Η Mercedes τρεις φορές έσπασε το ρεκόρ για τον ταχύτερο γύρο στην ιστορία της Formula 1 καθώς ο Lewis Hamilton νίκησε τον Valtteri Bottas για την pole position στο Ιταλικό GP.
Ήταν ένα απόγευμα για να ξεχαστεί για τον Sebastian Vettel, ο οποίος είχε άσχημα προκριματικά και τερμάτισε στην 17η θέση.
Με τις επισκέψεις στο γραφείο των αγωνοδίκων για σχεδόν τους μισούς οδηγούς, όπου 8 κλήθηκαν μετά το κυκλοφοριακό χάος αργά στο Practice 3, οι οδηγοί επέστρεψαν στα αυτοκίνητά τους για τα προκριματικά στο ιταλικό Grand Prix αναμένοντας μεγαλύτερο πρόβλημα.
Το slipstream στην πίστα της Monza αξίζει περίπου μισό δευτερόλεπτο, καθιστώντας την μία από τις πιο σημαντικές πίστες στο πρόγραμμα το να είναι δεύτερος ή τρίτος, ή σχεδόν οπουδήποτε εκτός από πρώτος στην ουρά.
Οι οδηγοί θέλουν ένα αυτοκίνητο μπροστά τους, αλλά όχι ένα που θεωρούν πιο αργό από το δικό τους. Θέλουν το slipstream αλλά όχι βρώμικο αέρα, έτσι θέλουν επίσης να αφήσουν ένα μικρό κενό στο αυτοκίνητο μπροστά. Αλλά αν αφήσουν ένα κενό, το αυτοκίνητο πίσω προσπαθεί να τους περάσει και αυτό δεν το θέλουν.
Το Q1 ξεκίνησε με τη Ferrari, την Alfa Romeo, την Haas και την Williams να είναι οι πρώτοι στη δράση έχοντας αφήσει τα pits σε ζευγάρια ελπίζοντας να πιάσουν ένα slipstream. Ο Charles Leclerc πήγε ταχύτερα στην αρχή με slipstream από τον Sebastian Vettel μόνο για να δει το γύρο να διαγράφεται για υπέρβαση των ορίων πίστας στη Parabolica. Ο πρώτος χρόνος του Kevin Magnussen διαγράφτηκε επίσης με τον Pierre Gasly και Lance Stroll να ακολουθούν το ίδιο.
Η Mercedes βγήκε στα μεσαία ελαστικά με τον Lewis Hamilton μπροστά από τον Valtteri Bottas, και οι δύο κάτω από το 1:20. Ο Sergio Perez έβαλε τη Racing Point του στην τρίτη θέση, αλλά ήταν μισό δευτερόλεπτο κάτω.
Ο Alex Albon έχασε επίσης το χρόνο γύρου του, αφήνοντάς τον κάτω στην 15η θέση. Είπε στην Red Bull ότι δεν θα ήταν σε θέση να βελτιώσει το χρόνο του, εκτός αν ήταν σε ένα group και είχε slipstream. Ο Vettel είχε πέσει στην 17η με τέσσερα λεπτά να απομένουν.
17 από τους 20 οδηγούς βγήκαν για δεύτερη προσπάθεια με αποτέλεσμα την αναμενόμενη κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Parabolica καθώς επιβραδύνθηκαν για να πάρουν λίγη απόσταση μεταξύ τους ενώ προσπαθούσαν επίσης να αποφύγουν να έχουν πιο αργό αυτοκίνητο μπροστά τους.
Ο Vettel σχεδόν ακούμπησε την Williams, ενώ ο Kimi Raikkonen πάλεψε με τον Esteban Ocon που δεν ήθελε να τον περάσει ο οδηγός της Alfa Romeo. Το τελευταίο περιστατικό είναι να διερευνηθεί μετά τα προκριματικά.
Οι πέντε οδηγοί που δεν πέρασαν από το Q1 ήταν οι Romain Grosjean, Vettel, που δεν ολοκλήρωσε τον γύρο του, Antonio Giovinazzi, George Russell και Nicholas Latifi.
Σε αντίθεση με το Q1, το Q2 είχε τη Mercedes μαζί με τους άλλους στα μαλακά ελαστικά.Εκεί έγινε το 1:19.092 για τον Hamilton, το οποίο ήταν ένα νέο ταχύτερο ρεκόρ γύρου για την F1 με βάση τη μέση ταχύτητα. Ο Bottas ήταν δεύτερος με τον Perez και πάλι τρίτο.
Οι δύο οδηγοί της Renault ήταν οι πρώτοι για τις δεύτερες προσπάθειες, ενώ πιο πίσω από αυτούς υπήρχε και πάλι κίνηση με τις Red Bull, Racing Point, Red Bull, Racing Point να ακολουθούν πίσω από την πτέρυγα του Hamilton. Η εκτίμηση του Lando Norris ήταν: «Θα υπάρξει πρόβλημα».
Μία στιγμή με υπερστροφή για τον Daniel Ricciardo σήμαινε ότι α) δεν μπορούσε να βελτιώσει τον χρόνο του και β) δεν μπορούσε να δώσει στον Ocon slipstream. Πίσω από αυτούς ο Bottas ανέβασε το ρυθμό του στο 1:18.952, σπάζοντας το ρεκόρ που ο Hamilton έθεσε λίγα λεπτά νωρίτερα, με τον Βρετανό δεύτερο και τον Sainz να ξεπερνά τον Perez για την τρίτη.
Έμειναν εκτός οι Daniil Kvyat, Ocon, Leclerc, Raikkonen και Kevin Magnussen. Για πρώτη φορά από το 1984, καμία από τις δύο Ferrari δε κατάφερε να φτάσει στην πρώτη δεκάδα στο Ιταλικό GP. «Το καλύτερο που μπορούσα να κάνω», είπε ο Leclerc.
Έχοντας κυριαρχήσει στα δύο πρώτα τμήματα, το μόνο ερώτημα στο τρίτο τμήμα των προκτιματικών ήταν ποιος οδηγός της Mercedes θα πάρει την pole position. Εναλλάσσοντας γρηγορότερα τμήματα στους πρώτους γρήγορους γύρους του, ο Hamilton έκανε ένα 1:19.0 με τον Bottas 0,06δ κάτω. Ο Perez ήταν τρίτος μπροστά από τους Verstappen, Sainz και Norris. Ο Albon έπεσε στην 10η καθώς ο χρόνος του διαγράφηκε, και πάλι, για υπέρβαση των ορίων πίστας στη Parabolica.
Και έπειτα όλοι πήγαν στα pits, και εκεί όλοι έμειναν περιμένοντας να δουν ποιος θα βγει πρώτος και θα έπαιρνε το ρίσκο του να είναι ο μοναδικός χωρίς slipstream.
Ήταν η Mercedes, που πραγματικά βγήκε νωρίτερα από το συνηθισμένο. Ο Bottas οδήγησε την ουρά μπροστά από τον Hamilton, με τις δύο Red Bull να βγαίνουν γρήγορα πίσω από τον έξι φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή.
Ο Bottas πέρασε τη γραμμή με 1:18.956 με τον Hamilton να κάνει το 1:18.887, ένα ακόμη νέο ταχύτερο ρεκόρ γύρου. Ήταν η έβδομη pole του Βρετανού στη Monza και η 10η εκκίνηση από την πρώτη σειρά για το Ιταλικό GP.
Ο Sainz ανέβηκε στην τρίτη θέση μπροστά από τους Perez και Verstappen με τους Norris, Ricciardo και Stroll να ακολουθούν. Ο Albon και ο Gasly ολοκλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!