Ο Max Verstappen έλεγξε το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν από την αρχή μέχρι το τέλος, κατακτώντας τη νίκη μπροστά από τους George Russell και Carlos Sainz ο οποίος εξασφάλισε ένα βάθρο ως οδηγός της Williams.
Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Oscar Piastri είχε έναν εφιάλτη καθώς έκανε άκυρξ εκκίνηση, ενεργοποιήθηκε το antistall και έπεσε στη τελευταία θέση, και στη συνέχεια έριξε τη McLaren του στο τοίχο στη στροφή 5 με τον αγώνα του να τελειώνει. Ο αντίπαλός του για τον τίτλο και teammate του, Lando Norris, σημείωσε έξι βαθμούς τερματίζοντας 7ος, μειώνοντας τη διαφορά στους 25 βαθμούς.
Υπήρξε δράμα πριν από τον αγώνα για τον Isack Hadjar, ο οποίος παρατάχθηκε όγδοος στην εκκίνηση με την Racing Bulls να προσπαθεί να επιλύσει ένα υδραυλικό πρόβλημα. «Νιώθω ότι ο κινητήρας δεν πάει καλά», ενημέρωσε μέσω ασυρμάτου στην εκκίνηση. Οι μηχανικοί του έλυσαν το πρόβλημα και ο Hadjar ξεκίνησε με τους αντιπάλους του για τον γύρο σχηματισμού.
Ο Max Verstappen παρατάχθηκε στην pole position μπροστά από τον Carlos Sainz και τον Liam Lawson, με τον οδηγό της Red Bull να έχει μια εξαιρετική εκτόξευση από τη γραμμή και να κρατά τον Sainz για να εξασφαλίσει ότι θα παραμείνει στην P1.
Καταστροφή για τον Oscar Piastri, καθώς ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, ο οποίος είχε παραταχθεί 9ος μετά το ατύχημά του στις κατατακτήριες, πήδηξε στην εκκίνηση, ενεργοποίησε το anti-stall, και βγήκε εκτός στα μισά του γύρου. Τα πράγματα πήγαν από το κακό στο χειρότερο για τον οδηγό της McLaren, καθώς στη στροφή 5 μπλοκάρισε τροχούς και έφυγε ευθεία στην μπαριέρα ελαστικών με μεγάλη ταχύτητα. Κλήθηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Alex Albon και ο Esteban Ocon πήγαν στα pit, ο τελευταίος άλλαξε σε μεσαία προτού επιστρέψει και βάλει ένα σετ σκληρών, καλύπτοντας τους δύο τύπους ελαστικών για τον αγώνα. Είχε μία επαφή με τον Nico Hulkenberg στον πρώτο γύρο. Το Race Control σημείωσε το περιστατικό.
Ο αγώνας ξανάρχισε στον 5ο γύρο, ο Verstappen σχεδόν αμέσως έβαλε 1 δεύτερολεπτο μεταξύ του ίδιου και του Sainz, ενώ ο Lawson έμεινε τρίτος μπροστά από τον Kimi Antonelli και τον Yuki Tsunoda, ο οποίος προσπέρασε τον George Russell.
Ο Fernando Alonso, που έτρεχε 11ος, δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων επειδή και αυτός έκανε άκυρη εκκίνηση μαζί με τον Piastri. «Αντέδρασα στον Piastri, συγνώμη», είπε. Ο Charles Leclerc και ο Lando Norris πέρασαν τον Isack Hadar για να τρέξουν έβδομος και όγδοος με τον Lewis Hamilton στην P10 προτού προσπεράσει και αυτός τον οδηγό των Racing Bulls.
Μετά από γύρους που κολλημένος στην πίσω πτέρυγα του Tsunoda, ο Russell τον προσπέρασε τελικά για την πέμπτη χρησιμοποιώντας DRS στη στροφή 3. Ο Russell έφυγε μπροστά, αφήνοντας τους Leclerc, Norris και Hamilton στο τρένο DRS υπό τον Tsunoda.
Στο μπροστινό μέρος, ο Verstappen ήταν τέσσερα δευτερόλεπτα μακριά από τον Sainz στον 15ο γύρο, ο οδηγός της Williams είχε βάλει τρία δευτερόλεπτα μεταξύ του και του Lawson. Ο οδηγός της Racing Bulls είχε τις δύο Mercedes, με επικεφαλής τον Antonelli, στο πίσω φτερό του.
Ζητώντας σχεδόν κατηγορηματικά να ανταλλάξουν θέσεις με τον Antonelli, ο Russell είπε στη Mercedes: «Νομίζω ότι έχω ένα πλεονέκτημα ελαστικών για να περάσω τον Lawson…»
Τα pit stop ξεκίνησαν στον 17ο γύρο, με τον Alex Albon να μπαίνει και στη συνέχεια τον Franco Colapinto. Αγωνιζόμενος για τη θέση, ο Albon προσπάθησε να προσπεράσει την εσωτερική πλευρά του Colapinto στη στροφή 5, οι δύο συγκρούστηκαν με τον Colapinto να σπινάρει. Ο Albon έλαβε ποινή 10 δευτερολέπτων για πρόκληση σύγκρουσης.
Η Mercedes έλυσε το πρόβλημα της ανταλλαγής οδηγών βάζοντας τον Antonelli στα pit στον 19ο γύρο, με τον Ιταλό να βγαίνει στην 12η θέση. Ο Russell έπεσε αμέσως πάνω στην πίσω πτέρυγα του Lawson, καθώς ο Leclerc ήταν ο επόμενος οδηγός στην πρώτη δεκάδα που μπήκε στα pit, ακολουθούμενος από τον Lawson, αφήνοντας ελεύθερο τον Russell.
Ο Lawson βγήκε λίγα μέτρα μπροστά από τον Antonelli, με τον Ιταλό να τον παρενοχλεί πριν κάνει μια καθαρή προσπέραση με DRS στον 22ο γύρο. Η επόμενη κίνηση του Antonelli ήταν στον Gabriel Bortoleto καθώς ανέβηκε στην όγδοη θέση, τον οδηγό με την υψηλότερη θέση που είχε ήδη μπει στα pit.
Εννέα δευτερόλεπτα μπροστά από τον Sainz στα μισά του αγώνα, ο Verstappen έλαβε από την Red Bull μήνυμα «εκπληκτικός ρυθμός», καθώς, εκτός από μια καταστροφή, φαινόταν να πηγαίνει καλά προς την τέταρτη νίκη του στη σεζόν. Ο Sainz, εν τω μεταξύ, επεσήμανε στην Williams ότι δεν ήθελε ο Russell να τον κόψει στις στάσεις. Ο Sainz ήρθε στον 28ο γύρο, μπαίνοντας ξανά στη δράση στην έκτη θέση, με τους πέντε μπροστά του να χρειάζονται ακόμα να σταματήσουν. Ο Russell, εν τω μεταξύ, πήρε την απόφαση να επεκτείνει το πρώτο του stint.
Ενόψει των τελευταίων 15 γύρων στον αγώνα των 51 γύρων, οι πέντε πρώτοι – Verstappen, Russell, Tsunoda, Norris και Hamilton – δεν είχαν μπει ακόμα στα pit. Ήταν μπροστά από τους Sainz, Antonelli, Lawson, Leclerc και Hadjar. Ο Hamilton μπήκε στα pit, βγαίνοντας έξι δευτερόλεπτα πίσω από τον Leclerc, ενώ στον Norris ειπώθηκε να «πλησιάσει» τον Tsunoda για να κάνει ένα undercut να λειτουργήσει.
Ο Norris ήρθε έναν γύρο αργότερα, αλλά ένα αργό stop – ένα πρόβλημα με το μπροστινό δεξί τροχό του – του κόστισε ζωτικά δέκατα. 4,1 δευτερόλεπτα! Βγήκε πίσω από τον Lawson και τον Leclerc. Ο Tsunoda ήρθε στον επόμενο γύρο, στάση 2,2 δευτερολέπτων, και βγήκε μέτρα μπροστά από τον Lawson και τον Leclerc. Ο Lawson αμέσως επιχείρησε και πήρε τη θέση και πέρασε κατά ένα δευτερόλεπτο μπροστά από την Red Bull, η οποία είχε τους Leclerc και Norris στην πίσω πτέρυγα του.
Ο Russell μπήκε στη συνέχεια στα pit και βγήκε μπροστά από τον Sainz στη μάχη για να τερματίσει 2ος πίσω από τον Verstappen. Ο οδηγός της Red Bull, που προηγούνταν με 32 δευτερόλεπτα διαφορά, δεν είχε σταματήσει ακόμα. Και με αυτό, ο Verstappen κατευθύνθηκε στα pits, ο τελευταίος οδηγός που έκανε την υποχρεωτική του στάση. Ξεκίνησε από την πρωτοπορία και σταμάτησε και συνέχισε με 12 δευτερόλεπτα διαφορά.
Ο Norris προσπέρασε τον Leclerc 10 γύρους πριν το τέλος, μπαίνοντας σε ένα τρένο DRS πίσω από τον Lawson, αφού ο Tsunoda ακολουθούσε την Racing Bull, παρασύροντας μαζί του τους Norris και Hamilton, με τον Βρετανό να έχει προσπεράσει τον Leclerc. Ο Lawson κράτησε τη γραμμή του και το θάρρος του για να τερματίσει πέμπτος, αλλά η πίεση ήταν μεγάλη. Ο Lawson ήταν σε θέση να ανταποκριθεί στο καθήκον.
Ο Verstappen εξασφάλισε τη νίκη μπροστά από τον Russell, με τον Sainz να κρατά την τρίτη θέση για ένα ντεμπούτο στο βάθρο της Williams μπροστά από τον Antonelli.
Ο Antonelli ήταν τέταρτος, ισοφαρίζοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, διασχίζοντας τη γραμμή τερματισμού μπροστά από τους Lawson, Tsunoda, Norris και Hamilton. Οι Leclerc και Hadjar ολοκλήρωσαν τη δεκάδα.
Cla | Driver | # | Laps | Time | Interval | km/h | Pits | Points | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | M. Verstappen | 1 | ![]() |
51 |
1:33’26.408 |
196.520 | 1 | 25 | |
2 | G. Russell | 63 | ![]() |
51 |
+14.609 1:33’41.017 |
14.609 | 196.010 | 1 | 18 |
3 | C. Sainz | 55 | ![]() |
51 |
+19.199 1:33’45.607 |
4.590 | 195.850 | 1 | 15 |
4 | A. Antonelli | 12 | ![]() |
51 |
+21.760 1:33’48.168 |
2.561 | 195.761 | 1 | 12 |
5 | L. Lawson | 30 | ![]() |
51 |
+33.290 1:33’59.698 |
11.530 | 195.360 | 1 | 10 |
6 | Y. Tsunoda | 22 | ![]() |
51 |
+33.808 1:34’00.216 |
0.518 | 195.342 | 1 | 8 |
7 | L. Norris | 4 | ![]() |
51 |
+34.227 1:34’00.635 |
0.419 | 195.328 | 1 | 6 |
8 | L. Hamilton | 44 | ![]() |
51 |
+36.310 1:34’02.718 |
2.083 | 195.256 | 1 | 4 |
9 | C. Leclerc | 16 | ![]() |
51 |
+36.774 1:34’03.182 |
0.464 | 195.240 | 1 | 2 |
10 | I. Hadjar | 6 | ![]() |
51 |
+38.982 1:34’05.390 |
2.208 | 195.163 | 1 | 1 |
11 | G. Bortoleto | 5 | ![]() |
51 |
+1’07.606 1:34’34.014 |
28.624 | 194.179 | 1 | |
12 | O. Bearman | 87 | ![]() |
51 |
+1’08.262 1:34’34.670 |
0.656 | 194.156 | 1 | |
13 | A. Albon | 23 | ![]() |
51 |
+1’12.870 1:34’39.278 |
4.608 | 193.999 | 2 | |
14 | E. Ocon | 31 | ![]() |
51 |
+1’17.580 1:34’43.988 |
4.710 | 193.838 | 2 | |
15 | F. Alonso | 14 | ![]() |
51 |
+1’18.707 1:34’45.115 |
1.127 | 193.800 | 1 | |
16 | N. Hulkenberg | 27 | ![]() |
51 |
+1’20.237 1:34’46.645 |
1.530 | 193.748 | 1 | |
17 | L. Stroll | 18 | ![]() |
51 |
+1’36.392 1:35’02.800 |
16.155 | 193.199 | 1 | |
18 | P. Gasly | 10 | ![]() |
50 |
+1 Lap 1:33’30.273 |
1 Lap | 192.533 | 1 | |
19 | F. Colapinto | 43 | ![]() |
50 |
+1 Lap 1:33’32.733 |
2.460 | 192.449 | 1 | |
dnf | O. Piastri | 81 | ![]() |
0 |
|
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!