To πρόγραμμα της ασυνήθιστης φετινής σεζόν συνεχίζεται σε ακόμη μια πίστα που δεν ήταν εντός του φετινού αρχικού σχεδιασμού! Ο λόγος για την πίστα του Portimao στην Πορτογαλία, χτισμένη σε έναν όμορφο τουριστικό προορισμό.
Εδώ ίσως η Mercedes καταφέρει να πάρει το πρωτάθλημα κατασκευαστών και να επεκτείνει το ασύλληπτο ρεκόρ τίτλων που κατέχει μετά το 2014… Επίσης ο Valtteri Bottas έχει ίσως μια από τις τελευταίες ευκαιρίες να κλείσει την ψαλίδα από τον team-mate του και να παραμείνει, έστω και μαθηματικά, στο κυνήγι του τίτλου.
Αρκετοί οδηγοί βγήκαν στα πρώτα λεπτά για να ελέγξουν την κατάσταση του μονοθεσίου τους, καθώς και της πλήρως ανακαινισμένης πίστας. Ο πρώτος που έθεσε γρήγορο χρόνο ήταν ο Sainz, ο οποίος παραπονέθηκε για απουσία πρόσφυσης. Αυτό εξηγείται καθώς η πίστα δεν είχε καθόλου γόμα στην άσφαλτο και ο Ισπανός φορούσε την σκληρή γόμα.
Στα πρώτα λεπτά μόνο οι Vettel, Sainz και Verstappen είχαν κάνει χρόνους. Μια κίτρινη σημαία ήρθε από τον Verstappen, με τον Ολλανδό να κάνει τετ α κε. Όλα συνέχισαν κανονικά, με τη ροή των δοκιμών να μην διακόπτεται.
Οι χρόνοι έπεφταν συνεχώς, καθώς οι οδηγοί με το πέρασμα του χρόνου μάθαιναν καλύτερα την πίστα και τα όριά της. Έτσι, η πίστα γέμισε μετά το πρώτο 20λεπτο, καθώς η ανάγκη για δεδομένα σε μία καινούρια πίστα ήταν μεγάλη.
Οι χρόνοι άρχισαν να σταθεροποιούνται στο 1:20:000 με τον Hamilton να βρίσκεται στην κορυφή στο μισάωρο με 1:20:165. Τότε έκανε και ο Leclerc ένα γρήγορο χρόνο που την έφερε στην κορυφή, με το χρονόμετρο να σταματά στο 1:20:130. Αμέσως απάντησε ο Hamilton, κατεβάζοντας για πρώτη φορά τους χρόνους στο 1:19. Αρκετά ψηλά βρισκόταν και ο Vettel, με την Ferrari να διατηρεί την καλή φόρμα που έδειξε στον αγώνα της Γερμανίας.
Στα μισά του session υπήρξε μια διακοπή, με τις ομάδες να παραδίδουν τα ελαστικά στην Pirelli και να αναμένουν αφού κάνουν διορθώσεις στο στήσιμο του μονοθεσίου, να βγουν ξανά στην πίστα. Στην κορυφή παρέμενε ο Hamilton με χρόνο στο 1:19:526.
Οι περισσότεροι οδηγοί βγήκαν στο δεύτερο κομμάτι με την μεσαία γόμα, καθώς η σκληρή δεν είχε καθόλου πρόσφυση και τα μονοθέσια γλιστρούσαν παντού… Γενικότερα, οι οδηγοί ήταν πολύ προσεκτικοί, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κάτι αξιοσημείωτο στο μεγαλύτερο κομμάτι του FP1.
Μια ελάχιστη βροχόπτωση εμφανίστηκε, κάτι που ωστόσο δεν φόβισε τις ομάδες, καθώς η πρόβλεψη δεν έδειχνε κάτι ανησυχητικό. Τότε ένα περίεργο συμβάν συνέβη, με τον Verstappen να βγάζει καπνούς στο πίσω μέρος του. Η πηγή τους δεν ήταν ξεκάθαρη…
Μισή ώρα πριν τη λήξη του session o Bottas ανέβηκε στην κορυφή, με χρόνο στο 1:19:491. Ο Φινλανδός πρέπει να παίξει τα τελευταία του χαρτιά για να παραμείνει ακόμη στο κυνήγι του τίτλου…
Ο Leclerc με τη σκληρή γόμα κατάφερε να μείνει στην πρώτη τριάδα, κάτι πολύ ενθαρρυντικό για το ρυθμό της ιταλικής ομάδας. Επίσης καλοί χρόνοι από τους Vertsappen και Sainz τους έφεραν στην πρώτη πεντάδα.
Ο Kimi είχε στα τελευταία λεπτά ένα βίαιο τετ α κε, που ωστόσο δεν του στοίχισε. Τα τελευταία λεπτά χρησιμοποιήθηκαν από τις ομάδες για προσομοίωση αγώνα.
Και ενώ έπεσε η καρό σημαία, η Renault του Ocon άρχισε να πετά καπνό, προβληματίζοντας την ομάδα του εν όψει FP2…
Η τελική κατάταξη βρήκε την Mercedes να κάνει ξανά το 1-2, με τον Βοttas επικεφαλής. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Verstappen, με τους Leclerc και Αlbon να ακολουθούν κοντά. Στην 6η θέση βρέθηκε ο Sainz, με τους Perez, Raikkonen, Ricciardo και Gasly να ακολουθούν. Την 11η θέση πήρε ο Vettel με την 2η Ferrari!
Αναλυτικά η κατάταξη:
Bottas on top ?
The Mercedes pair lead the way in our first official session in Portugal since 1996#PortugueseGP ?? #F1 pic.twitter.com/lYa53jGj5y
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!