Είναι γνωστή η ιδιάζουσα σημασία των Κατατακτηρίων στο Grand Prix του Μονακό. Ένα σιρκουί δρόμου, με στενές στροφές και ελάχιστα σημεία για προσπεράσεις. Η πράσινη σημαία για το πρώτο σκέλος των Κατατακτηρίων βγαίνει και πρώτοι βγαίνουν στην πίστα οι οδηγού της Mercedes. Όλοι οι οδηγοί βγαίνουν σιγά σιγά με τελευταίες τις δύο Ferrari.
Ο πρώτος γρήγορος γύρος του Hamilton είναι 1:12.954 δευτερόλεπτα, χρόνος αρκετά πιο αργός από τις δοκιμαστικές περιόδους.
Παρόλα αυτά είναι βέβαιο ότι οι χρόνοι θα κατέβουν, αφού η θερμοκρασία της πίστας είναι 47 βαθμοί κελσίου. Οι χρόνοι αρχίζουν όντως να πέφτουν με τον Hulkenberg να είναι πρώτος με χρόνο 1:12.416 δευτερόλεπτα.
Οι περισσότεροι οδηγοί δεν μπαίνουν στα pits, αφού έχουν γεμάτο το ντεπόζιτο για να κάνουν πολλούς συνεχόμενους γύρους.
Με λιγότερο από 10 λεπτά να απομένουν, ο Piastri ρίχνει και άλλο τον χρόνο με 1:11,881 δευτερόλεπτα, μόλις δύο δέκατα πάνω από τον δεύτερο Verstappen, ενώ ο Leclerc δεν έχει κάνει ακόμα επιτυχημένη γρήγορη προσπάθεια και βρίσκεται 9ος.
Ο Perez, με 2 λεπτά να απομένουν, κάνει τον 14ο ταχύτερο γύρο, με τον Alonso στην 13η θέση. Τα πράγματα δεν δείχνουν καλά για τους δύο αυτούς οδηγούς αφού όσο περνάει ο χρόνος υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να βγει κίτρινη ή κόκκινη σημαία και να διακοπεί η περίοδος.
Η κίνηση σε όλη την πίστα, αλλά ιδίως στην τελευταία στροφή εμποδίζει την ολοκλήρωση ταχύτερων γύρων, ενώ η καρό σημαία βγαίνει και το Q1 λαμβάνει τέλος. Εκτός μένουν οι Alonso, Sargeant, Perez, Bottas και Zhou.
Το Q2 ξεκινάει και όλοι οι οδηγοί βγαίνουν ξανά στην πίστα. Με 9 λεπτά να απομένουν ο Verstappenκάνει χρόνο 1:11.019 δευτερόλεπτα. Οι χρόνοι πέφτουν κάτω του 1:11 με τους οδηγούς να βάζουν δεύτερη μαλακή σύνθεση προκειμένου να διεκδικήσουν μία θέση στην 10άδα και το Q3.
Ο Piastri κάνει χρόνο 1:10.756 δευτερόλεπτα, μπροστά από τον δεύτερο Russell. Ο Αυστραλός αναφέρει στην ενδοεπικοινωνία ότι είχε επαφή με τον τοίχο αλλά φαίνεται να προχωράει.
Ο Norris, ο οποίος βρίσκεται στην 10η θέση, αλλάζει ξανά σύνθεση ελαστικών, χρησιμοποιώντας την 4η σύνθεση μαλακών του και πετυχαίνει τον ταχύτερο γύρο μόλις 0,024 δευτερόλεπτα μπροστά από τον ομόσταυλό του.
Στο τελευταίο λεπτό, οι δύο McLaren μπαίνουν στα pits, ενώ όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί βρίσκονται στην πίστα. Το Q2 τελειώνει και μένουν εκτός οι Ocon, Hulkenberg, Ricciardo, Stroll και Magnussen.
Για το Q3 οι οδηγοί που έχουν διαθέσιμες δύο μαλακές συνθέσεις ελαστικών είναι οι Verstappen, Leclerc, Sainz, Hamilton, Russell και Piastri.
Oι Albon, Gasly, Νοrris και Tsunoda βγαίνουν με χρησιμοποιημένα μαλακά ελαστικά. Όλοι οι οδηγοί κάνουν πρώτα ορισμένους γύρους προθέρμανσης, ώστε να βγάλουν την περισσότερη δυνατή απόδοση από τα ελαστικά τους.
Με 8 λεπτά να απομένουν ο Leclerc πετυχαίνει τον ταχύτερο γύρο με 1:10,418 δευτερόλεπτα, με τον Piastri δεύτερο με διαφορά 0,026 δευτερολέπτων. Ακολουθούν οι Sainz στην 3η, Russell στην 4η,Norrisστην 5η και Hamilton στην 6η.
Ο Verstappen κάνει τον 3ο καλύτερο γύρο, έχοντας πετύχει ταχύτερο πρώτο σκέλος της πίστας. Χάνει όμως πολύ στο δεύτερο σκέλος της πίστα οπότε δεν μπορεί να φτάσει τους δύο πρώτους Leclerc και Piastri.
Με 4 λεπτά να απομένουν οι οδηγοί κάνουν μία σειρά για να πάρουν θέση στην πίστα και να κάνουν τις τελευταίες γρήγορες προσπάθειες. Η σειρά είναι Sainz, Verstappen, Hamilton και Russell. Λίγο αργότερα βγαίνουν σε σειρά και οι Gasly, Tsunoda, Leclerc και Piastri.
Ο Russell πετυχαίνει τον 3ο ταχύτερο γύρο και ο Hamilton ton 5o. O Verstappen αναφέρει στην ενδοεπικοινωνία ότι έχει επαφή και εγκαταλείπει την προσπάθεια του.
O Leclerc βελτιώνει και άλλο τον χρόνο του πετυχαίνοντας 1:10,270 δευτερόλεπτα, μόλις 1,5 δέκατο μπροστά από τον δεύτερo Piastri. Στην δεύτερη σειρά του grid βρίσκονται ο Sainz και ο Norris, με τους Russell και Verstappen να ακολουθουν στην 5η και 6η θέση. Έβδομος ο Hamilton, 8ος ο Tsunoda, με Albon και Gasly να συμπληρώνουν την 10άδα.
Η κατάταξη των Κατατακτήριων του Grand Prix του Μονακό διαμορφώθηκε ως εξής:
Ακολουθεί ένας πολλά υποσχόμενος αγώνας, με τις αποστάσεις μεταξύ των ομάδων να είναι πολύ μικρές αύριο, 26/05/2024, στις 16:00 (ώρα Ελλάδος).
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!