Ο Max Verstappen ήταν ανίκητος στα βρόχινα προκριματικά για το GP του Καναδά, όπου ο Fernando Alonso έλαμψε για να φτάσει στην πρώτη σειρά.
Καθώς η πίστα συνέχιζε να στεγνώνει στο Q3, κανείς δεν είχε την απάντηση στη γρήγορη βελτίωση του Verstappen, το 1:21.299 από τον οδηγό της Red Bull.
Ο Carlos Sainz φαινόταν ότι θα μπορούσε να έχει προκαλέσει για την pole, αλλά η Ferrari του βγήξε εκτός φόρμας στο τελευταίο chicane, και επέτρεψε στον Alonso να μπει και να αρπάξει την P2 στο grid, ευχαριστώντας τους Καναδούς οπαδούς που είχαν γεμίσει τις κερκίδες.
Όπως είχε προβλεφθεί, η βροχή και το κρύο έμειναν μεταξύ του Practice 3 και του Q1, πράγμα που σημαίνει ότι οι δύσκολες συνθήκες υποδέχθηκαν τους οδηγούς για άλλη μια φορά.
Ευτυχώς, δεν υπήρξε καθυστέρηση στο Q1, καθώς η περίοδος ξεκίνησε στην ώρα της, τα πλήρως βρόχινα ήταν απαραίτητα με τεράστιες ποσότητες λιμνάζοντος νερού στην πίστα.
Ο Charles Leclerc θα ξεκινήσει από το πίσω μέρος του grid αφού πήρε μια νέα μονάδα ισχύος, αλλά το ίδιο ίσχυε για τον Yuki Tsunoda, το ζευγάρι μάχονταν για να θέσει τον ταχύτερο χρόνο μεταξύ τους και να πάρει την P19. Ο Leclerc πήρε τη συγκεκριμένη νίκη.
Ακριβώς όπως ο Sainz είχε μιλήσει για τη μετάβαση στα inters, ο τελευταίος του γρήγορος γύρος καταστράφηκε καθώς βγήκε εκτός καθώς η πίστα συνέχιζε να βελτιώνεται και οι χρόνοι έπεφταν. Ο Verstappen έφτασε στην κορυφή του Q1 με 1:32,2, ενώ οι Tsunoda, Nicholas Latifi, Lance Stroll, Sebastian Vettel και Pierre Gasly έμειναν εκτός, μια μεγάλη απογοήτευση για την Aston Martin.
Επιδεινώνοντας τη δυστυχία του ο Gasly, ανέφερε ένα πρόβλημα στο μπροστινό αριστερό μέρος της AlphaTauri του και στη συνέχεια σημειώθηκε από τους αγωνοδίκες επειδή δεν πέρασε από την σημαδούρα καθώς επέστρεψε εντός πίστας στη στροφή 14, τη δεύτερη φορά μέσα σε 2 ημέρες που συνέβη αυτό.
Η έναρξη του Q2 έφερε μια διάσπαση στρατηγικής στα ελαστικά καθώς οι Alonso, Sainz και Sergio Perez πήγαν στα ενδιάμεσα. Ο Lewis Hamilton είπε ότι η πίστα βρισκόταν στο μεταίχμιο, η Mercedes παρότρυνε τον οδηγό της να κάνει πρώτα έναν γύρο.
Εν τω μεταξύ, ο Sainz σημειώθηκε για μια μη ασφαλή επιστροφή στην πίστα στο Q1, αν και στη συνέχεια αποφάνθηκα πως δεν χρειαζόταν περεταίρω έρευνα, το ίδιο ίσχυε και για τον Stroll, ο οποίος είχε σημειωθεί για την αποτυχία του να επιβραδύνει αρκετά υπό κίτρινες σημαίες.
Ο Alex Albon της Williams είχε φτάσει στο Q2, αλλά η περίοδος του πλησίασε επικίνδυνα στο τέλος της όταν κλείδωσε τροχούς στη στροφή 6 και ακούμπησε τις Techpro. Ο Perez είχε σύντομα ένα δικό του συμβάν στις Techpro μεταξύ των στροφών 3 και 4, αλλά ήταν ένα μεγάλο χτύπημα και δε κατάφερε να βρει την όπισθεν εγκαίρως.
Η περίοδος είδε την κόκκινη σημαία και ο Perez βρήκε την όπισθεν, αλλά η RB18 δεν είχε διάθεση να κινηθεί. Αυτό ήταν το τέλος των προκριματικών για τον Perez και η επιβεβαίωση της πρώτης αποχώρησης του σε Q2 μετά από το Κατάρ το 2021.
Εννέα λεπτά στη περίοδο απέμειναν καθώς η πίστα επέστρεψε στη δράση, η διακοπή αυτή ήταν αρχικά καλοδεχούμενη για τη McLaren, αφού ο Lando Norris είχε αναφέρει μια «αστοχία» από τη μονάδα ισχύος. Αλλά καθώς το ρολόι συνέχιζε, ήταν ακόμα κολλημένος στο γκαράζ.
Όλοι οι οδηγοί βρίσκονταν τώρα στα ενδιάμεσα, η βροχή είχε σταματήσει καθώς η πίστα άρχισε γρήγορα να στεγνώνει.
1:30,6 από τον Kevin Magnussen ξεκίνησε την αλυσίδα των βελτιώσεων, ο Verstappen γρήγορα προχώρησε στο 1:27δ και μετά στο 1:26δ.
Ο Norris όντως θα επέστρεφε στην πίστα με λίγα λεπτά να απομένουν. Θα είχε 2 προσπάθειες γρήγορου γύρου, αλλά αυτά τα προβλήματα του κινητήρα συνεχίστηκαν. Ο Leclerc έμεινε στα pits, η Ferrari δεν έβλεπε κανέναν λόγο να τον στείλει έξω όταν η P19 ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να πετύχει και ήταν ήδη εξασφαλεισμένη.
Ο Mick Schumacher πέρασε στην P3 και ο Alonso στην P1 καθώς ο Norris επέστρεψε στο γκαράζ αποδεχόμενος τη μοίρα του, ενώ ο Verstappen σύντομα πέρασε ξανά μπροστά με ένα δευτερόλεπτο διαφορά.
Ο Leclerc, ο Norris, ο Perez, ο Albon και ο Valtteri Bottas ήταν τα θύματα του Q2. Μπράβο στον Zhou Guanyu καθώς πέρασε την Alfa Romeo στο Q3, μια πρώτη εμφάνιση σε τέτοια περίοδο και το δεύτερο διαδοχικό Σαββατοκύριακο όπου ξεπέρασε τον Bottas.
Στη συνέχεια, η περίοδος για την pole, θα μπορούσε κάποιος να τολμήσει να τρέξει αργά με τα slick ελαστικά;
Οι πρώτες προσπάθειες άφησαν τον Verstappen στην κορυφή, μία προσωρινή pole με το 1:22.701. Ο Sainz στην P2, ενώ ο Alonso ήταν στην P3 και ο Schumacher στην P4. Έτσι, ο Russell αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να ρισκάρει με τα μαλακά ελαστικά C5.
Ο Magnussen βελτίωσε, αλλά ο Verstappen έπεσε στο 1:21,6, το πείραμα του Russell τελείωσε στον τοίχο στη στροφή 2 καθώς χτύπησε το πίσω φτερό στις ελαστικές μπαριέρες.
Η καρό σημαία έπεσε και ο Verstappen βρήκε άλλα τρία δέκατα, ο Sainz προσπάθησε παλέψει, αλλά οι δυσκολίες του στο τελικό chicane τερμάτισαν την επίθεση του, και επέτρεψαν στον Alonso να αρπάξει μια θέση στην πρώτη σειρά.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!