Μια χρονιά κυριαρχική έκλεισαν με ακόμα μια νίκη στο Abu Dhabi, Max Verstappen και Red Bull, με τον Charles Leclerc να καταφέρνει να κρατηθεί 2ος στο Πρωτάθλημα Οδηγών με εντυπωσιακή άμυνα στον Sergio Perez.
Αρκετό υλικό υπήρξε πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας στη Yas Marina. Στον τελευταίο του αγώνα στη F1 (μέχρι τον επόμενο;), ο Sebastian Vettel, ένας άνθρωπος που έγραψε τη σύγχρονη ιστορία του σπορ, γνώρισε το χειροκρότημα από όλο το πλήθος στις κερκίδες, αλλά και τους ίδιους τους συναθλητές του, οι οποίοι ήθελαν να του δείξουν την αναγνώρισή τους για όσα έχει πετύχει αλλά και για το πρόσωπο το οποίο είναι ο Γερμανός.
We’d love to see this shot, @danielricciardo! 😁#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/tJyNnCowJD
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Στις 15:00 Ώρα Ελλάδος, ξεκίνησε ο γύρος σχηματισμού, με τους οδηγούς να προετοιμάζονται για τη μάχη που ερχόταν. Λίγα λεπτά μετά, τα 5 κόκκινα φώτα έσβησαν και…είχαμε αγώνα!
Στην εκκίνηση δεν υπήρξαν απρόοπτα, με τους Verstappen και Perez να διατηρούν τις θέσεις τους. Πίσω, ο Sainz έχασε τη θέση του από τον Hamilton, με τους δύο τους να έχουν ένα συμβάν παρόμοιο με το περσινό μεταξύ Hamilton και Verstappen στην εκκίνηση. Και εδώ, όμως, οι αγωνοδίκες δεν έδωσαν συνέχεια, εκτιμώντας το ως αγωνιστικό συμβάν, όμως από τον Hamilton ζητήθηκε να παραχωρήσει τη θέση του στον Ισπανό.
LAP 1/58
Lift off for Hamilton after tussling with Sainz with Turn 6
The Mercedes driver runs wide and cuts the corner at Turn 7 #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/SnZuXWknZd
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Κερδισμένος ήταν και ο Lando Norris, ανεβαίνοντας 6ος, περνώντας τον Russell που, αν και είχε εξαιρετική εκκίνηση, μπλοκαρίστηκε στην εσωτερική της πρώτης στροφής και έμεινε πιο πίσω. Βέβαια, ο οδηγός της Mercedes αξιοποίησε την ανωτερότητα της W13 ώστε να ανακαταλάβει τη θέση μετά και την έναρξη του DRS.
Αυτό που δεν κατάφερε στην εκκίνηση, το πέτυχε λίγο αργότερα ο Hamilton, περνώντας τον Sainz στη δεύτερη ζώνη DRS, ενώ λίγο μετά πίσω από τον διαχύτη της F1-75 του Ισπανού βρέθηκε και ο Russell.
Η Ferrari έδειξε να ανακάμπτει όμως, με τον Sainz να κυνηγά εκ νέου τον Hamilton και, στον 9ο γύρο να τον περνά ξανά, ενώ ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής έγινε βορά και του teammate του ένα γύρο μετά.
Η πτώση απόδοσης του Hamilton έδειχνε να σχετίζεται με το άτσαλο πέρασμα του πάνω από το κέρμπ στον πρώτο γύρο και το συμβάν με τον Sainz, ενώ και ο οδηγός παραπονέθηκε στο radio για απώλεια ισχύος στη W13 του.
Μπροστά, ο Verstappen είχε ανοίξει τη διαφορά από τον teammate του στα 5 δευτερόλεπτα, την ώρα που στον 14ο γύρο ξεκίνησαν και τα pitstop, με τον Lance Stroll να βάζει τη σκληρή γόμα.
Η πτώση ρυθμού του Perez έριξε τη διαφορά του με τον Leclerc, με τον Μεξικανό να μπαίνει για αλλαγή σε σκληρή γόμα πριν ο Μονεγάσκος βρεθεί σε απόσταση βολής για να επιτεθεί. Έτσι, αυτό που χρειαζόταν πλέον ο Leclerc ήταν μερικοί πολύ γρήγοροι γύροι σε καθαρό αέρα, προκειμένου να κάνει το undercut στον οδηγό της Red Bull.
Ο Perez έπεσε πάνω στο δίδυμο Vettel – Alonso, με τον Μεξικανό να χάνει θέση και χρόνο από τον Γερμανό της Aston Martin, ωστόσο η Ferrari δεν εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία, φέρνοντας μέσα τον Leclerc άμεσα.
LAP 21/58
Verstappen pits. It’s a slick stop and the Dutchman returns to the track in P2 in front of team mate Perez#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/0Zx6scK84i
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Ο Μονεγάσκος, άλλαξε ελαστικά στον 21ο γύρο, μένοντας 6 γύρους περισσότερο από τον Perez στην πίστα. Στην αλλαγή ελαστικών, έτσι ο οδηγός της Ferrari βγήκε αρκετά πίσω από το δίδυμο της Red Bull, και ακριβώς μπροστά από τον teammate του, Carlos Sainz.
Τελευταίος που άλλαξε ελαστικά ήταν ο Vettel, με τον Γερμανό να πηγαίνει για στρατηγική ενός pitstop, κάνοντας τη μετάβαση από μέση σε σκληρή στον 26ο γύρο.
Στον 28ο γύρο ήρθε και η πρώτη εγκατάλειψη του αγώνα, με τον Alonso να πέφτει ακόμα μια φορά θύμα της κακής αξιοπιστίας της Alpine, στην τελευταία του εμφάνιση με τη γαλλική ομάδα, μιας και από του χρόνου, ο Ισπανός θα είναι οδηγός της Aston Martin.
Το ενδιαφέρον όμως έμενε στις πρώτες θέσεις και το τί θα γίνει στη μάχη για τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Εκεί, o Leclerc έφτασε στα 2.2 δευτερόλεπτα από τα αρχικά 5 τη διαφορά από τον Μεξικανό, με τον Perez να ζητά με τρόπο από την ομάδα του να δώσει εντολή στον Verstappen να αλλάξουν θέση.
Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν έγινε, με τον Ολλανδό να ανοίγει τη διαφορά από τον teammate του και τον Leclerc σταδιακά να ρίχνει στο 1,5 τη μεταξύ τους διαφορά. Μάχη ανάμεσα στους δύο οδηγούς και πάλι δεν είδαμε στην πίστα όμως, μιας και ο Perez μπήκε στο τέλος του 33ου γύρου για αλλαγή εκ νέου σε σκληρή γόμα, ολοκληρώνοντας τα pit stop του.
Έμελλε πλέον να φανεί πώς θα απαντούσε η Ferrari σε αυτή την κίνηση της Red Bull. Ο Leclerc δεν μπήκε άμεσα ώστε να “καλύψει” τη διαφορά, αλλά έμεινε έξω με τη Ferrari να ρωτά τον οδηγό της εάν μπορεί να διατηρήσει τον ρυθμό που είχε ώστε να εφαρμοστεί το “Plan C”, το οποίο θα σήμαινε να πάει μέχρι το τέλος με μια αλλαγή ελαστικών.
Το δεύτερο pit stop της στον Russell έκανε και η Mercedes, με τον οδηγό να εκτίει και ποινή 5 δευτερολέπτων λόγω ανασφαλούς απελευθέρωσης στην πρώτη του αλλαγή ελαστικών. Ο Βρετανός έβαλε μέση γόμα, κάτι που θα του έδινε πλεονέκτημα προς το τέλος του αγώνα, όταν το μεγαλύτερο μέρος του grid θα είχε σκληρά.
LAP 39/58
Latifi 💥 Schumacher
Replays show Schumacher tapping Latifi sending both drivers spinning off. The Haas driver gets a 5-second time penalty for causing a collision#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/EDmZe9EEdn
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Στον 47ο από τους 58 γύρους, ο Perez πέρασε και τον Lewis Hamilton, ανεβαίνοντας 3ος και μπροστά του είχε μόνο τον Leclerc και το έπαθλο της 2ης θέσης στους Οδηγούς. Η διαφορά τους ήταν στα 8 δευτερόλεπτα με τον Μεξικανό να τη μαζεύει γρήγορα.
Ωστόσο, ο Leclerc έκανε εξαιρετική δουλειά προσπαθώντας να διαχειριστεί ελαστικά και χρόνο, με τη διαφορά να στέκεται στα 6 δευτερόλεπτα με 7 γύρους να απομένουν.
Στους 4 γύρους από το τέλος η διαφορά έπεσε κάτω από 4 δευτερόλεπτα, δείχνοντας πως πάμε για θρίλερ τελευταίου γύρου στη Yas Marina.
Πάνω στη στιγμή εκείνη, όμως, πρόβλημα αντιμετώπισε με τα υδραυλικά της W13 του ο Lewis Hamilton, κάτι που τον ώθησε σε εγκατάλειψη από την 4η θέση στην οποία βρισκόταν. Ωστόσο, ο Βρετανός γύρισε το μονοθέσιο στην πίστα, χωρίς να βγει κάποια κίτρινη σημαία ή αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Κάπως έτσι, φτάσαμε στον τελευταίο γύρο και τη μάχη Leclerc-Perez. Ο Μεξικανός μπήκε στον 58ο γύρο με διαφορά στο 1.9, δίνοντας μαξιλάρι ασφαλείας στον Leclerc, καθώς δεν θα είχε DRS στις δύο μεγάλες ευθείες.
Έτσι, η επιλογή της Ferrari αποδείχτηκε αυτή τη φορά αποτελεσματική, φέρνοντας τον οδηγό της 2ο στον αγώνα αλλά και 2ο στο Πρωτάθλημα Οδηγών, σφραγίζοντας με θετική νότα μια χρονιά που σε πολλά σημεία δεν της “πήγε” καλά της ιταλικής ομάδας.
Την καρό σημαία πήρε, σε έναν αγώνα που ουδέποτε απειλήθηκε, ο Max Verstappen, φτάνοντας συνολικά τις 15 νίκες σε μια σεζόν, φτιάχνοντας ένα ρεκόρ που δύσκολα μπορεί να σπάσει στο μέλλον.
10ος τερμάτισε στον τελευταίο του αγώνα ο Sebastian Vettel, κλείνοντας με βαθμολόγηση, αρκετές μάχες και “ντόνατ” μια καριέρα τεράστιων επιτυχιών.
Cue the donuts! 🍩 #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/c2z7w8JfCA
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Κάπως έτσι, έκλεισε και η φετινή σεζόν της Formula 1, μια σεζόν που σφραγίστηκε από την ανωτερότητα της Red Bull και την οδηγική ωριμότητα του Max Verstappen. Με το επίσημο κλείσιμο να γίνεται στη Yas Marina την Τρίτη, με τις δοκιμές των νέων οδηγών, η Formula 1 θα κάνει διάλειμμα, επιστρέφοντας από το νέο έτος, με τις παρουσιάσεις των μονοθεσίων του 2023 να αναμένονται ήδη με τεράστιο ενδιαφέρον.
Ακολουθεί προσεχώς και η τελική κατάταξη του αγώνα στο Abu Dhabi!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!