Τρίτη Pole Position στην καριέρα του Carlos Sainz, πρώτη στο COTA. Κοντά του ο Leclerc, που όμως έχει ποινές στο grid. Ακολούθησαν οι δύο Red Bull κι οι δύο Mercedes.
Μια δυσάρεστη είδηση έγινε γνωστή λίγο πριν έναρξη των Κατατακτηρίων, καθώς ο ιδρυτής Dietrich Mateschitz έφυγε από την ζωή σε ηλικία 78 ετών. Μία σημαντική απώλεια στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς με τις προσπάθειες του συνέβαλε τα μέγιστα στην δημιουργία ενός παγκόσμιου κολοσσού.
Στα καθαρά αθλητικά δρώμενα, ο Max Verstappen κυριάρχησε στο FP3 με διαφορά 3 δεκάτων από τον Charles Leclerc και 4 δεκάτων από τον Carlos Sainz. Αρκετά πιο πίσω βρέθηκε ο υπόλοιπος ανταγωνισμός.
Όμως την ώρα των Κατατακτηρίων, ο Carlos Sainz ήταν αυτός που γέλασε τελευταίος. Αφού βρέθηκε 0,1 του δευτερολέπτου από την pole σε τέσσερις περιπτώσεις το 2022, ο Sainz έφτασε στην κορυφή του grid για δεύτερη φορά στην καριέρα του, αφού ξεπέρασε τον γρήγορο γύρο του Leclerc κατά 0,065 δευτερόλεπτα.
Ο αρχικά καλύτερος χρόνος του Leclerc στο Q3 ήταν ένα 1m34.624s που του έδωσε την πρώτη θέση προσωρινά μπροστά από τον Sainz, με τον Lewis Hamilton τρίτο μετά από έναν κορυφαίο μεσαίο τομέα και τον Verstappen μόλις τέταρτο.
Ο Ολλανδός δοκίμασε διαφορετική στρατηγική στο Q3 προσθέτοντας έναν δεύτερο αργό γύρο προετοιμασίας για την τελευταία του προσπάθεια στο Q3, αλλά δεν μπόρεσε να ξεπεράσει το ζευγάρι της Ferrari αφού έχασε χρόνο στις αργές στροφές στον τελικό τομέα και τερμάτισε 0,092 δευτερόλεπτα πίσω.
Ο Leclerc, ο οποίος θα πέσει 10 θέσεις στο grid για τη χρήση επιπλέον εξαρτημάτων κινητήρα στο Austin, οδήγησε τους τέσσερις κορυφαίους πιλότους του Q3 και βελτίωσε το σημείο αναφοράς της πρώτης θέσης σε 1m34.421s, αλλά ο Sainz, ακολουθώντας κατά πόδας τον ομόλογο του, έφτασε στην κορυφή με 1m34.356s.
Η προσπάθεια του Verstappen ήταν αρκετή για να απομακρύνει τον Hamilton από την τρίτη θέση, καθώς ο οδηγός της Mercedes δεν μπόρεσε να βελτιώσει τον αρχικό του χρόνο στο Q3 και ο Βρετανός αποτυγχάνοντας να βελτιωθεί άνοιξε την πόρτα στον Sergio Perez να μπει μπροστά, κάτι που ο Μεξικανός οδηγός έκανε με ένα προσωπικό καλύτερο γύρο ενώ έτρεχε λίγα δευτερόλεπτα μπροστά από το ζευγάρι της Ferrari.
Πίσω από τον Hamilton ήρθε ο ομόσταυλος του George Russell, με τον Lance Stroll έβδομος παρόλο που ολοκλήρωσε μόνο έναν γρήγορο γύρο στο Q3.
Ο Lando Norris κατέλαβε την όγδοη θέση για τη McLaren, με τους Fernando Alonso (Alpine) και Valtteri Bottas (Alfa Romeo) να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Ο Alonso και ο Perez θα πέσουν πέντε θέσεις ποινή οι οποίες προκλήθηκαν για τη χρήση επιπλέον εξαρτημάτων μονάδας ισχύος εκτός της επιτρεπόμενης κατανομής για όλη τη σεζόν.
Στο Q2, το οποίο ο Leclerc έφτασε στην κορυφή αφού ο Sainz είχε πρωτοστατήσει στο Q1, ο Alex Albon ήταν εξαιρετικός και έβαλε τον προσωπικό του καλύτερο γύρο στην πρώτη 10άδα προτού τρεις από τους αντιπάλους του βελτιωθούν αργά στο τέλος καθαιρώντας τον από το Q3.
Ο Sebastian Vettel έχασε τον καλύτερο του γύρο από τις αρχές του Q2 λόγω υποστροφής και βγαίνοντας από τα όρια της πίστας στη στροφή 9 στο τέλος της Esses, αλλά έκανε αρκετά καλή τελική προσπάθεια να ανέβει στη 12η θέση.
Μετά ήρθε ο Pierre Gasly, ο οποίος δυσκολεύτηκε με τα φρένα για δεύτερο συνεχόμενο Σαββατοκύριακο –ιδιαίτερα στις μεγάλες πτώσεις ταχύτητας της στροφής 1 και της στροφής 11– και εξέφρασε την οργή του στην ομάδα του.
Ο Zhou Guanyu τερμάτισε μπροστά από τον Yuki Tsunoda στη 14η και 15η θέση. Ο Tsunoda έφυγε πέρα από τα όρια της πίστας στη στροφή 9, ενώ το λάθος του Zhou ήρθε στη στροφή 12 και του κόστισε μια θέση στο top 10 που έδωσε στον Norris μια καθυστερημένη πρόκριση αφού αρχικά είχε καταλήξει στην 11η θέση στο Q2.
Στο Q1, ο Kevin Magnussen έμεινε στη 15η θέση μετά την αργοπορημένη βελτίωση του Albon, με τον οδηγό της Haas να καταλήγει μπροστά από τον Daniel Ricciardo της McLaren, εκτός Q1 για τρίτη φορά στους τελευταίους πέντε αγώνες.
Ο Esteban Ocon έπεσε στην 18η θέση στο μεγαλύτερο σοκ της διαδικασίας, τερματίζοντας μόνο μπροστά από τον Mick Schumacher και τον Nicholas Latifi – οι οποίοι ήταν οι μόνοι δύο πιλότοι που δεν σημείωσαν προσωπικά τους καλύτερους τους γύρους.
Ο Latifi απέτυχε να δώσει τον καλύτερό του εαυτό από τους πρώτους γύρους του Q1, ενώ η τελευταία προσπάθεια του Schumacher τελείωσε μόλις ξεκίνησε καθώς υπέστη περιστροφή στη στροφή 1. Ο Γερμανός έκανε με το Haas του μια γρήγορη περιστροφή 360°, με το πίσω μέρος να έρχεται γύρω στα δεξιά καθώς άσκησε την ισχύ προς τα κάτω πέρα από την κορυφή της ανώμαλης, φουρκέτας που ξεκινά το COTA.
Ο αγώνας του GP των ΗΠΑ θα ξεκινήσει στις 22:00 ώρα Ελλάδος την Κυριακή. Αναλυτικά τα αποτελέσματα του Qualifying χωρίς τις ποινές στο grid:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!