Στη δεύτερη περίοδο δοκιμών στη Suzuka, ο George Russell έκανε τον πιο γρήγορο γύρο, με τον teammate του, Lewis Hamilton, 0.235 πίσω του. Τρίτος, αλλά σχεδόν ένα δευτερόλεπτο αργότερος (+0.851) από τον νεαρό Βρετανό, ο Max Verstappen. Οι συνθήκες ήταν ελαφρώς καλύτερες, συγκριτικά με την πρώτη,
Ο Mick Schumacher δεν πήρε μέρος στη διαδικασία, γιατί είχε προκαλέσει αρκετά μεγάλη ζημιά στο μονοθέσιο του στην επιστροφή του προς το garage μετά το τέλος του FP1, την οποία δεν πρόλαβαν να φτιάξουν οι μηχανικοί της Haas.
Να σημειωθεί πως το FP2 διήρκησε 1 ώρα και 30 λεπτά κι όχι 1 ώρα όπως πάντα, καθώς, η Pirelli είχε επιλέξει να δώσει την ευκαιρία στις ομάδες να δοκιμάσουν πρωτότυπα ελαστικά του 2023. Ωστόσο, λόγω των καιρικών συνθηκών, αποφασίστηκε πως δεν θα γίνει αυτό, χωρίς, όμως, να αφαιρείται το επιπλέον μισάωρο. Η Pirelli είπε πως η δοκιμή των πρωτότυπων ελαστικών θα γίνει στην αντίστοιχη περίοδο, στο Μεξικό.
The teams are just running their normal race weekend allocation of intermediate and wet tyres in #FP2 at the #JapaneseGP: unfortunately it was too wet to carry out the planned 2023 prototype slick tyre test here, which will run during #FP2 at the #MexicanGP instead.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 7, 2022
Ο Nicholas Latifi ήταν ο πρώτος που βγήκε στην πίστα, «φορώντας», φυσικά, τα βρόχινα ελαστικά. Ακολούθησαν οι Sainz, Ricciardo και Albon, ενώ, σταδιακά, κι άλλοι πιλότοι ξεκίνησαν τις προσπάθειες τους. Μετά το πέρας του πρώτου μισάωρου, ο Lewis Hamilton είχε κάνει την ταχύτερη προσπάθεια, ο οποίος ξεπέρασε τον Sainz για 0.126.
Ο πρώτος που δοκίμασε να τρέξει με ενδιάμεσα ελαστικά ήταν ο George Russell και έκανε 1.46.891, δηλαδή, ανέβηκε στην πρώτη θέση όντας κατά 2.5 (!) δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον teammate του. Μάλιστα, ο νεαρός Βρετανός έκανε ακόμα καλύτερο χρόνο στον αμέσως επόμενο γύρο, ρίχνοντας τον χρόνο στο 1.45.738. Ο Hamilton επέστρεψε στην πρώτη θέση με 1.44.298, ενώ, ο Russell ήταν εννέα δέκατα αργότερος.
Αυτό έδωσε το έναυσμα στους υπόλοιπους οδηγούς της πίστας να αλλάξουν ελαστικά, αλλά και πολλοί βγήκαν από το garage. Οι πιλότοι βελτίωναν συνεχώς τις χρονομετρημένες τους προσπάθειες. Πενήντα λεπτά πριν την λήξη της διαδικασίας, εκτός από τον Fernando Alonso, όλοι οι άλλοι πιλότοι ήταν στη πίστα με τα ενδιάμεσα ελαστικά, γεγονός που βελτίωνε και τις συνθήκες.
O Yuki Tsunoda και ο Charles Leclerc είχαν εξόδους, αλλά όχι και επαφή με τις μπαριέρες. Ο Μονεγάσκος παραπονέθηκε για το εμπρός αριστερό του ελαστικό, ενώ, καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμασίας, δεν αισθανόταν καλά το μονοθέσιο.
Slipping off at Suzuka 😬
Leclerc and Tsunoda hit the gravel but escape and make their way back to the track#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/FnUD8TfY6e
— Formula 1 (@F1) October 7, 2022
Ο Max Verstappen έκανε ταχύτερο χρόνο, αλλά, ο Lewis Hamilton «απάντησε» άμεσα και ξανά πήρε τα ηνία με 1.43.536, 0.035 πιο γρήγορη προσπάθεια από αυτή του Ολλανδού. Ο πιλότος της Red Bull έκανε πάλι ταχύτερο γύρο, ενώ, στη μάχη της πρώτης θέσης άρχισαν να μπαίνουν και οι Russell, Sainz, Leclerc. Ο George Russell έριξε τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2021 από την πρώτη θέση με 1.42.968.
Οι δυο Mercedes έβαλαν δύσκολα στον Verstappen, ο οποίος είπε στην ομάδα του πως τα μπροστινά ελαστικά του μονοθεσίου του υπερθερμαίνονται κατά τη διάρκεια της γρήγορης προσπάθειας του. Από την άλλη, ο Fernando Alonso, που βρέθηκε στην πρώτη θέση στη πρώτη περίοδο των δοκιμών, έκανε έκτο καλύτερο χρόνο, με την απόσταση του από την κορυφή να είναι στο ενάμιση δευτερόλεπτο.
Μισή ώρα πριν το φινάλε, λίγη βροχή ήταν αρκετή για να χειροτερέψει τις συνθήκες. Μέχρι τότε, Russell και Hamilton ήταν στην κορυφή, με τις δυο Red Bull στο 3-4. Ο Sergio Perez είχε και μια μικρή έξοδο στην προσπάθεια του να πιέσει περισσότερο.
Στο υπόλοιπο της διαδικασίας, έγιναν πιο πολλές δοκιμές με μεγάλη ποσότητα καυσίμων κι όχι γρήγοροι γύροι καθώς και τα ελαστικά είχαν φθαρεί αρκετά.
Έτσι, ο George Russell κράτησε την πρώτη θέση, με τον Hamilton στη δεύτερη και τον Verstappen στην τρίτη. Perez, Magnussen και Sainz στο 4-5-6. Ο Alonso με τον Bottas στην έβδομη κι όγδοη θέση αντίστοιχα, ενώ την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ocon και Zhou.
Αναλυτικά η τελική κατάταξη της δεύτερης περιόδου δοκιμών στην Ιαπωνία:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!