Ο Fernando Alonso αναδείχθηκε κορυφαίος της πρώτης περιόδου δοκιμαστικών στη Suzuka, που διεξήχθη υπό υγρές συνθήκες αλλά ευτυχώς χωρίς προβλήματα και διακοπές.
Όπως είχε προβλεφθεί, βροχή και γκρίζα ατμόσφαιρα υποδέχτηκε τους οδηγούς στην επιστροφή της πίστας στο καλαντάρι για πρώτη φορά από το 2019.
Ως εκ τούτου, οι πρώτοι χρόνοι άργησαν να σημειωθούν, καθώς οι αναγνωριστικοί γύροι αντιμετώπισαν πολύ νερό. Ο Yuki Tsunoda, στην πρώτη του εμφάνιση στην πατρίδα του, έκανε λόγο για ποταμούς μετά το πρώτο κομμάτι και οι περισσότερες ομάδες δε φάνηκαν ιδιαίτερα βαστικές να βγάλουν τα μονοθέσιά τους. Αλλά τα στάσιμα νερά άρχισαν σταδιακά να μειώνονται και κάπου ένα τέταρτο μετά την έναρξη της διαδικασίας τα χρονόμετρα άρχισαν να μπαίνουν σε λειτουργία.
Ο Mick Schumacher σημείωσε τον πρώτο χρονομετρημένο γύρο και οι Ferrari ακολούθησαν το παράδειγμά του, όλοι χρησιμοποιώντας ελαστικά βροχής. Τη συνέχεια έκαναν οι δύο Alfa Romeo, με τους χρόνους πάντως να είναι κάθε άλλο παρά ενδεικτικοί. Ο Leclerc πλασαρίστηκε προσωρινά στην πρώτη θέση με 1:48.104, και ο Carlos Sainz βελτίωσε λίγο μετά σε 1:47.758, σχεδόν 1,5 δευτερόλεπτα μπροστά από τους υπόλοιπους συνδυασμούς, με μεγάλο μέρος του grid να αναμένει για δυνατότητα προσπαθειών με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Το πρώτο μισάωρο έκλεισε με εννέα οδηγούς να μην έχουν σημειώσει χρόνο και μόλις τρεις, εκτός του Sainz, να κατεβαίνουν κάτω από το 1:49.
Valtteri Bottas και Max Verstappen ήταν οι πρώτοι που έβαλαν τελικά τα ενδιάμεσα λίγο μετά, με τον Ολλανδό να λαμβάνει πάντως προειδοποίηση για προσεχή αύξηση της βροχής. Σε πρώτη φάση ωστόσο έγινε ξεκάθαρο ότι το παράθυρο ήταν τουλάχιστον προσωρινά ανοιχτό, με τον Verstappen να κατεβάζει κατά 3,7 δευτερόλεπτα τον ταχύτερο χρόνο και τους Esteban Ocon και Bottas να ακολουθούν σε αντίστοιχα επίπεδα. Ψηλά τοποθετήθηκε προσωρινά με τον πρώτο χρόνο του και ο Sergio Perez.
Το χρονόμετρο συνέχισε να σταματά όλο και πιο γρήγορα καθώς το υπόλοιπο grid περνούσε στα ενδιάμεσα, με τον Charles Leclerc να είναι ο πρώτος κάτω από 1:43, τον Sainz να τον ξεπερνά κατά λίγο και τον Alonso τελικά να ανεβαίνει στην κορυφή με 1:42.248.
Με 13 λεπτά να απομένουν για τη λήξη της διαδικασίας όμως οι προβλέψεις για περισσότερη βροχή επαληθεύτηκαν, στέλνοντας όλα τα μονοθέσια στα pits και αδειάζοντας την πίστα.
Καμία ομάδα δε θεώρησε ότι περαιτέρω προσπάθειες υπό τέτοιες συνθήκες θα είχαν αξία και για σχεδόν δέκα λεπτά κανένα μονοθέσιο δεν εμφανίστηκε. Οι δύο Alfa Romeo επανήλθαν για αναγνωριστικούς γύρους προς το τέλος και ακολούθησαν Schumacher, Tsunoda και Sebastian Vettel, αλλά κανείς δεν έκανε κάτι ιδιαίτερο, με το στάσιμο νερό να μην επιτρέπει πολλά. Ο Schumacher μάλιστα είχε μια άσχημη έξοδο μετά τη λήξη του χρόνου, στέλνοντας τη Haas στις μπαριέρες και προκαλώντας ζημιές που μάλλον δε θα αφήσουν ιδιαίτερα ευχαριστημένη την ομάδα.
Ο Alonso διατήρησε λοιπόν τον κορυφαίο χρόνο της περιόδου, με τους Sainz και Leclerc να ακολουθούν τρία και τέσσερα δέκατα πίσω, αντίστοιχα. 4ος ήταν ο Esteban Ocon σε μια επιτυχημένη αλλά με λίγους γύρους ώρα για την Alpine, με τον Kevin Magnussen να κλείνει την πρώτη πεντάδα.
Οι περισσότεροι οδηγοί ολοκλήρωσαν μονοψήφιο αριθμό γύρων και κανείς δεν έφτασε τους 15, με τις καιρικές συνθήκες να κρατούν περιορισμένες τις ομάδες. Ανάμεσά τους ήταν και ο Max Verstappen, που περιορίστηκε στην 6η θέση, με τον ομόσταβλό του Sergio Perez ακόμα χαμηλότερα στη 10η, έχοντας κάνει αμφότεροι μόλις 4 γύρους. Απογοητευτική ήταν η διαδικασία για τη Mercedes, με τον Lewis Hamilton 13ο, τον George Russell 18o και τα ασημένια βέλη να εμφανίζονται περί τα δέκα λεπτά στην πίστα.
Δείτε την κατάταξη παρακάτω.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!