Ο Lewis Hamilton επέκτεινε το πλεονέκτημά του στο πρωτάθλημα της Formula 1 με μια άνετη νίκη στο Ιαπωνικό Grand Prix, καθώς ο Sebastian Vettel είδε τις ελπίδες του για τον τίτλο να μειώνονται μετά από μία επαφή με τον Verstappen.
Ο Hamilton σφράγισε ένα κυρίαρχο Σαββατοκύριακο με μια ελεγχόμενη νίκη σε ζεστό και ηλιόλουστο σκηνικό στη Suzuka, οδηγώντας τον teammate του της Mercedes, Valtteri Bottas, για το 1-2.
Αυτή ήταν η τέταρτη νίκη του Hamilton στη σειρά και έκτη με μόλις επτά Grand Prix.
Του επέτρεψε να επεκτείνει το πλεονέκτημά του από τον Vettel σε 67 βαθμούς, καθώς ο οδηγός της Ferrari συγκρούστηκε με τον Max Verstappen και κατάφερε να τερματίσει μόλις έκτος.
Ο Vettel είχε ανέβει από όγδοος, πέμπτος μέσα στον πρώτο γύρο, περνώντας τους οδηγούς της Toro Rosso και τον Romain Grosjean και πέρασε στην τέταρτη θέση, όταν ο Verstappen είχε επαφή με τον Kimi Raikkonen καθώς ο Ολλανδός έχασε το σημείο φρεναρίσματος για το chicane, και στην είσοδο του στη πίστα πίεσε τον Φινλανδό εκτός προκαλώντας και κάποια ζημιά στη Ferrari.
Ο Verstappen έλαβε ποινή πέντε δευτερολέπτων για αυτή την κίνηση και ήρθε υπό πίεση από τον Vettel μετά από μια πρόωρη περίοδο ασφαλείας αυτοκινήτου, που προκλήθηκε από τα συντρίμμια ελαστικών που έμειναν από την επαφή του Kevin Magnussen με τον Charles Leclerc.
Ο Vettel προσπάθησε να περάσει τον Verstappen κατά την επανεκκίνηση στην είσοδο της Spoon, στο αριστερό σημείο φρεναρίσματος σε ένα μέρος που δεν βλέπουμε προσπεράσματα, με αποτέλεσμα την επαφή μεταξύ των δύο οδηγών.
A crucial moment in the grand prix, and the title race…
Lap 8: Seb ? Max#JapaneseGP ?? #F1 pic.twitter.com/pTrYZ4z2uK
— Formula 1 (@F1) October 7, 2018
Ο Vettel περιστράφηκε από την επαφή και επανήλθε στο πίσω μέρος, καθώς ο Verstappen διατήρησε την τρίτη θέση. Οι αγωνοδίκες διερεύνησαν τη σύγκρουση, αλλά δεν έκριναν αναγκαία τη λήψη περαιτέρω μέτρων.
Ο Verstappen κρατούσε την τρίτη θέση και χρησιμοποίησε τα μαλακά ελαστικά του μετά τη στάση του για να κλείσει τη διαφορά στον Bottas με τα μεσαία, ο οποίος κρατήθηκε στο τέλος στα δύο δευτερόλεπτα μπροστά, μέχρι που έχασε το σημείο φρεναρίσματος στο chicane, και έχασε ένα δευτερόλεπτο εκεί.
Αυτό έφερε την Verstappen πιο κοντά στον Bottas για άλλη μια φορά, αλλά ο Φινλανδός έμεινε μπροστά για να σφραγίσει ένα δεύτερο 1-2 μόλις επτά ημέρες μερά για τη Mercedes.
Ο Verstappen τελείωσε στο βάθρο για τρίτο συνεχόμενο έτος στην Ιαπωνία, ενώ ο Daniel Ricciardo έκανε καλή ανάκαμψη από νωρίς για να εξασφαλίσει την τέταρτη θέση από την 15η εκκίνησης.
Ο Raikkonen, έχοντας το συμβάν με τον Verstappen, έπεσε πίσω από τον Ricciardo στη φάση του pit stop και έτσι έμεινε στην πέμπτη θέση, ουσιαστικά μπροστά από τον team-mate του, Vettel.
Οι φιλοδοξίες του τίτλου του Vettel τώρα κρέμονται από ένα σκοινί και πρέπει να αποφύγει το χάσμα 67 βαθμών να ανοίξει στους 75 στον επόμενο γύρο στο Austin, αλλιώς ο Hamilton θα στεφθεί πρωταθλητής.
Ο Romain Grosjean οδήγησε αρχικά τη μάχη στη μέση, όπως έκανε στα προκριματικά, αφού έμεινε μπροστά από τον Sergio Perez και τον Leclerc όταν βγήκε από τα pits. Αλλά ο Perez πήγε από την εξωτερική του αντιπάλου του στο chicane για να πάρει την έβδομν για να προωθήσει το ώθηση της Force India. Ο Grosjean έμεινε μπροστά από την άλλη Force India του Esteban Ocon για την όγδοη θέση, ενώ η έκτη και έβδομη θέση της Toro Rosso στην εκκίνηση δεν είχε κανένα αντίκρισμα. Ο Pierre Gasly γλίστρησε στο τέλος τη 10αδας και έχασε αυτή τη θέση όταν ο Carlos Sainz Jr. τον πέρασε με τρεις γύρους να απομένουν. Ο Brendon Hartley, εν τω μεταξύ, έχασε έδαφος στον πρώτο και τερμάρτισε στην 13η θέση, τελειώνοντας ένα απογοητευτικό αγώνα σε ένα ενθαρρυντικό Σαββατοκύριακο στο σπίτι του προμηθευτή της μονάδας ισχύος της Honda.
Το ζευγάρι της Toro Rosso χωρίστηκε από τον Marcus Ericsson, ο οποίος ανέβηκε θέσεις για να πάρει τη 12η, έχοντας προηγουμένως επαφή με τον teammate του Leclerc στην επανεκκίνηση.
Η άσχημη φόρμα της McLaren συνεχίστηκε καθώς ο Fernando Alonso τιμωρήθηκε για την κοπή του chicane στον πρώτο γύρο μετά από μια σύγκρουση με τον Lance Stroll, για την οποία έλαβε ποινή ο καναδός. Ο Alonso πήρε την 14η, μπροστά από τον ομόσταυλό του στη McLaren Stoffel Vandoorne, ενώ ο Stroll πέφτει στην 17η, πίσω από την Williams του Sergey Sirotkin.
Η μέρα του Leclerc ήρθε σε πρώιμο τέλος όταν “κάτι έσπασε” όπως είπε καθώς γύριζε στην Degner 1 στον 40ο γύρο και πέρασε μέσα από τα χαλίκια, πριν να σταματήσει λίγο πιο κάτω. Ο Nico Hulkenberg δεν είχε ποτέ υποψηφιότητα για τους βαθμούς και έφερε το θλιβερό του Σαββατοκύριακο σε ένα πρόωρο τέλος όταν σταμάτησε στα pits λόγω ενός προβλήματος με το πίσω μέρος της R.S.18. Ο Magnussen ήταν η άλλη εγκατάλειψη μετά την πρώιμη σύγκρουση με τον Leclerc που τον άφησε με ένα κλατάρισμα.
Η Circuit of the Americas του Austin θα φιλοξενήσει τον επόμενο αγώνα της σεζόν από τις 19 έως τις 21 Οκτωβρίου.
Δείτε πως εξελίσονται οι βαθμολογίες στο πρωτάθλημα των οδηγών και στο πρωτάθλημα των ομάδων μετά το GP της Ιαπωνίας.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!