Στον τελευταίο αγώνα του φθινοπωρινού triple-header η Formula 1 φτάνει στο Qatar, σε μια πίστα που θα τρέξει για πρώτη φορά, με τους οδηγούς να αναλαμβάνουν την δύσκολη αποστολή να φέρουν καλά αποτελέσματα ανάμεσα στους… αμμόλοφους.
Μετά το εντυπωσιακό αποτέλεσμα του Hamilton στην Βραζιλία, όλα τα φώτα έχουν πέσει στην μάχη του τίτλου, με τους Verstappen και Hamilton να απέχουν μόλις 14 βαθμούς (διαφορά δύο νικών εάν τερματίζουν 1-2) και με 3 αγώνες ακόμη όλα είναι ανοιχτά!
Το πράσινο φως για την εκκίνηση δόθηκε στις 12:30 ώρα Ελλάδος. Πρώτος στην πίστα βγήκε ο Raikonnen, δοκιμάζοντας μια άγνωστη για όλους πίστα, που θα είναι γρήγορή και απαιτητική από άποψη φυσικής κατάστασης! Η διαδικασία των δοκιμαστικών αποκτά πολύ μεγάλη σημασία σ’ αυτήν την πίστα, καθώς κανένας οδηγός δεν έχει τρέξει εδώ πέρα με μονοθέσιο Formula 1 και άρα παραμένει άγνωστη σε κάθε σημείο της. Μεγάλη σημασία θα έχει και η δουλειά που έχει κάνει κάθε οδηγός στον προσομοιωτή…
Η πίστα ήταν αρκετά ζέστη και με ισχυρούς ανέμους, γεγονός που την έκανε αρκετά δύσκολη στην διαχείριση. Το πιο σημαντικό πρόβλημα που θα είχαν αντιμετωπίσουν επίσης ομάδες και οδηγοί ήταν η άμμος, που βρίσκεται παντού τριγύρω και η εμφάνισή της στην πίστα θα μπορούσε να δυσκολέψει την συνθήκες.
Στα πρώτα λεπτά οι περισσότεροι οδηγοί είχαν βγει στην πίστα, ενδεικτικό της ανάγκη τους για χρόνο μέσα στην πίστα, για να αποκτήσουν όσο το δυνατόν καλύτερη αίσθηση.
Ο Ricciardo ήταν ο πρώτος που έθεσε γρήγορο χρόνο, σχολιάζοντας μάλιστα πως η πίστα είναι αρκετά διασκεδαστική. Μένει να δούμε την άποψη και των υπολοίπων οδηγών, καθώς η πίστα του Qatar έχει δεχθεί μεγάλη κριτική, κυρίως για λόγους παραβίασης ανθρωπίνων δικαιωμάτων…
Προσωρινά πρώτος στους χρόνους βρέθηκε ο Leclerc, με χρόνο 1:27:058. Στα επόμενα δευτερόλεπτα με την σκληρή γόμα ο Verstappen έκανε κι αυτός έναν γρήγορο χρόνο δυόμιση περίπου δέκατα πιο γρήγορος από το Μονεγάσκο. Οι ανακατατάξεις ήταν συνεχείς, με τις ομάδες να έχουνε διαφορετικές στρατηγικές και τα περισσότερα μονοθέσια να έχουν διαφορετική γόμα μεταξύ τους. Οι χρόνοι σε καμία περίπτωση δεν θα είναι αντιπροσωπευτικοί για το που θα κινηθούν στην εξέλιξη των ημερών και ειδικά στις αυριανές κατατακτήριες.
Η πίστα φαίνεται να μην ευνοεί τα προσπεράσματα και είναι σίγουρα ακόμη χλωρή, κάτι που θα κάνει ακόμα πιο δύσκολη τη ζωή των οδηγών στη συνέχεια. Αυτό έφερε και κίνηση στην πίστα, με σχεδόν και τους 20 οδηγούς να βρίσκονται εντός της για το πρώτο τέταρτο.
Οι χρόνοι συνέχισαν να κατεβαίνουν γύρο με το γύρο, με τις διάφορες ομάδες ωστόσο να έχουν διαφορετική στρατηγική για τα ελαστικά και να μην είναι εύκολη μία σύγκριση μεταξύ των μονοθεσιών.
Η McLaren ελπίζει σε κάτι καλύτερο σ’ αυτό τον αγώνα, μετά από δύο πολύ άσχημα αποτελέσματα, καθώς η μάχη για την 3η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών φαίνεται να φεύγει από τα χέρια της…
Τα πρώτα 20 λεπτά βρήκαν τον Verstappen στην κορυφή, με την RedBull να δείχνει σχετικά άνετη ακόμα σε αυτήν την πίστα. Μην ξεχνάμε ωστόσο όπως το μεγάλο φαβορί εδώ θα είναι και πάλι η Mercedes με τον πολύ δυνατό κινητήρα που έχει εμφανίσει φέτος.
Η άμμος ήταν o μεγάλος πρωταγωνιστής στα δοκιμαστικά, καθώς βρισκόταν σε κάθε σημείο της ασφάλτου. Αυτό θα έπρεπε να το αντιμετωπίσουν οι ομάδες, καθώς μπορεί να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα στην εξέλιξη του αγώνα.
Στο μισάωρο από την έναρξη ο Vettel έκανε ένα πάρα πολύ καλό χρόνο που τον έφερε στην 4η θέση, λίγα μόλις δέκατα πίσω από τον πρωτοπόρο Verstappen! Επίσης πολύ καλή απόδοση για ακόμη αφορά ο Gasly, o οποίος έχει γίνει πια μόνιμος “κάτοικος” των πρώτων θέσεων. Κάπου εκεί έκανε και την πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα ο Bottas, με τον χρόνο του να είναι απίστευτα γρήγορος και να σταματά στο 1:24:194, έχοντας μάλιστα κάνει λάθη στην προσπάθεια του… Είναι δεδομένο πως οι χρόνοι θα πέσουν πολύ ακόμη στην εξέλιξη των ημερών.
Στην δική του προσπάθεια με την RedBull, ο Max κατάφερε να είναι σχεδόν 5 δέκατα γρηγορότερος από τις Mercedes, δείχνοντας ότι έχει έρθει εδώ με μόνη σκέψη τη νίκη!
Με 20 λεπτά να απομένουν, ο Norris σε μία πολύ γρήγορη προσπάθεια του χτύπησε άσχημα το μονοθέσιο του στο πάτωμα, μπαίνοντας έτσι εσπευσμένα στα pits με πολύ χαμηλή ταχύτητα. Όσο περισσότερο πίεζαν οι οδηγοί, τόσα περισσότερα και τα λάθη τους. Αυτό βέβαια είναι ένα πολύ λογικό γεγονός, αν σκεφτούμε πως σχεδόν κανένας από τους οδηγούς δεν έχει τρέξει με μονοθέσιο στην πίστα αυτή.
Γενικότερα ήταν ξεκάθαρο πως οι ομάδες δεν θα μπορούσα να βγάλουν έγκυρα συμπεράσματα για την απόδοση των αντιπάλων τους, καθώς οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποίησαν τον χρόνο τους για να βρουν τα όρια της πίστας και να αποκτήσουν καλύτερη αίσθηση σε αυτήν. Σίγουρα σε επόμενες δοκιμές θα υπάρξει καλύτερη εικόνα για την δυναμική αυτή τη στιγμή στο grid.
Τα τελευταία λεπτά βρήκαν την πίστα χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις. Οι χρόνοι είχαν μείνει σχετικά στάσιμοι και λίγοι οδηγοί έκαναν πια προσπάθειες!
Η τελική κατάταξη βρήκε τον Verstappen στην κορυφή, με τον εξαιρετικό Gasly στη δεύτερη θέση και τον Bottas 3ο. Στις θέσεις 4,5 και 6 βρέθηκαν οι Hamilton, Tsunoda και Sainz αντίστοιχα. Στην θέση 7 τερμάτισε ο Leclerc, με τον Perez να ακολουθεί. Τις δυο τελευταίες θέσεις της δεκάδας κέρδισαν οι Ocon και Norris αντίστοιχα!
Αναλυτικά η κατάταξη:
CLASSIFICATION: FP1 @Max33Verstappen flexing his muscles early on in Round 20 to top the timesheets ?⏱️#QatarGP ?? #F1 pic.twitter.com/sL33pZIIkN
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!