Ο Lewis Hamilton πήρε μια ουσιαστικά αδιαμφισβήτητη νίκη στο GP της Σιγκαπούρης, καθώς μια άλλη κακή στρατηγική της Ferrari κόστισε τον Sebastian Vettel την πιθανότητα νίκης. Ο Vettel έπρεπε να ικανοποιηθεί με την τρίτη θέση πίσω από τον Max Verstappen της Red Bull.
Ο Hamilton και ο Vettel έκαναν τις καλύτερες εκκινήσεις από τους τρεις πρώτους και η Mercedes ήταν καθαρά μπροστά μέσα τις δύο πρώτες στροφές, καθώς ο Verstappen έπρεπε να υπερασπιστεί τη θέση του από τον Vettel.
Πίσω από αυτούς, ο Sergio Perez ώθησε τον teammate του στην Force India, Esteban Ocon, στην εξωτερική και πάνω στον τοίχο στην 2η στροφή, εξαλείφοντας τον από τον αγώνα και φέρνοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αλλά πριν ο διευθυντής αγώνα στρατηγικά ενεργοποιήσει την απόφαση για να εξουδετερώσει τον αγώνα, ο Vettel είχε χρησιμοποιήσει μια καλύτερη έξοδο του από τη Στροφή 5 για να έρθει στα ίσα με τον Verstappen και να τον περάσει στην εξωτερική από τη στροφή 7.
Μετά από αυτό, η πλειοψηφία των κορυφαίων 10 συνέχισε σε τάξη – ο Valtteri Bottas στην τέταρτη θέση ακολουθούμενος από τους Kimi Raikkonen, Daniel Ricciardo, Perez και Romain Grosjean – αλλά οι Fernando Alonso και Carlos Sainz κέρδισαν δύο θέσεις με τα ultrasoft στον πρώτο γύρο, σε βάρος του Nico Hulkenberg και του απόντος Ocon.
Ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 4ο γύρο, αλλά οι πρωτοπόροι έτρεχαν προσεκτικά, σχεδόν 11 δευτερόλεπτα κάτω από τον ρυθμό προκριματικών, για να διαχειριστούν τα εύθραυστα hypersoft ελαστικά και να επεκτείνουν το πρώτο κομμάτι όσο το δυνατόν περισσότερο. Καθώς οι γύροι πήγαν σε διψήφιους αριθμούς, οι πρωτοπόροι αύξησαν το ρυθμό τους εν αναμονή των pitstop. Ο Vettel ήταν ο πρώτος που πήγε, στον 14ο γύρο, αλλάζοντας σε ένα σετ ultrasofts. Η στάση αποδείχτηκε καταστροφική για τον Vettel, αφού βγήκε πίσω από τον Perez και πέρασε δύο γύρους πίσω του.
Οι Hamilton και Verstappen πήγαν στα pit σε διαδοχικούς γύρους για να αλλάξουν σε μαλακά Pirelli με μια σαφή στρατηγική να τρέξουν μέχρι το τέλος χωρίς περαιτέρω στάσεις.
Ο Hamilton επέστρεψε απρόσκοπτα στο καθαρό προβάδισμα και παρόλο που ο κινητήρας του Verstappen είχε ένα θέμα στις στροφές κατά την απόδραση από το pitbox, ο Ολλανδός κατάφερε να βγει δίπλα στον Vettel στην 2η στροφή και να κρατηθεί μπροστά.
Η αρχική φάση των pitstop τελείωσε με τον Hamilton 3δ μπροστά από τον Verstappen, όταν ο Ricciardo έγινε ο τελευταίος από τους πρώτους που προχώρησε σε αλλαγή των ελαστικών, στον 27ο γύρο. Ο Vettel ήταν απογοητευμένος τρίτος, λέγοντας στην ομάδα του: «Αλλάξαμε και πάλι αργά. Δε θα φτάσουμε στο τέλος (με αυτά τα ελαστικά).”
Όπως και στο Grand Prix του Μονακό, οι οδηγοί που ξεκίνησαν εκτός των 10 κορυφαίων με ελεύθερη επιλογή ελαστικών επωφελήθηκαν καθώς κάποιοι από τους πιο μπροστά με το πιο μαλακό ελαστικό πήγαν στα pit πρώτοι. Αντίστροφα, όταν οι Perez, Hulkenberg και Grosjean άλλαξαν ελαστικά, βγήκαν πίσω από το ζευγάρι των Williams, Lance Stroll και Sergey Sirotkin, που ήταν σε μαλακά ελαστικά και δεν είχε κανένα σχέδιο να σταματήσει ξανά.
Αυτό προκάλεσε το δεύτερο σημαντικό συμβάν του αγώνα, όταν ο Perez έγινε όλο και πιο ανυπόμονος με τον Sirotkin και πήγε να τον περάσει στη στροφή 17 στον 33ο γύρο, στρίβοντας προς τα αριστερά και πάνω στον Ρώσο μετέπειτα, προκαλώντας κλατάρισμα σε τροχό του στη διαδικασία και επέτρεψε στον Hulkenberg να περάσει άνετα. Καθώς ο Grosjean προσπάθησε να ακολουθήσει παράδειγμα του Hulkenberg, πάλευε άγριο με τον Ρώσο καθώς ο Hamilton τους έφτασε και προσεχτικά έμεινε πίσω τους, επιτρέποντας εν συντομία στον Verstappen να φτάσει σε απόσταση αναπνοής. Μόλις τους πέρασε όμως, ο Hamilton επέκτεινε το περιθώριό του ξανά σε 3δ και παρέμεινε μακριά σε αυτή τη διαφορά μέχρι την καρό σημαία, τελικά τελειώνοντας 8,9δ μπροστά – με τον Vettel περαιτέρω 30,9δ.
Ενώ οι Hamilton, Verstappen, Vettel και Bottas πρόσεχαν τα ελαστικά τους στο τέλος, μια μάχη για την τέταρτη θέση ξέσπασε στους τελικούς γύρους καθώς ο Ricciardo έκλεισε τη διαφορά με τον Raikkonen, ο οποίος με τη σειρά του έφτασε τον Bottas. Αλλά τίποτα δεν έγινε μετέπειτα και ο Bottas διέσχισε τη γραμμή 1δ μπροστά.
Ο Alonso κέρδισε την “Δεύτερη κατηγορία” για την McLaren από την 11η θέση εκκίνησης, εκμεταλλευόμενος ένα μεγάλο πρώτο κομμάτι στα ultrasoft για να κερδίσει θέση σε βάρος των Perez και Grosjean, και στη συνέχεια τον Sainz για την έβδομη θέση όταν έκανε τη μοναδική στάση του στον 38ο γύρο.
Ο Charles Leclerc, ένας άλλος οδηγός που ξεκίνησε έξω από την πρώτη 10αδα στα ultrasoft, ακολούθησε τον Sainz στην 9η, ενώ ο Hulkenberg ολοκλήρωσε μια σκληρή προσπάθεια ανάκαμψης για να τερματίσει στην πρώτη δεκάδα μετά από απώλεια θέσεων στον πρώτο γύρο.
Ότι αυτό ήταν πολύ ένα Grand Prix διαχείρισης ελαστικών τονίστηκε από τον Kevin Magnussen που έθεσε τον ταχύτερο γύρο, με νέο ρεκόρ γύρου αγώνα, ενώ έτρεχε στην 18η θέση.
Δείτε πως εξελίσονται οι βαθμολογίες στο πρωτάθλημα των οδηγών και στο πρωτάθλημα των ομάδων μετά το GP της Σιγκαπούρης.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!