Ταχύτερος όλων αναδείχτηκε ο Max Verstappen στη δεύτερη περίοδο δοκιμών του GP του Μονακό, ωστόσο τα πράγματα δείχνουν πως θα έχουμε μεγάλη μάχη το Σάββατο, με τις Ferrari και τον Alonso να βρίσκονται πολύ κοντά στον ρυθμό της Red Bull. Ατύχημα για Sainz λίγα λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας.
Αλλαγή σκυτάλης στην πρωτιά των χρόνων είχαμε από το FP1 στο FP2, με τον Verstappen να παίρνει τον ταχύτερο γύρο το απόγευμα της Παρασκευής στο Μονακό. Ωστόσο, σε σχέση με τα όσα έχουμε φέτος δει στο πρωτάθλημα, τα πράγματα δείχνουν αρκετά πιο αμφίρροπα στο Μονακό, με τη Ferrari να βρίσκεται πολύ κοντά στη Red Bull και τον Alonso να βλέπει μια μοναδική ευκαιρία για την πρώτη του νίκη από το 2013!
Πάμε να δούμε όμως συνολικά τί έγινε σήμερα στους δρόμους του Πριγκηπάτου.
Η διαδικασία ξεκίνησε και επίσημα στις 18:00 Ώρα Ελλάδος, με τα μονοθέσια να κάνουν αμέσως την εμφάνισή τους στην πίστα.
Οι πρώτες προσπάθειες των οδηγών έγιναν με τη μέση γόμα. Μοναδική εξαίρεση σε αυτό οι δύο Ferrari, οι οποίες ξεκίνησαν με τη σκληρή γόμα, πιθανώς θέλοντας να δουν τον ρυθμό της σε συνθήκες αγώνα. Στα pits βρέθηκαν για τα πρώτα λεπτά της διαδικασίας οι Lando Norris και Alex Albon, με αμφότερους να αντιμετωπίζουν προβλήματα στο μονοθέσιό τους.
Ο μεν Norris στην εμπρός ανάρτηση, αν και οι μηχανικοί της ομάδας σχολίασαν πως επρόκειτο για “αλλαγή στησίματος”, ενώ ο δε Albon λόγω της ζημιάς που έκανε στο μονοθέσιό του στο Practice 1.
Στα πρώτα 15 λεπτά της διαδικασίας, ο ταχύτερος χρόνος άλλαζε συνεχώς χέρια ανάμεσα στις Red Bull, Ferrari, Mercedes και Alonso, με το πρώτο τέταρτο να περνά με τον Verstappen στην κορυφή, με χρόνο 1:13.567, ενώ πίσω του βρισκόταν ο teammate του, Sergio Perez. Τότε ήταν και η στιγμή που οι περισσότεροι από τους οδηγούς μπήκαν στα pits για αλλαγές ελαστικών.
Στα θετικά, στο σημείο αυτό, για τη Ferrari, το γεγονός πως βρισκόταν στο 3-4 με τη σκληρή γόμα, την ώρα που όλο το υπόλοιπο grid έκανε γύρους με τη μέση.
Not much room for error is there?! 😮
The view from Oscar Piastri’s helmet cam #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/35GufvMwGq
— Formula 1 (@F1) May 26, 2023
Λίγο πριν τη μισή ώρα, ήρθε και η στιγμή να μπει η μαλακή, με τον πρώτο που την έβαλε να είναι ο Fernando Alonso κια αμέσως να κάνει ταχύτερο γύρο, κατεβαίνοντας στο 1:12,786. Γρήγορα ακολούθησαν κι άλλοι οδηγοί με τη μαλακή, όπως οι Stroll και Bottas, βελτιώνοντας αρκετά τον χρόνο τους και ανεβαίνοντας προσωρινά θέσεις στο γυρολόγιο.
Με την πίστα του Μονακό να χαρακτηρίζεται από μεγάλα επίπεδα βελτίωσης στο οδόστρωμα κατά τη διάρκεια μιας διαδικασίας, ενδιαφέρον είχε το πόσο χαμηλά θα μπορούσαν να πέσουν οι χρόνοι προς το τέλος της διαδικασίας.
Ο χρόνος του Ισπανού έσπασε λίγα λεπτά μετά από τη Ferrari του Carlos Sainz, ο οποίος έκανε χρόνο 1:12.589. Ο Ισπανός, όντας ταχύτερος όλων στο FP1, συνέχισε στο ίδιο μοτίβο, με τις πρώτες ενδείξεις από το Μονακό να δείχνουν πως η Ferrari βρίσκεται πιο κοντά στη Red Bull εδώ.
Και οι χρόνοι των δύο RB19 έδειξαν ακριβώς αυτό, με τους Verstappen και Perez να μην μπορούν να ξεπεράσουν τον χρόνο του οδηγού της Ferrari, όντας πίσω και από τον Fernando Alonso, ο οποίος έδειχνε πιο απειλητικός απ’ όλους ως προς τον χρόνο του Sainz.
Το δυνατό κομμάτι του οδηγού της Aston Martin ήταν το πρώτο σκέλος, όπου κέρδιζε πάνω από ένα δέκατο από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, η κυριαρχία του Sainz στο δεύτερο σκέλος ήταν αρκετή ώστε να του δώσει τον ταχύτερο γύρο, μιας και κανείς δεν μπορούσε να τον ανταγωνιστεί εκεί.
Ο Ολλανδός, ωστόσο, βρήκε τον χρόνο που του έλειπε, ξεπερνώντας τον Sainz για ένα δέκατο, και ανεβαίνοντας ο ίδιος στην κορυφή.
Την ώρα που ο Leclerc ανέβαινε δεύτερος, κάνοντας το 2-3 προσωρινά για την ομάδα του, η κόκκινη σημαία βγήκε στη διαδικασία, με υπαίτιος να είναι ο Carlos Sainz, ο οποίος είχε το ίδιο ατύχημα με τον Leclerc το 2021, ακουμπώντας το εσωτερικό προστατευτικό στην έξοδο της πισίνας.
Με την επαφή αυτή, ο Ισπανός έχασε εντελώς τον έλεγχο του μονοθεσίου, το οποίο ακυβέρνητο έπεσε στα προστατευτικά της ευθείας πριν τη Rascasse, καταστρέφοντας την εμπρός πτέρυγα και ανάρτηση του μονοθεσίου του.
🚩 RED FLAG 🚩
Sainz hits the barriers exiting the swimming pool section#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/wCe1bBAA28
— Formula 1 (@F1) May 26, 2023
Η SF-23 του Sainz περισυλλέχθηκε άμεσα από το προσωπικό της πίστας, με τη διαδικασία να επανεκκινεί με κάτι παραπάνω από 10 λεπτά στο χρονόμετρο. Με την καθυστέρηση αυτή, η Williams βρήκε τον χρόνο που χρειαζόταν να τελειώσει όλες τις αλλαγές στο μονοθέσιο του Albon, με τον Βρετανοταϋλανδό οδηγό να βγαίνει στην πίστα για όσο χρόνο απέμενε.
Με τη διαδικασία να οδεύει προς το τέλος της, τα πράγματα για τη Mercedes δεν έδειχναν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, με τους Hamilton και Russell να βρίσκονται στο 6-12 και να δείχνουν πως δεν μπορούν να “ματσάρουν” τον χρόνο των Ferrari και Red Bull. Την ίδια ώρα, ο 5ος χρόνος του Lando Norris έδειχνε πως ορισμένες από τις αδυναμίες της MCL60 κρύβονται από τη χάραξη της πίστας, με τον νεαρό Βρετανό να βρίσκεται ανάμεσα στους πρώτους, σε μια πίστα που του “πάει”, μιας και έχει ανέβει στο βάθρο το 2021.
Στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, αρκετοί οδηγοί άφησαν τη μαλακή γόμα για χάρη της μέσης, δείχνοντας πως δεν θα δούμε πολλές ακόμα βελτιώσεις. Αυτό επιβεβαιώθηκε λίγο αργότερα, με το πέσιμο της καρό σημαίας να μη φέρνει ουσιαστικές αλλαγές σε σχέση με πριν το ατύχημα του Sainz.
Ταχύτερος όλων λοιπόν ήταν ο Verstappen στη διαδικασία, δείχνοντας πως η Red Bull έχει τον ρυθμό για pole και νίκη στην πίστα. Ωστόσο με τη Ferrari στο 2-3, αρκετά κοντά, τα πράγματα μόνο εύκολα δεν θα είναι αύριο, ενώ στην 4η θέση, επίσης κοντά, παραμονεύει και ο Fernando Alonso, που είχε μια στιγμή προς το τέλος, αποφεύγοντας για ελάχιστα μια επανάληψη του ατυχήματος του Sainz.
5ος χρόνος από τον Norris, μπροστά από τις Mercedes, ενώ στο 9-10 βρέθηκαν οι Alpine, πίσω από τον Bottas.
Συνέχεια πλέον με τη δράση του Σαββάτου, με την 3η περίοδο δοκιμαστικών και τις κατατακτήριες (αύριο στις 17:00) να κρατούν το ενδιαφέρον αμείωτο ενόψει του GP του Μονακό. Ακολουθεί η αναλυτική κατάταξη των χρόνων στο FP2. Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!