Έναν χαοτικό, επεισοδιακό αγώνα μας επιφύλασσε το Grand Prix της Τοσκάνης, με δύο κόκκινες σημαίες, τρεις εκκινήσεις από το grid, 8 εγκαταλείψεις και το πρώτο βάθρο του Alex Albon, πίσω από τις δύο Mercedes.
Η Ιταλία φέτος δίνει θεαματικούς αγώνες. Μετά τη Monza και το Mugello είχε να δώσει πολύ δράμα και συγκίνηση. 8 συνολικά εγκαταλείψεις είχε ο αγώνας, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να βγαίνει 3 φορές και την κόκκινη σημαία να ανεμίζει συνολικά δύο φορές. Παρ’ όλα αυτά, ο Lewis Hamilton ήταν σταθερός και έφτασε σε μια ακόμα νίκη στην καριέρα του. Στο βάθρο τον συνόδευσαν οι Valtteri Bottas και Alex Albon (πρώτο στην καριέρα του).
Η εκκίνηση του αγώνα θύμισε κάτι από τα παλιά, με πολλά μονοθέσια να να έχουν επαφή. Αποτέλεσμα της επαφής ήταν να μείνει στην αμμοπαγίδα ο Max Verstappen (ο οποίος είχε πέσει πολύ πίσω κατά την εκκίνηση λόγω απώλειας ισχύος στον κινητήρα) και να εγκαταλείψει, ενώ εγκατέλειψε επίσης και ο Daniil Kvyat, με τους Carlos Sainz, Sebastian Vettel και Romain Grosjean να χρειάζονται αλλαγές πτέρυγας για να συνεχίσουν.
Το συγκεκριμένο συμβάν, όπως ήταν λογικό έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας, ενώ επισκίασε και την πολύ καλή εκκίνηση του Valtteri Bottas, ο οποίος βρέθηκε στην κορυφή, ενώ και ο Charles Leclerc ανέβηκε 3ος.
LAP 1/59
Drama from the off – Bottas gets a flyer but behind Verstappen is into the gravel and OUT of the race! #TuscanGP ?? #F1 pic.twitter.com/gb6UMCc4cH
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
Από τις ανακατατάξεις, οι Sainz, Grosjean, Raikkonen και Vettel έπεσαν στις πίσω θέσεις. Στον 7ο γύρο μπήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας μέσα, μόνο και μόνο για να βγει λίγα δευτερόλεπτα μετά.
Αιτία ήταν η πρόσκρουση-καραμπόλα μεταξύ των Magnussen, Giovinazzi, Latifi και Sainz, η οποία φάνηκε να προκαλείται από επιβράδυνση του Magnussen. Ο Δανός πήγαινε αργά καθώς τα μπροστινά σε αυτόν μονοθέσια δεν είχαν επιταχύνει ακόμα. Όμως, τα πιο πίσω μονοθέσια είχαν ξεκινήσει να επιταχύνουν νωρίτερα, με συνέπεια να συμβεί το συγκεκριμένο περιστατικό. Έτσι, όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί έπεσαν πίσω του, εγκαταλείποντας ακαριαία.
Η συγκεκριμένη καραμπόλα γέμισε την ευθεία εκκίνησης τερματισμού με θραύσματα και μονοθέσια, γεγονός που οδήγησε σε κόκκινη σημαία, με τους οδηγούς να καλούνται να κάνουν ξανά εκκίνηση μετά τον καθαρισμό της πίστας.
The incident brings out a RED FLAG ?
Four drivers were involved in this crash – Giovinazzi, Latifi, Magnussen and Sainz – all are out of their cars and seemingly ok ?#TuscanGP ?? #F1 pic.twitter.com/vE0FuXm0A9
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
Εν μέσω αναμονής της επανεκκίνησης, ανακοινώθηκε πως ο Esteban Ocon δεν θα επανεκκινούσε, λόγω προβλήματος υπερθέρμανσης στα φρένα της Renault του Γάλλου.
Η επανεκκίνηση έλαβε χώρα στις 17:00 Ώρα Ελλάδος, περίπου 20 λεπτά μετά την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας.
Κατά την επανεκκίνηση δεν υπήρξαν πλέον απρόοπτα, με τον Hamilton να περνά τον Bottas στην πρώτη στροφή, και τον Albon να κάνει μια κακή επανεκκίνηση πέφτοντας 7ος από 4ος.
Αμέσως οι δύο Mercedes εξαφανίστηκαν από τον ανταγωνισμό, με τη μάχη να επικεντρώνεται μεταξύ Leclerc και Stroll, με έπαθλο την 3η θέση.
Αυτό που έγινε ευθύς εξ’αρχής αντιληπτό ήταν πως οι όποιες προσπεράσεις θα γίνουν στον αγώνα θα λάβουν χώρα στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού των 1,1 χλμ του Mugello. Ο πρώτος που επωφελήθηκε από το DRS εκεί ήταν ο Daniel Ricciardo, ο οποίος στον 15ο γύρο πέρασε τον Sergio Perez, για την 5η θέση.
Λίγους γύρους μετά, πάλι στο τέλος της ευθείας είχαμε διπλή προσπέραση, με διαφορά μερικών δευτερολέπτων. Αρχικά, ο Stroll κατάφερε να περάσει τον Leclerc, ενώ την ίδια ώρα ο Albon πέρασε και τον Perez, ανεβαίνοντας 6ος.
Σε αυτό το σημείο, ο Μονεγάσκος άρχισε να πέφτει προς τα πίσω. Μόλις ένα γύρο μετά τον προσπέρασε (πάλι στο τέλος της ευθείας) δέχτηκε προσπέραση από τον Ricciardo, ενώ και ο επερχόμενος Albon πλησίαζε την SF1000, ευρισκόμενος μόλις μέσα σε έναν γύρο εντός ζώνης DRS από τον Leclerc.
Εν τέλει, ο Βρετανοταϋλανδός κατάφερε να περάσει άμεσα τον οδηγό της Ferrari, ο οποίος μέσα σε μόλις έναν γύρο κατρακύλησε και 7ος, με τον Perez να τον προσπερνά. Μην μπορώντας εμφανώς να αμυνθεί έναντι των αντιπάλων του, ο Leclerc μπήκε για αλλαγή ελαστικών στον 22ο γύρο, βάζοντας τη σκληρή γόμα, ώστε να φτάσει μέχρι το τέλος.
Λίγο πιο μπροστά όμως, μια νέα μάχη άρχισε να εκτυλίσσεται, αυτή ανάμεσα σε Stroll και Ricciardo, με τον νικητή αυτής να παίρνει την 3η θέση και να ανεβαίνει στο βάθρο. Ο Αυστραλός μάζευε διαρκώς τη διαφορά με τον Stroll, μπαίνοντας σε ζώνη DRS στον 25ο γύρο.
Με τον 28ο γύρο να αρχίζουν οι αλλαγές ελαστικών, πολλοί ήταν οι οδηγοί που πήγαν για το undercut, με τον Ricciardo να το επιχειρεί έναντι στον Stroll, μιας και δεν είχε καταφέρει μέχρι εκείνη τη στιγμή να τον περάσει εντός πίστας.
Την ίδια ώρα, ο Raikkonen, στο pitstop του αντιμετώπισε πρόβλημα, με τον πίσω γρύλο να αργεί πολύ να φύγει με συνέπεια να καθυστερήσει πολύ, ενώ ο Bottas απαίτησε από τους μηχανικούς του να ακολουθήσει αντίθετη επιλογή ελαστικών από τον προπορευόμενο Hamilton.
Τελικά κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ, με τον Bottas να βάζει σκληρή γόμα και τον Hamilton να ακολουθεί έναν γύρο μετά, βάζοντας επίσης τη σκληρή. Επιπλέον, ο Ricciardo πέτυχε τον στόχο του undercut, με τον Stroll να βγαίνει 4ος.
Η συνέχεια του αγώνα είχε πιο πολύ μια στάση αναμονής από τους οδηγούς και τις ομάδες. H θέση του Ricciardo στο βάθρο άρχισε να απειλείται, αρχικά από τον Stroll και μετέπειτα από τον Alex Albon.
Σαν να μην έφταναν τα δύο αυτοκίνητα ασφαλείας, στον 43ο γύρο βγήκε για άλλη μια φορά, αυτή τη φορά σε σφοδρή έξοδο του Lance Stroll. Ο Καναδός, που διεκδικούσε βάθρο, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του, προσκρούοντας σφοδρά στα προστατευτικά.
Έτσι, δόθηκε αφορμή σε οδηγούς να κάνουν ένα “δωρεάν” pitstop, με τον Bottas να μπαίνει και να βάζει τη μέση γόμα, σε μια τελευταία προσπάθειά του να ανταγωνιστεί τον Lewis Hamilton.
Οι αγωνοδίκες επέλεξαν τελικά να βγάλουν κόκκινες σημαίες για τη διαδικασία, καθώς η απομάκρυνση του μονοθεσίου ήταν επισφαλής. Έτσι, οι οδηγοί κλήθηκαν για άλλη μια φορά να βγουν και να ξαναμπούν στα μονοθέσιά τους.
Stroll’s stricken car is being recovered by race marshals #TuscanGP ?? #F1 pic.twitter.com/wx4zNr6nLP
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
Η εκ νέου επανεκκίνηση του αγώνα έφερε τον Ricciardo στη 2η θέση, μπροστά από τον Valtteri Bottas, με τους Albon και Perez να έχουν μια θεαματική μάχη. Στο τέλος του γύρου ωστόσο, ο Φινλανδός πέρασε τον Ricciardo, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τον Albon, που επικεντρώθηκε στο έπαθλο της 3ης θέσης και τη μάχη του με τον Ricciardo.
Ο οδηγός της Red Bull εν τέλει τα κατάφερε, περνώντας στον 51ο γύρο τον Ricciardo, βλέποντας το πρώτο βάθρο της καριέρας του να έρχεται.
Από αυτό το σημείο και έπειτα, η μάχη επικεντρώθηκε πίσω, με τον George Russell να κυνηγά τον πρώτο βαθμό της καριέρας του. Αρχικά, πέρασε τον Grosjean, ανεβαίνοντας 11ος και αμέσως έβαλε στόχο τον Vettel και τον ένα βαθμό της 10ης θέσης.
Ο Βρετανός τελικά δεν μπόρεσε να το καταφέρει, αλλά ούτε και να επωφεληθεί από την ποινή 5 δευτερολέπτων του Raikkonen, για παράβαση της γραμμής του pitlane.
Κάπως έτσι, μετά και από έναν επεισοδιακό αγώνα, ο Lewis Hamilton πήρε την καρό σημαία, με τον Bottas να βρίσκεται αμέσως πίσω του και τον Alex Albon να παίρνει το πρώτο βάθρο στην καριέρα του.
First podium for @alex_albon ???#TuscanGP ?? #F1 pic.twitter.com/dZRefL5DeN
— Formula 1 (@F1) September 13, 2020
Εξαιρετικός αγώνας και 4η θέση από τον Ricciardo, με τους Perez, Norris, Kvyat, Leclerc, Raikkonen και Vettel να συμπληρώνουν τη δεκάδα.
Πλέον, μετά το Mugello, η Formula 1 θα πάρει διάλειμμα μιας εβδομάδας πριν πάει στο Sochi, για το Ρωσικό Grand Prix.
Παρακάτω παρατίθεται η κατάταξη του αγώνα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!