Ο Valtteri Bottas ήταν ταχύτερος του συμπαίκτη του στη Mercedes, Lewis Hamilton, για να θέσει το ρυθμό στην τελική περίοδο δοκιμαστικών για το Grand Prix της Ιαπωνίας, αλλά είχε ατύχημα και τελείωσε τη περίοδό του νωρίτερα.
Ο Φινλανδός έκανε χρόνο 1:29.055δ σε μαλακά ελαστικά για να τελειώσει 0.014δ μπροστά από τον Hamilton, με τον Sebastian Vettel Ferrari τρία δέκατα πίσω από το ρυθμό, σε supersofts στην τρίτη.
Ήταν μια απογοητευτική περίοδος τόσο για τη Mercedes όσο και για τη Ferrari, με τον Bottas και τον Kimi Raikkonen να έχουν ατυχήματα και τον Vettel τον μόνο από τους τέσσερις που έχει κάνει ένα αντιπροσωπευτικό γύρο στα supersofts. Η απειλή της βροχής δεν έγινε πραγματικότητα στη Suzuka, επιτρέποντας στο grid να βγει από τα pit άμεσα και να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο στη πίστα από την δεύτερη περίοδο χτες που επλήγη από βροχή.
Ο Bottas έθεσε το ρυθμό από νωρίς στο μαλακό ελαστικό, ένα κλάσμα μπροστά από τη Mercedes του Hamilton, που έτρεχε στο ίδιο λάστιχο. Ο Max Verstappen της Red Bull ήταν τρίτος στο μαλακό, με 1.334δ διαφορά, με τον συμπαίκτη του Daniel Ricciardo τέσσερα δέκατα πίσω στα supersofts.
Η περίοδος είδε τότε την κόκκινη σημαία όταν ο Bottas βγήκε ανοιχτά δεξιά μετά την Spoon, πάτησε πάνω στο γρασίδι στην έξοδο και σήκωσε από τη θέση του το τεχνητό χορτάρι. Ο οδηγός της Mercedes ακούμπησε στη μεταλλική μπαριέρα μερικές φορές, καταστρέφοντας τη δεξιά-πίσω γωνία του αυτοκινήτου όπως και την εμπρός δεξιά αεροτομή, και παρόλο που έφτασε πίσω στα pit, αυτό ήταν το τέλος της περιόδου για τον ίδιο. Η δράση επανήλθε λίγο μετά, αλλά διήρκεσε μόλις τρία λεπτά, όταν η κόκκινη σημαία βγήκε ξανά μετά τη συντριβή του Raikkonen στην Degner 2. Τα replays έδειξαν ότι το πίσω μέρος της Ferrari του αποσταθεροποιήθηκε στο μέσο της στροφής και παρόλο που ο Raikkonen αντέδρασε, δεν μπορούσε να το σώσει προτού να χτυπήσει τη μπαριέρα ελαστικών, καταστρέφοντας την αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου. Το μονοθέσιο του μεταφέρθηκε γρήγορα εκτός πίστας επιτρέποντας έτσι να ξαναρχίσει η περίοδος.
Ωστόσο, αρκετοί οδηγοί, συμπεριλαμβανομένου του Hamilton, είχαν τις προκριματικές προσομοιώσεις τους ζημιωμένες από τις δύο διακοπές κόκκινης σημαίας. Ο Vettel είχε επικεντρωθεί στις προσομοιώσεις αγώνα νωρίς στη περίοδο, προτού στρέψει την προσοχή του στα supersofts και τους γύρους με λίγα καύσιμα. Η πρώτη του προσπάθεια τον έβαλε τρίτο και παρόλο που βελτιώθηκε στον επόμενο γύρο, ήταν ακόμα 0,324 δευτερόλεπτα πίσω από τις δύο Mercedes που έθεσαν τους αντίστοιχους γύρους στα μαλακά.
Η προσπάθεια με τα supersofts του Verstappen τον έβαλε τέταρτο, 0.855δ από το ρυθμό και ένα δέκατο μακριά από τον Ricciardo στην πέμπτη. Ο Esteban Ocon ήταν ο καλύτερος από τους υπόλοιπους στην έκτη θέση, λίγο περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο από τον Bottas, με τον Nico Hulkenberg της Renault στην έβδομη θέση. Ο Fernando Alonso, ο οποίος έχει ποινή 35 θέσεων στο grid για αλλαγές εξαρτημάτων του κινητήρα πριν από το FP3, ήταν όγδοος, καθώς ο Sergio Perez κατέληξε στην ένατη. Ο Jolyon Palmer έκανε δύο τις Renault στο top 10, αλλά θα ξεκινήσει την κούρσα της Κυριακής πιο πίσω, αφού οι αλλαγές των εξαρτημάτων του κινητήρα του έδωσαν ποινή 20 θέσεων. Ο Raikkonen κατέληξε στο κάτω μέρος των χρόνων, έχοντας επικεντρωθεί σε προσομοιώσεις αγώνα σε παλαιότερα σετ supersofts και στη συνέχεια είχε το ατύχημα όταν έτρεχε σε ένα νέο σετ supersofts.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!