Το Practice1 είχε μια συναρπαστική μάχη για την πρώτη θέση στο οδόστρωμα του Zandvoort που στέγνωνε γρήγορα, καθώς ο Lando Norris πήρε την πρώτη δόξα του 3ημέρου.
Ο Max Verstappen αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με την P2, δύο δέκατα κάτω από τον Norris, ενώ ο Lewis Hamilton –ο νικητής την τελευταία φορά στο Spa– ήταν στην P3 καθώς μια συναρπαστική διαμάχη εξελίοσεται στην ολλανδική ακτή.
Δεν ήταν ιδανικές παραθαλάσσιες συνθήκες για την έναρξη του Σαββατοκύριακου του αγώνα του Grand Prix της Ολλανδίας – για οπαδούς ή μονοθέσια της Formula 1 – με δυνατό άνεμο και βροχή γύρω από τη Circuit Zandvoort.
Ο Pierre Gasly της Alpine – που τώρα γνωρίζει ότι ο Jack Doohan θα είναι ο teammate του στην F1 το 2025 – βγήκε πρώτος με ένα σετ πλήρους βροχής για να αξιολογήσει τις θλιβερές συνθήκες, ενώ ο Kevin Magnussen της Haas έκανε το ίδιο. Επέστρεψε στα pits λίγο πριν ο teammate του Nico Hulkenberg κλειδώσει τροχούς και περάσει στα χαλίκια στη στροφή 10.
Οι Sauber των Zhou Guanyu και Robert Shwartzman -ο τελευταίος πήρε τη θέση του Valtteri Bottas για αυτό το session- σύντομα βγήκαν στη πίστα μαζί με τον Carlos Sainz της Ferrari καθώς ο Gasly και ο Hulkenberg επέστρεφαν στο pit lane. Αλλά οκτώ λεπτά μέσα στη περίοδο, και όλοι ήταν πίσω στο pit lane.
Αλλά με τα 17 λεπτά στην περίοδο, είχαμε επιτέλους τον πρώτο χρόνο, ο Charles Leclerc σημείωσε το 1:26.530 με τη Ferrari του στα full wets. Ο Hulkenberg ήταν επίσης εκεί έξω, αλλά η αναβαθμισμένη Haas συνέχισε να αποδεικνύεται λίγη, καθώς βγήκε εκτός κατευθείαν στη στροφή 1 αυτή τη φορά.
Ο George Russell περνούσε πιο καλά στη Mercedes καθώς προετοιμαζόταν για μια επίθεση στον χρόνο του Leclerc για την P1, έχασε κατά επτά δέκατα, αλλά ο Hulkenberg σύντομα κατάφερε την Haas να συμπεριφερθεί καλύτερα και ανέβηκε στην P2, 0,131 δευτερόλεπτα από το σημείο αναφοράς του Leclerc.
Καθώς η περίοδος έφτασε στα μισά της, η πίστα γινόταν πιο πολυσύχναστη καθώς η βροχή τελικά σταμάτησε. Τα full wets παρέμεινε η επιλογή όλων, με το δίδυμο της McLaren Oscar Piastri και Lando Norris, συν τον Fernando Alonso της Aston Martin, μεταξύ εκείνων που επέστρεψαν στα pits στο τέλος των γρήγορων γύρων τους.
Όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στον ηγέτη του Πρωταθλήματος και τοπικό ήρωα Verstappen τώρα καθώς βγήκε στην πίστα του Zandvoort, με την αναβαθμισμένη Red Bull RB20 του με ένα σετ ενδιάμεσων ελαστικών. Ωστόσο, ο πρώτος γύρος του δεν πήγε σύμφωνα με το σχέδιο, καθώς ο Verstappen είχε ένα τετακέ αφού πάτησε τα kerbs της στροφής 11. Επανήλθε αμέσως.
Η Williams ωστόσο έλαβε ένα μικρό πρόστιμο από τη FIA 100 ευρώ αφού ο Logan Sargeant πιάστηκε να τρέχει λίγο παραπάνω στο pit lane.
Ο Verstappen είχε ένα πολύ πιο καθαρό δεύτερο γύηρο καθώς πήγε σχεδόν πέντε δευτερόλεπτα πιο γρήγορα, αλλά ο Russell ήταν επίσης οπλισμένος με ενδιάμεσα και ανέβηκε στην P1, με ένα 1:20.444 που τον οδήγησε οκτώμιση δέκατα μακριά από τον Verstappen. Ο Norris ήταν ο επόμενος για να περάσει στην P1 με 1:20.392.
Ο Gasly και ο Sergio Perez εν τω μεταξύ είπαν να ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στην περιοχή απορροής της στροφής 1 και τα χαλίκια αντίστοιχα, ενώ ο Shwartzman ανέβηκε στην P3.
Και ένα συναρπαστικό τελικό μέρος για το P1 ερχόταν…
Με την πίστα να είναι πλέον αρκετά στεγνή για να παρασύρει τους οδηγούς να βγουν με τα slick ελαστικά. Ο Norris και ο Piastri ο πήγαν με τα μαλακά, όπως και ο Russell και ο Alonso, καθώς οι άλλοι έδειξαν έντονο ενδιαφέρον για αυτό το πείραμα. Το αποτέλεσμα ήταν ο Russell να βρεθεί 0,07 δευτερόλεπτα μακριά από τον Piastri μπροστά.
Αυτά τα τρεξίματα ήταν περισσότερο από αρκετά για να δελεάσουν τους υπόλοιπους, καθώς ο Verstappen εμφανίστηκε για λίγο στην πρώτη τριάδα πριν ο Norris κάνει το 1:14.519 για να διεκδικήσει ξανά την P1. Ο Piastri έριξε σύντομα τον team-mate του από την πρώτη θέση, προτού ο Russell πάει ξανά ταχύτερα με 1:13.766. Ο Verstappen έβγαλε το χέρι του προς διαμαρτυρία στον Gasly, νιώθοντας ότι εμποδίστηκε στην τελευταία στροφή.
Η όλη μάχη για τηγ P1 συνεχίστηκε μέχρι και πέρα από την καρό σημαία, αλλά η κυκλοφορία γινόταν ολοένα και πιο προβληματική, με τον Norris να νικά τελικά τον Verstappen για την πρώτη θέση.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!