H δράση στη Formula 1 συνεχίζεται αυτή την εβδομάδα σε μια πίστα από τα… παλιά. Επιστροφή στην Τουρκία και σε μια πίστα που έχουμε να δούμε 9 χρόνια στο πρόγραμμα. Εδώ ο Hamilton μπορεί να κατακτήσει και μαθηματικά τον φετινό τίτλο, με την Mercedes να το έχει καταφέρει αυτό από τον προηγούμενο αγώνα.
Πρώτος οδηγός που βγήκε στην πίστα ήταν ο Verstappen, ο οποίος ανέλαβε να ελέγξει την κατάσταση μιας “σκονισμένης” πίστας. Η θερμοκρασία στην πίστα ήταν ιδιαιτέρως χαμηλή και η υγρασία ήταν στο 70%.
Οι πρώτοι οδηγοί βγήκαν με σκληρή γόμα και λόγω των θερμοκρασιών και της νέας ασφαλτόστρωσης, η πίστα έδειχνε να είναι “χειρότερη και από πάγο”, σύμφωνα με τους Verstappen και Sainz! Αυτό σήμαινε πως ο οι οδηγοί θα έπρεπε να είναι αρκετά υπομονετικοί και να περιμένουν τον… ήλιο για να βελτιώσει τις συνθήκες της πίστας!
Έτσι βγήκε κόκκινη σημαία, καθώς η πίστα ήταν οριακά μη οδηγίσιμη, γεγονός που έκανε τον Leclerc να παρασύρει τον κώνο της εισόδου των pit… Ο λόγος της κόκκινης σημαίας ήταν η ανάγκη να επιδιορθωθεί ο κώνος των pit, καθώς η απουσία του άφηνε 3 βίδες εκτεθειμένες, κάτι που θα μπορούσε να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στα μονοθέσια!
Το θέμα μετά την κόκκινη σημαία ήταν ποιοι οδηγοί θα αναλάμβαναν να κάνουν τους πρώτους γύρους στην πίστα, ώστε να αφήσουν γόμα στην άσφαλτο και να την καταστήσουν πιο διαχειρίσιμη για τα μονοθέσια. Χαρακτηριστικό της κακής κατάστασης της πίστας τα πρώτα αυτά λεπτά, είναι το γεγονός πως λόγω της υγρασίας κομμάτια της πίστας όπως αυτό της στροφής 1 ήταν βρεγμένα.
Ο Bottas προσπάθησε να δοκιμάσει την πίστα, ωστόσο το μονοθέσιο γλιστρούσε παντού, με τον μηχανικό του Φινλανδού να αναφέρει πως τα ελαστικά του ήταν 20 βαθμούς κάτω από τη θερμοκρασία λειτουργίας…
Η κατάσταση αυτή της πίστας προμήνυε πως οι χρόνοι θα έμεναν πολύ ψηλά και η δράση δεν θα ήταν η μέγιστη… Ακόμη και ο Kimi που έχει μεγάλη εμπειρία από rally και πάγο δεν μπορούσε να κρατήσει το μονοθέσιο εντός της πίστας!
Έτσι μετά από 40 λεπτά, χρόνο είχαν συμπληρώσει μόνο 6 οδηγοί, με τον Bottas στην κορυφή με έναν πολύ αργό χρόνο… Κάπου εκεί έκανε και ένα τετ-α-κε ο Gasly, ο οποίος ήταν λίγο πιο άπληστος με το γκάζι σε τόσο δύσκολες συνθήκες.
Στο μέσο του FP1 βγήκε και ο τελευταίος οδηγός, ο Lewis Hamilton. Οι οδηγοί άρχισαν σταδιακά να αποκτούν αυτοπεποίθηση και να δοκιμάζουν περισσότερα πράγματα στην πίστα. Ωστόσο, οι χρόνοι παρέμεναν 17 δευτερόλεπτα σχεδόν πίσω από τον γρηγορότερο χρόνο του Montoya από το 2005! Αυτό ήταν εξαιρετικά ενδεικτικό της περίεργης κατάστασης που βρισκόταν η πίστα.
Ο Βρετανός πρωταθλητής βέβαια δεν έκανε χρόνο όταν βγήκε, με το μονοθέσιο να γυρνά στα pits και να επισκευάζεται… Την ίδια στιγμή, ο Bottas έκανε τον πρώτο χρόνο ταχύτερο χρόνο, με το χρονόμετρο να σταματά στο 1:40:114. Οι 2 Ferrari πλησίαζαν συνεχώς στον χρόνο του Bottas, με τις διαφορές μεταξύ των υπολοίπων οδηγών να είναι χαοτικές!
Στα 25 λεπτά για τη λήξη, ο Sainz έμεινε στην άκρη της πίστας με πρόβλημα στο μονοθέσιο, γεγονός που έφερε την είσοδο του Vitual Safety Car.
Πολλοί οδηγοί δοκίμασαν και τη μέση γόμα, με τις συνθήκες στην άσφαλτο να βελτιώνονται αισθητά και τους ίδιους να έχουν αποκτήσει εξοικείωση με μια αρκετά “άγνωστη” για αυτούς πίστα!
Ο Hamilton βγήκε στα τελευταία λεπτά στην πίστα και ήταν ερωτηματικό σε τι κατάσταση βρισκόταν το μονοθέσιό του μετά τις επισκευές. Η εικόνα του έδειχνε προβληματική και δεν ήταν σαφές εάν είχε κάποιο πρόβλημα.
Τότε η Ferrari έκανε ένα αναπάντεχο 1-2, εικόνα που δυστυχώς έχουμε πολύ καιρό να δούμε… Η ιταλική ομάδα έδειχνε να βρίσκει τα πατήματά της στην πίστα και να επιβεβαιώνει την συνεχώς ανοδική της φόρμα. Το ίδιο έδειξε και ο Gasly που συνεχίζει να ανεβαίνει και κατάφερε να αναρριχηθεί στην 3η θέση. Σε αντίθετη πορεία ήταν ο Hamilton, που φάνηκε να αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα, είτε με το μονοθέσιο, είτε με την σιγουριά που έχει για την κατάσταση της πίστας…
Η τελική κατάταξη, αν και δεν φαίνεται να έχει ιδιαίτερη σημασία, ήταν η η εξής:
CLASSIFICATION: END OF FP1 ⏱️
A top ten with a few surprises following the first F1 session in Istanbul since 2011#TurkishGP ?? #F1 pic.twitter.com/1aY03cnZ0v
— Formula 1 (@F1) November 13, 2020
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!