Εν μέσω χάους ο Max Verstappen δεν επηρεάστηκε από την αλλαγή των καιρικών συνθηκών και πήρε την καρό σημαία στο Μονακό. Πίσω του ο Fernando Alonso, σπουδαίο βάθρο για Ocon. Μούσκεμα τα έκανε πάλι η Ferrari.
Μετά τις χθεσινές πολύ εντυπωσιακές και κρίσιμες Κατατακτήριες στο Πριγκιπάτο του Μονακό, ο Max Verstappen πήρε την pole position με ένα ασύλληπτο τελευταίο sector, κι ενώ όλα έδειχναν ότι δεν θα καταφέρει να κατεβάσει το χρόνο του Fernando Alonso που αρκέστηκε στη δεύτερη θέση.
Πίσω τους στη δεύτερη σειρά εκκίνησης ήταν οι Esteban Ocon, που σαφώς ευνοήθηκε από την κόκκινη σημαία που έφερε το ατύχημα του Hamilton, κι ο Carlos Sainz ως η πρώτη Ferrari μετά την ποινή 3 θέσεων που δέχτηκε ο Charles Leclerc. Ο Μονεγάσκος κατρακύλησε στην έκτη θέση του grid καθώς κρίθηκε ένοχος από τους αγωνοδίκες για το συμβάν με τον Norris. Δίπλα του στην 5η θέση ήταν ο Lewis Hamilton.
Ο καιρός ήταν καλός κατά την εκκίνηση αν και πυκνά σύννεφα κύκλωναν το σιρκουί. Τα πέντε κόκκινα φώτα έσβησαν ελάχιστα μετά τις 16:00 ώρα Ελλάδος. Κατά την εκκίνηση δεν είχαμε αλλαγή στις θέσεις των έξι πρώτων, καθώς οι Alonso και Sainz κράτησαν τις θέσεις τους παρά τη σκληρή σύνθεση με την οποία αποφάσισε να ξεκινήσει.
Πιο πίσω, είχαμε αρκετές επαφές με τον Stroll να υφίσταται κάποια ζημιά στην Aston Martin του όταν προσπάθησε με άκρως φιλόδοξο τρόπο να κερδίσει θέση από τον Albon κι εγκλωβίστηκε ανάμεσα στη Williams και το δεξί πλαϊνό τοίχωμα. Την ίδια στιγμή ο Nico Hulkenberg δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για σοβαρή επαφή που προκάλεσε στον πρώτο γύρο κι ώθησε τον Sergio Perez σε πρώιμο pit stop για φρέσκα ελαστικά.
Στην κορυφή, ο Verstappen έχοντας και ταχύτερη γόμα άνοιξε διαφορά 3 δευτερολέπτων ως τον 10ο γύρο από τον Fernando Alonso, που με τη σειρά του απομακρύνθηκε πάνω από 4 δευτερόλεπτα από τον τρίτο Esteban Ocon. Μάλιστα ο Γάλλος έφτιαξε ένα τρενάκι πίσω του, με τους Sainz, Hamilton, Leclerc, Gasly και Russell να βρίσκονται σε πολύ κοντινή απόσταση μεταξύ τους. Εξέλιξη άκρως ενθαρρυντική για τον Alonso, που μπορούσε να συγκεντρωθεί στον αγώνα του και την διαχείριση των ελαστικών του.
Ο Sainz σε μια προσπάθεια να ασκήσει πίεση στον Ocon, έχασε εντελώς τα φρένα και έξυσε το πίσω μέρος της Alpine, προκαλώντας ζημιά στην εμπρός πτέρυγα της Ferrari του, και μειώνοντας σημαντικά τη δυναμική του μονοθεσίου του. Τα θραύσματα της πτέρυγας βρέθηκαν εντός πίστας κι οι Hamilton, Leclerc πέρασαν από πάνω τους. Για αυτό το συμβάν ο Sainz είδε την ασπρόμαυρη σημαία, γλιτώνοντας την ποινή προς στιγμήν.
Ταυτόχρονα ο Fernando Alonso έβλεπε το ρυθμό του να πέφτει συνεχώς καθώς τα 3 δευτερόλεπτα που τον χώριζαν από τον Verstappen έγιναν 6 σε λίγα μόλις χιλιόμετρα. Οι μηχανικοί του τον διαβεβαίωσαν ότι δεν πάει κάτι λάθος με τα ελαστικά ή το αυτοκίνητο όμως.
Ο Sergio Perez δεν κατάφερε να κερδίσει σημαντικές θέσεις στο stint με τα σκληρά ελαστικά έχοντας κολλήσει πίσω από τον ανταγωνιστικό παρά τη ζημιά των πρώτων γύρων, Lance Stroll. Οι προσπεράσεις ήταν πρακτικά αδύνατες συνολικά στον αγώνα, με την καλύτερη ευκαιρία των οδηγών να κερδίσουν θέσεις να είναι το undercut.
Ο Hamilton άνοιξε των χορό των pit stop στην πρώτη εξάδα, για το overcut στον Leclerc, κι ο Ocon ακολούθησε αλλά είχε προβλήματα στη στάση του. Η Ferrari κάλεσε άμεσα τον Sainz για την δική του αλλαγή για να κερδίσει τη θέση του Γάλλου, αλλά ο πιλότος της Alpine κατάφερε να μην χάσει θέση με έναν εξαιρετικό γύρο εξόδου! Ο Sainz εξέφρασε τον εκνευρισμό του για το γεγονός ότι η ομάδα απώλεσε το πλεονέκτημα του σκληρού ελαστικού που είχε και σαν να μην έφτανε αυτό δεν πήρε και τη θέση του Ocon.
Ο Charles Leclerc έφτασε τη σκληρή γόμα του ως τον 45ο γύρο όταν και μπήκε για τα μεσαία ελαστικά και βρέθηκε 10 δευτερόλεπτα μακριά από τον Hamilton κατά την έξοδο. Ο Μονεγάσκος είχε καθαρό δρόμο μπροστά του όμως και καλύτερη σύνθεση ελαστικών.
Όλα άλλαξαν στον 53ο γύρο, όταν άρχισε να βρέχει στο Μονακό και επικράτησε πανδαιμόνιο. Ο αγώνας πήρε φωτιά καθώς οι πιλότοι με σκληρά ελαστικά είχαν ελάχιστη πρόσφυση κι οι διαφορές σχεδόν μηδενίστηκαν. Οι πιλότοι έκαναν υπομονή μήπως σταματήσει η βροχή αλλά εν τέλει αναγκάστηκαν να περάσουν σε βρόχινα ελαστικά.
Όμως ο Alonso εκμεταλλεύτηκε το δωρεάν pit stop που είχε αλλά παραδόξως φόρεσε μεσαία ελαστικά, και καθώς η βροχή συνεχίστηκε αναγκάστηκε να ξαναμπεί για ενδιάμεσα ελαστικά. Αν ο Ισπανός είχε εξαρχής φορέσει τα intermediate θα είχε κερδίσει τη θέση του Max Verstappen.
Η Ferrari είχε πολύ αργά αντανακλαστικά για άλλη μια φορά και άργησε να φέρει τους οδηγούς της για ενδιάμεσα, κάτι που εν τέλει κόστισε θέσεις κι έπεσαν πίσω και από τις δύο Mercedes που διάβασαν σωστά τις συνθήκες και πέρασαν νωρίτερα στα ενδιάμεσα.
Ο Stroll εγκατέλειψε καθώς χτύπησε δύο φορές στις μπαριέρες και κατέστρεψε την ανάρτηση του, αλλά κατάφερε να επιστρέψει στα pits. Ο Magnussen υπέστη παρόμοια μοίρα με την εμπρός πτέρυγα να είναι το θύμα αυτή τη φορά. Λίγο μετά κι αφού φόρεσε τα wets στη Haas του ο Δανός ξανάφυγε εκτός πίστας.
Μετά από λίγο οι οδηγοί βρήκαν ρυθμό και το χάος σταμάτησε. Στα team radios αναφερόταν πως οι τελευταίοι 10-12 γύροι θα ήταν χωρίς βροχή αλλά χωρίς αρκετό χρόνο ώστε η πίστα να γίνει κατάλληλη για slicks.
Ο Yuki Tsunoda που παραπονέθηκε στους μηχανικούς του για τα φρένα σε ένα ακόμα Grand Prix, είδε τους Norris και Piastri να τον πετούν εκτός βαθμών, και σα να μην έφτανε αυτό αναγκάστηκε να βγει σε έξοδο διαφυγής καθώς έχασε μια στροφή στην προσπάθεια να μείνει κοντά στις McLaren.
Στους τελευταίους γύρους δεν άλλαξε κάτι κι ο Verstappen πήρε μια σπουδαία νίκη τόσο λόγω συνθηκών, όσο και βαθμολογικά καθώς ο Perez έμεινε στις τελευταίες θέσεις και βλέπει τον Ολλανδό να ανοίγει άρδην την ψαλίδα.
Ο Alonso πήρε την δεύτερη θέση, και θα αναρωτιέται αν η απόφαση για εκείνο το λανθασμένο pit stop του κόστισε μια ευκαιρία για τη νίκη. Βάθρο για τον Ocon και την Alpine, που θα είναι οι πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι σήμερα στο Μονακό.
Η Mercedes στην αναμπουμπούλα της βροχής πήρε το 4-5, κι η Ferrari τα έκανε μούσκεμα με την αργή της αντίδραση στην αλλαγή του καιρού. Στους βαθμούς ο Gasly κι οι δύο McLaren.
Ήταν ένας άκρως αγχωτικός και συναρπαστικός αγώνας στο Μόντε Κάρλο, που σίγουρα θα θυμόμαστε για καιρό. Αναλυτικά τα αποτελέσματα:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!