Όπως και το Μονακό, ο Καναδάς δεν είναι μία συμβατική πίστα αγώνων και για άλλη μια φορά έχουν επιλεγεί οι τρεις πιο μαλακές συνθέσεις P Zero: η σκληρή είναι η C3, η μεσαία είναι η C4 και η μαλακή είναι η C5. Αλλά εκεί τελειώνουν οι ομοιότητες. Η Circuit Gilles Villeneuve – που πήρε το όνομά της από τον πιο διάσημο Καναδό οδηγό – είναι μια μοναδική πρόκληση, ενώ θα δούμε για δεύτερη φορά την εμφάνιση της πιο μαλακής C5.
Χαρακτηριστικά Πίστας
Το Montréal είναι μια ημι-μόνιμη διαδρομή με λεία άσφαλτο, χρησιμοποιώντας του δρόμους του Parc Jean Drapeau που είναι ανοιχτοί στο κοινό για ψυχαγωγικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου έτους. Αυτό σημαίνει ότι είναι ιδιαίτερα «πράσινη» και ολισθηρή στην αρχή του Σαββατοκύριακου του Grand Prix, με υψηλό βαθμό εξέλιξης της πίστας καθώς η επιφάνεια στρώνεται με ελαστικό.
Ο Καναδάς έχει να κάνει με την πρόσφυση και το φρενάρισμα, οπότε η θερμότητα στα μπροστινά ελαστικά είναι μέρος της πρόκλησης. Δεν υπάρχει μεγάλη περιοχή απορροής, επομένως τα αυτοκίνητα ασφαλείας είναι ένα αρκετά συνηθισμένο φαινόμενο, το οποίο φυσικά μπορεί να επηρεάσει τη στρατηγική.
Ο καιρός είναι μεταβλητός, αλλά οι δροσερές θερμοκρασίες και η βροχή είναι αρκετά συχνές αυτή τη στιγμή του έτους (το 2011, οι διακοπές της κόκκινης σημαίας λόγω της βροχής οδήγησαν στο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στην ιστορία της F1, διάρκειας άνω των τεσσάρων ωρών). Ως αποτέλεσμα των ψυχρών καιρικών συνθηκών και των συνθηκών της πίστας, μπορεί να αναμένεται κάποιος βαθμός graining, ειδικά στην αρχή του Σαββατοκύριακου.
Σε αντίθεση με το Μονακό, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για προσπέραση στον Καναδά, με πολύ μεγαλύτερη μέση ταχύτητα, μεγάλες ευθείες και άφθονες περιοχές φρεναρίσματος. Αυτό κάνει την πολύ δύσκολη πίστα στα φρένα: κάτι που οι ομάδες πρέπει πάντα να προσέχουν.
Υπήρξε ένας συνδυασμός στρατηγικών που χρησιμοποιήθηκαν πέρυσι, με τους περισσότερους οδηγούς να επιλέγουν μία στάση, επηρεασμένη επίσης από ένα πρόωρο αυτοκίνητο ασφαλείας. Τα δύο πρώτοι στο τέλος (και στο grid) δεν ξεκίνησαν τον αγώνα με την πιο μαλακή διαθέσιμη σύνθεση, και αυτό μπορεί να συμβεί και πάλι αυτό το Σαββατοκύριακο. Οι Sebastian Vettel (Ferrari) και Valtteri Bottas (Mercedes) ξεκίνησαν στο ultrasoft – το κατά προσέγγιση ισοδύναμο του τρέχοντος C4 – πριν μεταβεί στο supersoft, το οποίο δεν υπάρχει στα φετινά διαθέσιμα.
“Γενικά, η επιλογές ελαστικών μας στον Καναδά είναι περίπου ίδια με τον περασμένο χρόνο, όταν το Hypersoft έκανε τη δεύτερη εμφάνισή του στο έτος μετά το Μονακό και η κύρια διαφορά είναι ότι το πιο σκληρή σύνθεση αυτό το Σαββατοκύριακο είναι λίγο πιο σκληρή από πέρυσι, και δεν υπάρχει ισοδύναμο του supersoft στο φάσμα του 2019, έτσι οι επιλογές είναι πιο διευρυμένες.”λέει ο διευθυντής της Pirelli για την F1, Mario Isola.
“Ενώ έχουμε τον ίδιο διορισμό συνθέσεων με το Μονακό, μερικές από τις ομάδες έχουν συγκρίνει το Μόντρεαλ περισσότερο με το Μπακού – όπου κάναμε μια πιο σκληρή επιλογή – εξαιτίας των μεγαλύτερων ταχυτήτων, με τις μακρύτερες ευθείες και την πρόκληση της εξισορρόπησης των θερμοκρασιών των ελαστικών στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Το Μόντρεαλ είναι επίσης ένας αγώνας που περιέχει πολλές ποικιλίες, από πλευράς στρατηγικής, δράσης στη πίστα και τον καιρό. Οι ομάδες πάνε πάντοτε χωρίς να ξέρουν τι να περιμένουν, γι ‘αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό να συγκεντρωθούν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα για τα ελαστικά ώστε να μπορέσουν να έχουν μια ενημερωμένη αντίδραση στις μεταβαλλόμενες συνθήκες”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!