Ο Max Verstappen αναδείχτηκε νικητής στο Grand Prix της Βραζιλίας, σε έναν επεισοδιακό αγώνα με 2 αυτοκίνητα ασφαλείας. Σύγκρουση μεταξύ Vettel και Leclerc, βάθρο για τον Pierre Gasly της Toro Rosso.
Χωρίς δράματα έγινε η εκκίνηση του αγώνα. Ο Hamilton κατάφερε στην S do Senna να προσπεράσει τον Vettel για τη 2η θέση. Όμως το θεαματικότερο ήταν η ανάκαμψη του Leclerc. Ο Μονεγάσκος εκκινώντας 12ος έφτασε στην 7η θέση μέχρι τον 7ο γύρο του αγώνα, πετυχαίνοντας θεαματικά προσπεράσματα στους Raikkonen και Norris μεταξύ άλλων. Επίσης θεαματική και η ανέλιξη του Carlos Sainz, ο οποίος είχε κερδίσει επίσης 5 θέσεις στους πρώτους γύρους φτάνοντας 15ος.
Ο Ισπανός όμως επωφελήθηκε από συμβάν μεταξύ των Ricciardo-Magnussen, οι οποίοι είχαν επαφή στη στροφή 4 στον 9ο γύρο, και ανέβηκε γρήγορα στη 13η θέση. Από το συμβάν αυτό, ο Αυστραλός οδηγός της Renault αποκόμισε ποινή 5 δευτερολέπτων.
Ο Leclerc εν τω μεταξύ βρέθηκε 6ος μέχρι τον 11ο γύρο, και ξεκίνησε το κυνήγι των πρώτων, οι οποίοι, πέραν πέραν της εναλλαγής Vettel-Hamilton, δεν είχαν κάποιες άλλες αλλαγές. Τα πράγματα έδειχναν πως εν πολλοίς θα καθορίζονταν από τις στρατηγικές στα pitstop.
Την αρχή από τους πρώτους έκανε ο Lewis Hamilton στον 21ο γύρο, βάζοντας νέο σετ μαλακής γόμας, έχοντας προηγουμένως κλείσει λίγο τη διαφορά από τον Verstappen. Ο Ολλανδός απάντησε ένα γύρο μετά, επίσης με μαλακή γόμα, με τη Red Bull να πετυχαίνει ένα πολύ γρήγορο pitstop στα 1,9 δευτερόλεπτα.
Οι κόκκινοι ταύροι όμως δεν υπολόγισαν τον Robert Kubica, ο οποίος βγήκε απότομα μπροστά από τον Verstappen στα pit, στοιχίζοντας του την πρώτη θέση. Ο Mad Max όμως δεν εγκατέλειψε. Κατευθείαν, πέρασε πρώτα τον Leclerc και όντας εντός ζώνης DRS του Hamilton τον προσπέρασε στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού.
Λίγο αργότερα έκαναν την είσοδό τους στα pit οι Vettel και Albon, και οι δύο βάζοντας μέση γόμα, προτιμώντας στρατηγική ενός pitstop. Σίγουρη στρατηγική ενός pitstop ακολούθησε ο Bottas σε πρώτη φάση, ο οποίος έβαλε στο pitstop του τη σκληρή γόμα.
Από τον πρώτο γύρο των pitstop, δεν προέκυψαν έτσι κάποιες ανακατατάξεις στις πρώτες θέσεις. Αυτό που μονοπωλούσε τις συζητήσεις μεταξύ των οδηγών και των ομάδων ήταν ο ολοένα και αυξανόμενος άνεμος καθώς και οι αποδόσεις και η φθορά των ελαστικών.
Σε αυτό το κλίμα, ο Bottas, αναγκάστηκε στον 41ο γύρο να κάνει εκ νέου αλλαγή ελαστικών, βάζοντας τη μέση, καθώς ο ρυθμός της σκληρής ήταν πολύ αργός. Και ο Lewis Hamilton, όμως με τη μαλακή αντιμετώπισε πολλά προβλήματα. Έτσι, στον 44ο γύρο του μπήκε στα pit, βάζοντας τη μέση γόμα.
Στη Red Bull απάντησαν αμέσως ένα γύρο μετά. Πάλι έκαναν εκπληκτικό pitstop στον Verstappen, μόλις 1,9 δευτερόλεπτα. Αυτή τη φορά δεν υπήρχε Kubica να τον αναχαιτίσει, έτσι ο Ολλανδός βγήκε άνετα μπροστά.
Λίγο πιο πίσω όμως, μεταξύ των Bottas και Leclerc, γινόταν φοβερή μάχη. Ο Bottas με φρέσκια μέση γόμα τα βρήκε σκούρα με τον Μονεγάσκο, ο οποίος με τη σκληρή γόμα ήταν σε θέση να τον κρατάει από πίσω του, είτε με τη βοήθεια του κινητήρα της Ferrari, είτε με την υποδειγματική άμυνα του οδηγού της Scuderia.
Η μάχη όμως αυτή ήταν πολύ σκληρή απ’ ότι φάνηκε για τον κινητήρα της W10 του Φινλανδού. Στον 52ο γύρο ο Bottas βγήκε εκτός στην ευθεία μετά το S δο Senna, γεγονός που οδήγησε στην εμφάνιση κίτρινης σημαίας και σχεδόν αμέσως μετά αυτοκινήτου ασφαλείας.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έδωσε άπλετη τροφή για περαιτέρω αλλαγές στις στρατηγικές. Αυτό το εκμεταλλεύτηκε ο Verstappen, ο οποίος μπήκε και έβαλε τη μαλακή γόμα και λίγο αργότερα τον ακολούθησε στην ίδια επιλογή ο Leclerc, ο οποίος μάλιστα είχε και φρέσκο σετ ελαστικών.
Στον 59ο γύρο, το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε από την πίστα, και το πράσινο φως στη διαδικασία έδωσε την αφορμή για πολλές μάχες τόσο στις πρώτες θέσεις του grid, όσο και πιο πίσω, με τις διαφορές να έχουν εκμηδενιστεί. Έτσι κι έγινε, με τον Verstappen να περνάει άλλη μια φορά τον Hamilton, ενώ ο Albon προσπέρασε τον Vettel για την 3η θέση. Πιο πίσω, ο Sainz πέρασε τον Raikkonen για την 8η θέση και ο Ricciardo βρέθηκε μέχρι και τη 10η θέση.
Λίγους γύρους αργότερα όμως, έγινε κάτι που λίγοι περίμεναν. Οι Vettel και Leclerc σε μεταξύ τους συμβάν, ουσιαστικά κατέστρεψαν ο ένας τον αγώνα του άλλου. Ο Leclerc εγκατέλειψε αμέσως με σπασμένο τροχό, ενώ λίγα μέτρα αργότερα εγκατέλειψε και ο Vettel λόγω τρύπιο ελαστικού στην SF90 του. Αυτό το συμβάν έφερε για άλλη μια φορά στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας, κάτι που οδήγησε τον Hamilton να μπει εκ νέου στα pit για σετ μαλακής γόμας. Ο Βρετανός βγήκε 4ος και για λίγο είχε διαμορφωθεί βάθρο με τρία μονοθέσια με κινητήρες Honda (Verstappen, Albon, Gasly).
Αυτό που έγινε όμως με την (επισφαλή) επανέναρξη του αγώνα δε θα μπορούσε να το φανταστεί κανείς. Ο Hamilton πέρασε σχεδόν αμέσως τον Gasly, και ταχύτατα επιτέθηκε στον Albon. Οι δυο τους όμως είχαν επαφή, η οποία έριξε στο τέλος τον οδηγό της Red Bull και πλήγωσε την εμπρός πτέρυγα του Hamilton.
Αυτό είχε σαν συνέπεια ο εκστασιασμένος Gasly να τερματίσει 2ος, πλάι πλάι με τον 3ο Hamilton, τον οποίο οι αγωνοδίκες επέλεξαν να εξετάσουν στο τέλος του αγώνα. 4η θέση για τον Carlos Sainz, ο οποίος εκκινώντας τελευταίος εκμεταλλεύτηκε στρατηγικές και αυτοκίνητα ασφαλείας και ελπίζει σε ποινή του Hamilton ώστε να δώσει στη McLaren το πρώτο της βάθρο από το 2013.
Στα αξιοσημείωτα του τερματισμού η διπλή βαθμολόγηση των δύο οδηγών της Alfa Romeo, το όνομα του Ayrton Senna που έβγαινε ταυτόχρονα από όλους τους Βραζιλιάνους στις εξέδρες στο τέλος του αγώνα.
Επόμενος αγώνας, και φινάλε για το 2019 είναι στο Abu Dhabi σε δύο εβδομάδες από τώρα. Η βαθμολογία των οδηγών θα αναρτηθεί όταν βγει η απόφαση για το συμβάν Hamilton, Albon.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!