |
Alexander Albon |
Williams Mercedes |
1:12.090 |
1:11.892 |
1:11.907 |
30 |
11 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing Honda RBPT |
1:12.334 |
1:12.102 |
|
15 |
12 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine Renault |
1:12.234 |
1:12.142 |
|
20 |
13 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber Ferrari |
1:12.323 |
1:12.183 |
|
18 |
14 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas Ferrari |
1:12.306 |
1:12.340 |
|
19 |
15 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas Ferrari |
1:12.378 |
1:12.634 |
|
21 |
16 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber Ferrari |
1:12.385 |
|
|
11 |
17 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams Mercedes |
1:12.398 |
|
|
13 |
18 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin Aramco Mercedes |
1:12.517 |
|
|
12 |
19 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls Honda RBPT |
1:12.525 |
|
|
10 |
20 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine Renault |
1:12.667 |
|
|
12 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!