Ο Lewis Hamilton κέρδισε το ρωσικό Grand Prix καθώς η τύχη της Ferrari κατέρρευσε μετά από μια διαμάχη με εντολές της ομάδας και μια εγκατάλειψη από τον Sebastian Vettel.
Ο Vettel αρνήθηκε να αφήσει τον teammate του Charles Leclerc (κατόποιν συμφωνία τους πριν τον αγώνα) πίσω στην πρωτοπορεία μετά από την προσπέραση επί του Μονεγάσκου και του Hamilton στην αρχή, αλλά τελικά αποσύρθηκε από το Grand Prix μετά από μια αποτυχία της MGU-K.
Ο Leclerc είχε ανέβει και πάλι μπροστά από τον Vettel και στο καθαρό προβάδισμα του αγώνα σε εκείνο το σημείο σταματώντας για ελαστικά νωρίς, αλλά ο Vettel σταμάτησε το αυτοκίνητό του στην πίστα και προκάλεσε ένα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.
Αυτό επέτρεψε στον Hamilton και στον Valtteri Bottas να πάνε για τα pitstops τους κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής, που μετατράπηκαν σε ένα απροσδόκητο ένα-δύο, καθώς ο Leclerc τελείωσε απογοητευμένος τρίτος.
Ο Vettel είχε μία έξοχη εκκίνηση από την τρίτη θέση στην αρχή, περνώντας τον Hamilton σχεδόν αμέσως και στη συνέχεια τον Leclerc προς την στροφή 2, παίρνοντας τη θέση.
Ο αγώνας αμέσως εξουδετερώθηκε υπό ένα αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω μιας σύγκρουσης τριών αυτοκινήτων που εμπλέκονταν ο Romain Grosjean, ο Daniel Ricciardo και ο Antonio Giovinazzi. Ο Giovinazzi βρήκε τον εαυτό του και μεταξύ των δύο αυτοκινήτων υπό το φρενάρισμα για τη στροφή 4, είχε σε επαφή με τον Ricciardo στην εσωτερική και έριξε τη Renault στον Grosjean, του οποίου η Haas χτύπησε τις μπαριέρες στην εξωτερική. Καθώς ανακτήθηκε η Haas, αναδείχθηκε ότι η Ferrari είχε πει στον Leclerc να μην παλέψει με τον Vettel εάν ο Vettel χρησιμοποούσε το slipstream για να περάσει στην αρχή και συμφώνησαν να αλλάξουν θέσεις στους οδηγούς όταν ο αγώνας συνεχίστηκε.
Εντούτοις, μια εβδομάδα μετά από τον εκνευρισμό του Leclerc από τη στρατηγική της Ferrari που έδωσε στον Vettel τη νίκη στη Σιγκαπούρη, ο Vettel αμφισβήτησε μια εντολή για να αφήσει τον Leclerc να περάσει και στη συνέχεια πίεσε για να απομακρυνθεί από τον δυσαρεστημένο teammate του.
Ο Leclerc ήταν ο πρώτος από τους ηγέτες που πηγαν στα pit και χρησιμοποίησε τους τέσσερις γύρους του σε φρέσκα μεσαία ελαστικά για να θέσει το ρυθμό που σήμαινε ότι πέρασε τον Vettel όταν ο Γερμανός σταμάτησε στον 22ο γύρο από τους 53.
Λίγο μετά την επανένταξή του στην πίστα, ο Vettel υπέστη μια φανερή αποτυχία MGU-K και σταματήσε στη πίστα. Αυτό προκάλεσε ένα VSC και ήταν μία διπλή κακοτυχία για τη Ferrari, καθώς οι Hamilton και Bottas είχαν μείνει έξω και ο Leclerc ήταν ακόμα πολύ πίσω από το παράθυρο για το pitstop των οδηγών Mercedes σε περίπτωση VSC.
Ο Hamilton και ο Bottas μπήκαν στα pit, καθώς ο Leclerc ήταν στη πίστα με πολύ μειωμένη ταχύτητα, αλλάζοντας σε μαλακά ελαστικά και επανήλθαν στην πρώτη και στην τρίτη θέση.
Ο George Russell είχε τότε μια περίεργη συντριβή στις μπαριέρες υπό το VSC, χάρη σε μια απροσδιόριστη αποτυχία, η οποία έφερε μια πλήρη περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας.
Η Ferrari επέλεξε να θυσιάσει τη θέση του Leclerc για να τον βάλει από τα μεσαία σε μαλακά, αφήνοντας τον τρίτο πίσω από τον Bottas αλλά εξαλείφοντας το πλεονέκτημα του ελαστικού της Mercedes από την άποψη των γύρων που είχαν κάνει και της σύνθεσης.
Ωστόσο, παρά τις καλύτερες προσπάθειες του Leclerc, δεν μπόρεσε να επιτεθεί σοβαρά στον Bottas οποιαδήποτε στιγμή μετά την επανεκκίνηση. Αυτό άφησε τον Hamilton να πάρει την 82η νίκη του στην F1 απρόσμενα για αυτόν και να επεκτείνει την διαφορά του πρωταθλήματος από τον Bottas σε 72 βαθμούς με πέντε αγώνες να απομένουν.
Ο Max Verstappen τερμάτισε τέταρτος μετά από έναν ήσυχο αγώνα. Ο οδηγός της Red Bull είχε ξεκινήσει ένατος μετά από μια ποινή 5 θέσεων στο grid και έχασε την επαφή με τους ηγέτες, καθώς ανέβηκε πέμπτος σχετικά νωρίς. Χρησιμοποίησε το VSC για να μεταβεί σε μεσαία και έτρεξε μέχρι το τέλος μερικά δευτερόλεπτα πίσω από τον Leclerc.
Ο teammate του Verstappen στη Red Bull, Alex Albon, τερμάτισε πέμπτος, ξεκινώντας από το pitlane και ανέβηκε στην κορυφαία των κορυφαίων 10 κατά τη διάρκεια του τελικού σταδίου.
Έριξε τον Carlos Sainz Jr στην έκτη μετέπειτα, αρνούμενος στον Sainz να τερματίσει στην πρώτη πεντάδα για την McLaren – παρόλο που ο Ισπανός είχε και πάλι τις τιμές ως καλύτερος των υπολοίπων ως επικεφαλής της μάχης του μεσαίου τμήματος το απόγευμα.
Ο οδηγός της Racing Point Sergio Perez ξεπέρασε τον Kevin Magnussen για να τερματίσει στην έβδομη θέση, καθώς ο Magnussen διέσχισε την γραμμή όγδοος, αλλά υποβιβάστηκε στην ένατη. Πήρε ποινή πέντε δευτερολέπτων για έξοδο από την πίστα στη στροφή 2 κατά την ανεπιτυχή υπεράσπιση της έβδομης θέσης από τον Perez.
Η δεύτερη McLaren του Lando Norris ήταν ο μοναδικός που το εκμεταλεύτηκε, ανεβαίνοντας στην όγδοη, καθώς ο Nico Hulkenberg της Renault έπεσε πολύ πίσω για να περάσει μπροστά από τον Magnussen και έτσι τελείωσε 10ος.
Ο Robert Kubica ήταν η μόνη άλλη εγκατέλειψη. Η ομάδα της Williams σταμάτησε τον αγώνα του μετά τη συντριβή του Russell “για τη συντήρηση τμημάτων”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!