Ο Nico Rosberg της Mercedes απέφυγε το δράμα σε ένα γεμάτο δράση κινεζικό GP για να πάρει την τρίτη νίκη της σεζόν του 2016, και την έκτη στη σειρά, πηγαίνοντας πιο μπροστά στην κούρσα για το πρωτάθλημα.
Ο γερμανός συνέχισε το τέλειο ξεκίνημα του για το 2016 στη Formula 1 με τη νίκη του στο κινεζικό Grand Prix για να ανοίξει τη διαφορά στους 36 βαθμούς από τη Mercedes του team-mate του Lewis Hamilton. Με την τρίτη νίκη του μέχρι τώρα στη κυρίαρχη του σεζόν, ο Rosberg τερμάτισε 37,7 δευτερόλεπτα μπροστά από τη Ferrari του Sebastian Vettel, με τον Daniil Kvyat στο βάθρο στη Red Bull για δεύτερη φορά στην καριέρα του στην F1. Όσο για τον Hamilton, από το πίσω μέρος του grid μετά από μια αποτυχία της MGU-Η κατά τη διάρκεια του πρώτου προκριματικού γύρου και την επακόλουθη αλλαγή μονάδα ισχύος τη διάρκεια της νύχτας, ο πρωταθλητής δε μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερη από την έβδομη θέση.
Αλλά αυτό είναι μόνο η μισή ιστορία σε έναν ένα χαοτικό αγώνα.
Ο Daniel Ricciardo της Red Bull πήρε το προβάδισμα στην πρώτη στροφή περνώντας τον pole sitter Rosberg από τη γραμμή εκκίνησης. Πίσω από τους δύο, ο Kimi Raikkonen κλείδωσε οριακά τους τροχούς στην πρώτη στροφή, αναγκάζοντας την Ferrari του team-mate του Vettel να κάνει μια ελαφρώς κίνηση υπεκφυγής. Αλλά με τον Kvyat να ορμά στην εσωτερική, ο Vettel έστριψε ξανά προς τον team-mate του, στέλνοντας τον Φινλανδό εκτός πίστας και στα pits για επισκευές. Ο Vettel μίλησε στο ραδιόφωνο, περιγράφοντας τον Kvyat ως “τρελό” ο οποίος είχε κάνει μια κίνηση “αυτοκτονίας” και συνέχισε να το υποστηρίζει αυτό μετά τον αγώνα.
Ο Hamilton είχε ανέβει πέντε θέσεις στην πρώτη στροφή 1, αλλά αφότου πάτησε ένα κομμάτι της πτέρυγας του Raikkonen, ο Βρετανός στη συνέχεια χτυπήθηκε από τον Felipe Nasr και κατέληξε με τη δική εμπρός πτέρυγα του κάτω από το πλαίσιο της Mercedes του. Αυτό προκάλεσε ζημιά στην αιχμή του δαπέδου, με αποτέλεσμα την απώλεια της κάθετης δύναμης και παρεμποδίζε την ανάκαμψη του Hamilton.
Οι ελπίδες του Ricciardo εξαφανίστηκαν στον τρίτο γύρο, όταν ήταν στην πίσω ευθεία και έχοντας τον Rosberg πίσω του, υπέστη ένα κλατάρισμα στο αριστερό πίσω ελαστικό του, που προκλήθηκε από τα συντρίμμια στην πίστα. Το τεμαχισμένο ελαστικό σε αυτό το μέρος της πίστας και η αεροτομή του Hamilton οδήγησε ένα αυτοκίνητο ασφαλείας, και έφερε τους Raikkonen και Hamilton πιο κοντά στο πίσω μέρος του grid αφότου είχαν κάνει τα pit stop τους.
Κατά τη διάρκεια των πέντε γύρων που το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν στην πίστα, ο Hamilton έκανε δύο στάσεις για ελαστικά, βάζοντας supersoft για ένα γύρο, και στη συνέχεια πίσω στο άλλο σετ μαλακών, σύνθεση στην οποία είχε αρχίσει, δίνοντάς του την ελεύθερη επιλογή ελαστικών για το υπόλοιπο του αγώνα. Μόλις το αυτοκίνητο ασφαλείας αποσύρθηκε, πίσω από τον πρωτοπόρο Rosberg μια σειρά από γρήγορους οδηγούς ήταν εκτός θέσης, με τον Vettel 15ο, Ricciardo 17ο, Raikkonen 19ο και 21ο τον Hamilton.
Αυτό που ακολούθησε ήταν μια βόλτα για τον Rosberg, ενώ εκείνοι πιο πίσω προσπάθησαν να κάνουν την καλύτερη στρατηγική και τα ελαστικά να δουλέψουν για οποιοδήποτε δεδομένο μέρος του αγώνα, με τις θέσεις να αλλάζουν συνεχώς από τη δεύτερη θέση και πίσω. Ο Kvyat έτρεχε δεύτερος από τον Rosberg για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, με τον Vettel να χρησιμοποιεί ένα σύντομο και γρήγορο κομμάτι στα υπερ-μαλακά ελαστικά για να σημειώσει πρόοδο στο κυκλοφοριακό και να τον πιάσει πάλι. Αντάλλαξαν θέσεις αμέσως μετά τις τελικές στάσεις, όπου η Ferrari έβαλε στον Vettel τα μαλακά και ήταν σε θέση να επιτεθεί γρήγορα στη Red Bull που είχε τα μεσαία.
Σε ένα στάδιο πριν από την τέταρτη στάση του μετά από 21 γύρους ο Hamilton έτρεχε τρίτος καθώς οι άλλοι είχαν πάει στα pit, αλλά ακόμη δύο στάσεις ακολούθησαν – για ένα σύνολο των πέντε – από τον έριξαν κάτω στη σειρά και στις δύο περιπτώσεις. Επέστρεψε για να πιέσει την Williams του Felipe Massa για την τέταρτη, αλλά τελικά περάστηκε από ένα ιπτάμενο Ricciardo και Raikkonen.
Ο Ricciardo τελικά πήρε την τέταρτη θέση για τρίτο συνεχόμενο αγώνα, με τον Raikkonen πέμπτο, ακολουθούμενοι από τους Massa, Hamilton, το ζευγάρι της Toro Rosso Max Verstappen και Carlos Sainz Jr, με τον Valtteri Bottas να ολοκληρώνει το top 10. Παρά τα πολλά περιστατικά, και τα 22 αυτοκίνητα ολοκλήρωσαν τον αγώνα, με τον Jolyon Palmer για τη Renault να είναι το τελευταίο από αυτά που είδε την καρό σημαία.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!