Μετά από μια πολύ περίεργη περίοδο δοκιμών την Παρασκευή, όπου η πίστα ήταν απολύτως απροετοίμαστη για να οδηγηθεί από μονοθέσια Formula 1, και γενικότερα από οποιοδήποτε αγωνιστικό όχημα, οι αναποδιές συνεχίστηκαν με την βροχή να απειλεί οποιαδήποτε κανονικότητα στο σημερινό πρόγραμμα.
Η πιθανή βροχή θα έκανε την πίστα άκρως ακατάλληλη, καθώς εδώ χθες γλιστρούσε μαζικά χωρίς να είναι βρεγμένη η άσφαλτος. Πρώτος στην πίστα βγήκε ο Grosjean, που φορούσε την ενδιάμεση γόμα, αλλά δυσκολευόταν αρκετά στο να κρατήσει το μονοθέσιο υπό έλεγχο.
Βέβαια, αν δούμε βροχή ξανά στις κατατακτήριες, το grid αναμένεται να είναι πολύ “μπερδεμένο” στον αυριανό αγώνα…
Από την αρχή βγήκαν και οι 2 Ferrari, με την ενδιάμεση επίσης γόμα. Η ιταλική ομάδα έδειχνε χθες αρκετά δυνατή και ελπίζει για ένα καλό αποτέλεσμα στον αυριανό αγώνα.
Σιγά-σιγά όλο και περισσότεροι οδηγοί τολμούσαν να βρουν στην βροχερή πίστα, όμως έδειχναν να δυσκολεύονται στα… βασικά, με την άσφαλτο να είναι σε χειρότερη κατάσταση από χθες και έτσι οι πιλότοι δεν κατάφερναν σε καμία περίπτωση να πιέσουν. Οι εικόνες μέσα από τα cockpit ήταν συγκλονιστικές με τους πιλότους να κάνουν ασταμάτητες διορθώσεις, χωρίς καν να πιέζουν και σε πολύ χαμηλές στροφές του κινητήρα…
Το ζητούμενο για το FP3 ήταν οι οδηγοί να φέρουν τα μονοθέσια πίσω σώα, ώστε να προλάβουν να πάρουν μέρος στις κατατακτήριες.
Να επισημάνουμε επίσης, πως σε μια προσπάθεια να βελτιώσουν την κατάσταση της πίστας, οι υπεύθυνοι της πίστας χθες το βράδυ έβαλαν πολιτικά αυτοκίνητα να στρώσουν την άσφαλτο και να την καθαρίσουν από έλαια που ταλαιπωρούσαν τους οδηγούς. Ωστόσο φαίνεται πως η βροχή “χάλασε” οποιαδήποτε πρόοδο…
Σε ένα περίεργο ατύχημα ο Leclerc είχε επαφή με τον Ocon, με τον δεύτερο να σπινάρει… Γενικότερα τα τετ-α-κε ήταν συνεχόμενα, με τα μονοθέσια να δείχνουν σαν “άγρια άλογα”, που είναι αδύνατον να τα “δαμάσουν”…
Έτσι οι Russell και Sainz έβαλαν τα βρεμένα ελαστικά, αλλά τότε έγινε ξεκάθαρο πως το πρόβλημα δεν ήταν η βροχή, αλλά η προϋπάρχουσα ολισθηρότητα του εδάφους… Ανταγωνιστικό χρόνο στο πρώτο τέταρτο είχε καταφέρει να κάνει μόνο ο Leclerc, o Verstappen και ο Albon, με τους χρόνους βέβαια να κυμαίνονται στο 1:50:000!
Το τοπίο δεν άλλαζε, με τα μονοθέσια να γλιστρούν παντού και την βροχή να έρχεται απειλητικά, για να κάνει την πίστα ακόμα χειρότερη! Ο Leclerc προσπαθώντας να δοκιμάσει για χρόνο με τα βρεγμένα ελαστικά, βγήκε εκτός και σχεδόν ακούμπησε στις μπαριέρες…
Η Ferrari ήταν η μόνη ομάδα που προσπαθούσε να κάνει χρόνο, με τον Vettel να προσπαθεί να ελέγξει τα όρια της πίστας με τις συνθήκες αυτές. Οι απίστευτες αυτές συνθήκες ίσως είναι μια ευκαιρία για ορισμένους οδηγούς, ο όπως ο Vettel, να δείξουν ότι “ακόμα το έχουν!”
Κανένα ελαστικό δεν έδειχνε ικανό να κρατήσει τους οδηγούς στην πίστα, με την βροχή να δυναμώνει και τα βρεμένα να μοιάζουν η μόνη λογική επιλογή όσο περνούσε ο χρόνος… Οι κατατακτήριες πραγματικά ίσως εκπλήξουν και τους πιο φιλόδοξους, με την πίστα να μην δείχνει σημάδια βελτίωσης.
Κάπως έτσι κύλησε το πρώτο μισάωρο στην απίστευτη αυτή περίοδο δοκιμών. Ο Sainz προσπάθησε να βγει με τα βρεμένα ελαστικά, ωστόσο γλίστρησε απότομα και από “θαύμα” δεν χτύπησε πουθενά…
Τότε ήταν που η βροχή δυνάμωσε σημαντικά με την πίστα να αδειάζει ολοκληρωτικά και τους οδηγούς αναπόφευκτα να βγαίνουν από τα μονοθέσιά τους. Κάπου εκεί φάνηκε πως δεν θα είχαμε άλλη δράση στην πίστα, με τις ομάδες να θέλουν να κρατήσουν άθικτα τα μονοθέσια για τις επερχόμενες κατατακτήριες…
Η βροχή σύμφωνα με τους υπεύθυνους θα έχει σταματήσει μέχρι τις 14:00 ώρα Ελλάδος, ωστόσο η πίστα αναμένεται να είναι βρεγμένη εκείνη την ώρα… Οπότε οι κατατακτήριες θα γίνουν πιθανότατα σε παρόμοιες, αν όχι χειρότερες, συνθήκες με αυτές που είδαμε τώρα.
Ελάχιστοι οδηγοί τόλμησαν να βγουν στο τέλος, με την βροχή να είναι δυνατή και τον Giovinazzi να έχει ένα ελαφρύ ατύχημα που δεν του στοίχισε πολύ…
Η τελική κατάταξη για το FP3, που βέβαια δεν έχει απολύτως καμία σημασία, ήταν η εξής:
FP3 CLASSIFICATION ?
Here’s how our runners and riders stack up after a challenging session #TurkishGP ?? #F1 pic.twitter.com/dS48awq9X5
— Formula 1 (@F1) November 14, 2020
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!