Μετά από μια μικρή διακοπή για «ξεκούραση» και ανασύνταξη, οι ομάδες επιστρέφουν εκεί όπου όλα ξεκίνησαν με τις πρώτες χειμερινές δόκιμες, στην ιστορική πίστα της Βαρκελώνης!
Μεγάλο ενδιαφέρον θα έχουν σήμερα και αύριο οι δοκιμές, μιας και περισσότερες από τις μισές σχεδόν ομάδες έχουν έρθει με μεγάλα πακέτα αναβαθμίσεων, με πιο χαρακτηριστική την Aston Martin που έφερε εδώ την… Red Bull β´ κατά κάποιον τρόπο. Επίσης σημαντικές είναι οι αναβαθμίσεις στις Ferrari και McLaren με την δεύτερη να τα παίζει εδώ όλα για όλα και τους Ιταλούς να περιμένουν εδώ ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός, αν δεν θέλουν να δουν τον τίτλο να απομακρύνεται από τα χέρια τους.
Στα πρώτα αυτά δοκιμαστικά θα δούμε και «νέα πρόσωπα» με τον Robert Kubica να αντικαθιστά τον Zhou, τον Juri Vips να περνά στην θέση του Perez και τέλος τον Nick de Vries στην θέση του Albon.
Η εκκίνηση δόθηκε κανονικά στις 15:00 ώρα Ελλάδος. Πρώτος στην πίστα εμφανίστηκε ο Sebastian Vettel με την ανανεωμένη Aston Martin. Χαμός έγινε όταν στη πίστα εμφανίστηκε ο Sainz με τα κόκκινα και ο τοπικός «ήρωας» Fernando Alonso.
Λίγο αργότερα τον πρώτο γρήγορο χρόνο κατέγραψε ο γηγενής Carlos Sainz με τα χρονόμετρα να σταματούν στο 1:25:040. Όπως είναι λογικό σε λίγο ο χρόνος αυτός θα έχει πέσει σημαντικά… Λίγα λεπτά μετά ο Verstappen είχε ρίξει τον χρόνο για περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο, για να τον διαδεχτεί στην πρωτιά με έναν αντίστοιχα καλό χρόνο ο Leclerc. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί παρέμειναν με την σκληρή γόμα στην πίστα. Οι δύο πρώτοι διεκδικητές του τίτλου συνέχισε να ανταλλάσσουν γρήγορους γύρους και να εναλλάσσονται στις θέσεις 1 και 2 της κατάταξης για τα πρώτα λεπτά.
Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε και την απόδοση της McLaren σήμερα, με την «πορτοκαλί» ομάδα να έχει πάει πολύ καλά στις χειμερινές δοκιμές εδώ και έκτοτε να δυσκολεύεται πολύ… Με τις πολλές αναβαθμίσεις που έφερε εδώ είναι ερωτηματικό σε τι φόρμα θα βρεθεί τελικά.
Τα πρώτα 20 λεπτά βρήκαν τον Verstappen με μία μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο Leclerc στην πρώτη θέση και ακόμα πιο πίσω τον Russell της Mercedes. Ο χρόνος τότε ήταν στο 1:21:876. Οι νέοι οδηγοί που βρέθηκαν στο FP1 είχαν μείνει αρκετά πίσω από τους υπόλοιπους οδηγούς στα 30 λεπτά από την εκκίνηση. Επίσης πολύ πίσω βρέθηκε η Aston Martin, με τους οδηγούς της να έχουν να κάνουν πάρα πολλή δουλειά στο να συλλέξουν δεδομένα για το σχεδόν ολοκαίνουργιο μονοθέσιο που έφερε εδώ στην Ισπανία.
Ο De Vries ήταν ο πρώτος που δοκίμασε με τα μαλακά ελαστικά και κατάφερε να ανεβεί στην πρώτη δεκάδα, αν και στον γύρο του συνάντησε πολλή κίνηση. Την κόκκινη γόμα έβαλε λίγα λεπτά αργότερα και ο Carlos Sainz, που κατάφερε να κάνει όπως ήταν λογικό το γρηγορότερο γύρο και να ρίξει στην 2η θέση τον Max, για σχεδόν 2 δευτερόλεπτα… Σε αντίστοιχες συνθήκες με τον Ισπανό, ο πρώην team mate του Lando Norris βρέθηκε 1,4 δευτερόλεπτα πίσω. O Russell Με την Mercedes βρέθηκες εφτά δέκατα πίσω και πήρε την δεύτερη θέση. Φαίνεται πως ο χρόνος του Sainz ήταν άπιαστος για τις υπόλοιπες ομάδες πίσω από τις κορυφαίες.
Στο τελευταίο τέταρτο ή Ferrari διατηρούσε το 1-2, με τις θέσεις πίσω να μην έχουν αλλάξει ιδιαίτερα. Διάφορες μάλιστα των πρώτων τριών από τους υπόλοιπους έμοιαζαν λίγο χαοτικές. Πολύ μειωμένη ήταν εκείνη στα τελευταία λεπτά στην πίστα, με τους περισσότερους οδηγούς να έχουν κάνει τους γρήγορος χρόνος τους και να μην θέλουν να τις κάνουν τίποτα ενόψει και των δεύτερων δοκιμαστικών που έρχονται σε 2 ώρες… Μάλιστα ο χρόνος του Leclerc, που ήταν στο 1:19:828, ήταν σημαντικά πάνω από τον καλύτερο του χρόνο στα χειμερινά δοκιμαστικά της Βαρκελώνης. Περιμένουμε, λοιπόν, οι χρόνοι να πέσουν σημαντικά στα επόμενα δοκιμαστικά!
Η τελική κατάταξη βρήκε τον Leclerc και τον Sainz να έχουν κάνει το 1-2 για την Ferrari και τον Verstappen λίγο πίσω τους. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο Russell, με τους Alonso και Hamilton να κλείνουν την πρώτη εξάδα. Στις θέσεις 7, 8 και 9 βρέθηκαν οι Norris, Gasly και Ricciardo αντίστοιχα, ενώ την 10η θέση πήρε ο Tsunoda.
🏁 CLASSIFICATION (60/60 MINS) 🏁
Our first session of the weekend is done!#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/u1PFphtLQ1
— Formula 1 (@F1) May 20, 2022
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!