Ο Max Verstappen αναδείχτηκε νικητής στο Grand Prix της 70ης Επετείου της Formula 1, με μια εξαιρετική στρατηγική και διαχείριση ελαστικών που τον έφερε μπροστά από τις δύο Mercedes. Κακή εμφάνιση από τον Bottas που δεν μπόρεσε να ανταγωνιστεί για τη νίκη.
Με το πράσινο φως της εκκίνησης, οι δύο Mercedes διατήρησαν τη θέση του, με τον Max Verstappen να ξεπετάγεται καλύτερα από τον Hulkenberg και να του παίρνει την 3η θέση.
Πιο πίσω ο Lando Norris πέρασε του Albon και Leclerc, ανεβαίνοντας 8ος, με τον Vettel να έχει έντονη αστάθεια μετά την πρώτη στροφή, η οποία τον έριξε τελευταίο, με μια πιθανή σύγκρουση με κάποιο άλλο μονοθέσιο να αποφεύγεται για πολύ λίγο.
Μετά και τους πρώτους δύο γύρους, διαμορφώθηκαν οι πρώτες διαφορές για το DRS, με τον Bottas να καταφέρνει να διατηρηθεί εκτός ζώνης DRS από τον Hamilton. Πιο πίσω, είχε σχηματιστεί το ‘τρενάκι’ Norris-Albon-Leclerc, με τους δύο τελευταίους να έχουν DRS και τον Norris να αμύνεται. Ο Sebastian Vettel προσπαθούσε να ανακάμψει από την 20η θέση, προσπερνώντας τους Raikkonen και Latifi, αλλά δεν είχε τον ρυθμό να πιέσει πολύ για πιο γρήγορο ανέλιξη στην κατάταξη.
Τα πρώτα παράπονα για τα ελαστικά, τα οποία αποτέλεσαν αντικείμενο έντονης συζήτησης αυτή την εβδομάδα στο Silverstone, ξεκίνησαν μόλις από τον 5ο γύρο, με τον μηχανικό του Bottas να τον ενημερώνει πως το εμπρός αριστερό του ελαστικό ήταν σε ‘κρίσιμη κατάσταση’.
Αυτές οι φοβίες των ομάδων φάνηκαν και από το γεγονός πως ο πρώτος που έκανε αλλαγή ελαστικών ήταν ο Alex Albon, μόλις στον 7ο γύρο, αλλάζοντας τη μέση για τη σκληρή γόμα. Ένα μόλις γύρο μετά τον ακολούθησε ο Pierre Gasly, με τον Γάλλο να έχει κάνει καλή εκκίνηση, διατηρώντας την 7η θέση που είχε στο grid. Στην αλλαγή του, ο Gasly επίσης έβαλε τη σκληρή γόμα, η οποία φάνηκε εξαρχής ότι θα προτιμηθεί σήμερα.
Με τον Bottas να ενημερώνεται πως και τα πίσω ελαστικά του έχουν υπερθερμανθεί, μπήκαμε στον 10ο γύρο του αγώνα, με όλους και περισσότερους οδηγούς να κάνουν την πρώτη αλλαγή τους. Στο σημείο αυτό, ο Max Verstappen βρέθηκε με μια καλή ευκαιρία να απειλήσει τις Mercedes, οι οποίες προσπαθούσαν να διαχειριστούν τα ελαστικά τους όσο καλύτερα μπορούσαν.
Ο Ολλανδός βρέθηκε εντός ζώνης DRS από τον Hamilton στον 12ο γύρο, την ίδια ώρα που ο Βρετανός τόνιζε στο teamradio πως τα πίσω του ελαστικά δεν είχαν πολλή ζωή ακόμα.
Στον 14ο γύρο ο Φινλανδός έκανε την αλλαγή του χωρίς κάποιο πρόβλημα, την ίδια στιγμή που οι Hamilton και Verstappen είχαν επιδοθεί στη δική τους κόντρα. Στον 15ο γύρο όμως ο Βρετανός έκανε την αλλαγή ελαστικών του για να βάλει τη σκληρή γόμα, βγαίνοντας πίσω από τον teammate του.
Παράλληλα, ο Alex Albon έδωσε ένα προσπέρασμα για highlight, όταν προσπέρασε τον Kimi Raikkonen, όντας πλάι πλάι με την Alfa Romeo στην εξωτερική της Copse.
Με τον αγώνα να πλησιάζει στον 20ο του γύρο, οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν την αλλαγή τους, κυρίως όσοι είχαν εκκινήσει με τη μέση γόμα. Από μάχες, η πιο συναρπαστική ήταν αυτή μεταξύ των Gasly και Albon, με τους δύο οδηγούς να επιδίδονται σε μια ωραία μάχη σώμα με σώμα.
Άλλη μια μάχη ήταν και αυτή ανάμεσα σε Leclerc και Norris. Ο Μονεγάσκος βγήκε πίσω από τον Βρετανό με τη σκληρή γόμα. Έχοντας πιο φρέσκα ελαστικά, αλλά και το DRS πέρασε τη McLaren, ανεβαίνοντας στην εν δυνάμει 8η θέση. Την ίδια ώρα, ο Albon κατάφερνε να περάσει τον Gasly στις πιο πίσω θέσεις, από την εξωτερική της Luffield.
Αυτός που έκανε εντύπωση όμως ήταν ο Max Verstappen. Ο Ολλανδός, εκκινώντας με τη σκληρή γόμα διατηρούσε σε καλή κατάσταση τα ελαστικά του, διατηρούσε μια διαφορά ασφαλείας από τον 2ο Bottas, ενώ έδειχνε πως θα επέλεγε και μια στρατηγική ενός pitstop.
Εν τέλει την αλλαγή του την έκανε στον 26ο γύρο, βγαίνοντας ακριβώς πίσω από τον Bottas. Στην Wellington Straight όμως ο Ολλανδός, με τη βοήθεια και του DRS, επιχείρησε και πέτυχε προσπέραση στον Bottas, η οποία τον έφερε πρώτο.
Το στοίχημα τώρα για τον Verstappen ήταν η διαχείριση της μέσης γόμας, η οποία θα έπρεπε να διατηρηθεί για 26 γύρους, όσο δηλαδή και η σκληρή με την οποία εκκίνησε.
Τα πράγματα για τη Red Bull έδειχναν να πηγαίνουν καλά, με τον Albon να προσπερνά τον Norris για την 7η θέση, και τον Βρετανό αμέσως μετά να μπαίνει για τη 2η αλλαγή ελαστικών του.
Στον 31ο γύρο ξεκίνησε ο χορός των δεύτερων pitstop για πολλούς οδηγούς. Μπήκαν οι Hulkenberg και Albon, για να βάλουν τη σκληρή γόμα.
Στον 33ο γύρο, οι Bottas και Verstappen μπήκαν για τη δεύτερη αλλαγή τους. Έβαλαν τη σκληρή γόμα και επιδόθηκαν στο κυνήγι της νίκης. Ταυτόχρονα, μάχες υπήρχαν και στις πιο πίσω θέσεις. Ο Sainz πέρασε τον Daniel Ricciardo, ο οποίος έκανε και τετακέ.
Όσο περνούσαν οι γύροι, ο Lewis Hamilton παρέμενε εκτός πίστας, με τον Βρετανό να έχει διαρκή επικοινωνία με τους μηχανικούς του, οι οποίοι τον διαβεβαίωσαν πως τα ελαστικά του είχαν ακόμα ζωή. Συγκεκριμένα, διατηρούσε την πρώτη θέση 11 δευτερόλεπτα μπροστά από τον 2ο Verstappen.
Εν τέλει, ο Hamilton δεν κατάφερε να διατηρηθεί για όλο τον αγώνα με τη σκληρή γόμα, και στον 42ο γύρο μπήκε για αλλαγή, καθώς ο Verstappen μάζευε τη μεταξύ τους διαφορά με μεγάλο ρυθμό.
Ο Hamilton, έτσι, βγήκε 4ος, πίσω από τον Charles Leclerc που έκανε ένα pitstop και κλήθηκε να μαζέψει με γρήγορους ρυθμούς τη μεταξύ τους διαφορά. Μέσα σε μόλις τρεις γύρους όμως βρέθηκε πίσω από τον διαχύτη της SF1000, περνώντας τον Μονεγάσκο στην Copse.
Στη συνέχεια επιδόθηκε στο να μαζέψει τη διαφορά από τον Bottas, του οποίου τα ελαστικά ήταν πιο καταπονημένα. Στον 49ο γύρο ο Hamilton μπήκε εντός DRS του Bottas, επιχειρώντας να τον προσπεράσει. Αυτό το κατάφερε στον 50ο γύρο, με σχετική άνεση, ανεβαίνοντας στο 2ο σκαλί του βάθρου.
Έτσι, χωρίς περαιτέρω εκπλήξεις, ο Verstappen πήρε την καρό σημαία, δίνοντας τέλος στο σερί νικών της Mercedes. Πίσω του τερμάτισε ο Hamilton με τον Bottas στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Εντυπωσιακή εμφάνιση από τον Charles Leclerc με 4η θέση και πολύ καλή διαχείριση ελαστικών, με ένα μόλις pitstop. 5η θέση για τον Albon με εντυπωσιακά προσπεράσματα.
Πλέον η Formula 1 δίνει ραντεβού την επόμενη εβδομάδα, στην πίστα της Βαρκελώνης. Παρακάτω παρατίθεται η κατάταξη του αγώνα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!