Με την απόφαση αναφορικά με τις ποινές που τελικά θα αποδοθούν στους Hamilton και Verstappen να είναι ακόμη… στον αέρα, έφτασε η ώρα για την δεύτερη και τελευταία περίοδο δοκιμών, πριν από το Sprint της F1 στην πίστα του Sao Paulo!
Σε μια πίστα που η RedBull φαινόταν πως θα έχει το πλεονέκτημα, η Mercedes και κυρίως με το μονοθέσιο του Hamilton, έδειξε εξαιρετικά γρήγορη σε ρυθμό κατατακτηρίων και πήρε το προβάδισμα για το σημερινό Sprint.
H εκκίνηση του FP2 δόθηκε στις 17:00 ώρα Ελλάδος, με τον Stroll να “σπάει την σιωπή στην πίστα” και να βγαίνει πρώτος έξω. Τo FP2 ήταν σίγουρο πως θα αφιερωθεί όλο στις ρυθμίσεις αγώνα, με την πίστα εδώ να φιλοξενεί ουσιαστικά 2 αγώνες (Sprint και κυριακάτικο).
Ο πρώτος γρήγορος χρόνος ήταν αυτός που έκανε ο Raikonnen, με το χρονόμετρο να σταματά στο 1:14:604. Ξεκάθαρα οι ομάδες έκαναν προσομοιώσεις αγώνα, αφού οι χρόνοι ήταν περισσότερο από 5 δευτερόλεπτα ψηλότερα από τους αντίστοιχους των κατατακτηρίων.
Ήδη πριν την εκκίνηση του FP2, ένας «στρατός» από κάμερες περίμενε στα pits του Hamilton, με την απόφαση ακόμη να εκκρεμεί… Η κατάσταση σίγουρα δε φαίνεται καλή για το Βρετανό, ο οποίος μην ξεχνάμε πως θα έχει και επιπρόσθετα η ποινή πέντε θέσεων για την Κυριακή έχοντας αλλάξει την ΜΕΚ του.
Σίγουρα οι ομάδες είχαν πολλά να δοκιμάσουν, με πάρα πολύ περιορισμένο χρόνο, οπότε κάθε λεπτό στην πίστα είχε μεγάλη σημασία για τους οδηγούς!
Τα πρώτα λεπτά κύλησαν με λίγους οδηγούς στην πίστα και τους χρόνους να παραμένουν πολύ ψηλά. Όλοι οι οδηγοί δοκίμασαν την μεσαία γόμα, η οποία θα είναι η πιο σημαντική στον αυριανό αγώνα.
Μεγάλη σημασία θα είχε η επίδοση της Ferrari και της McLaren, με τις δύο ομάδες να βρίσκονται σε απόσταση βολής για την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Τα «πορτοκαλί μονοθέσια» βέβαια απογοήτευσαν χθες και σίγουρα θα δούλεψαν πολύ για να παρουσιάσουν κάτι καλύτερο σήμερα…
Βέβαια ό,τι και να γινόταν στην πίστα, τα περισσότερα βλέμματα ήταν στραμμένα στα pits και ειδικά στον Lewis Hamilton, o όποιος όσο δεν έβγαινε η απόφαση κινδύνευε με ντισκαλιφιέ από την χθεσινή περίοδο κατατακτήριων!
Στην πρώτη του προσπάθεια με τη μαλακή γόμα, ο Checo βρέθηκε στην πρώτη θέση με άνεση από τον δεύτερο Tsunoda. Ωστόσο, ήταν πολύ νωρίς ακόμα για να βγουν συμπεράσματα για τους χρόνους. Λίγα λεπτά μετά βγήκε ο Verstappen, o όποιος παρόμοια με τον Hamilton περίμενε να δει εάν θα δεχθεί κάποια ποινή.
Η Ferrari στα πρώτα λεπτά έχει μοιράσει την στρατηγική της με τον Leclerc να δοκιμάζει με τη μαλακή γόμα, σε αντίθεση με τον Sainz που είχε φορέσει την μέση γόμα. Αυτό αποδεικνύει και πως κάθε γύρος είναι πολύ σημαντικός στο πιεσμένο σημερινό πρόγραμμα για τις ομάδες.
Μετά τα πρώτα 15 λεπτά, μόνο οι δύο Mercedes ήταν αυτές οι οποίες δεν είχαν «πατήσει» πίστα. Ταυτόχρονα με την κόκκινη γόμα ο Verstappen κινούταν πολύ γρήγορα και σημείωσε χρόνο στο 1:12:102. Έτσι, είχε θέσει 1,2 δευτερόλεπτα γρηγορότερο χρόνο από τον team mate του!
Οι χρόνοι συνέχισαν να κατεβαίνουν από όλες τις ομάδες, με την πίστα να βελτιώνεται εμφανώς και τα φορτία καυσίμων που δοκιμάζει κάθε ομάδα σίγουρα να διαφέρουν. Μετά από 20 λεπτά έκανε την εμφάνισή του και το πρόσωπο της ημέρας, ο Lewis Hamilton, ο οποίος δοκίμαζε την κόκκινη γόμα.
Πολύ ψηλά συνέχισε να βρίσκεται για ακόμη μία μέρα η Alpha Tauri, η οποία έδειξε πως έχει το ρυθμό για να πάρει καλούς βαθμούς. Ειδικά στην πίστα αυτή όπου και η Alpine έδειξε επίσης γρήγορη, η μάχη για την 5η θέση θα είναι πολύ αμφίρροπη!
Σημαντικό ήταν να καταλάβουν την λειτουργία των ελαστικών, καθώς η πίστα ήταν πολύ πιο ζέστη σήμερα και τα ελαστικά έφταναν εύκολα σε υπερθέρμανση στα περισσότερα μονοθέσια.
Όσο περνούσε η ώρα γινόταν ξεκάθαρο πως κάθε ομάδα έκανε το δικό της «ιδιαίτερο» πρόγραμμα, οπότε η σύγκριση των χρόνων έμοιαζε παντελώς ανούσια…
Μετά το μισάωρο η πίστα άδειασε αρκετά, με τις περισσότερες ομάδες να κάνουν αλλαγή στο δεύτερο σετ ελαστικών. Σε εκείνο το διάστημα ο ρυθμός των δύο Mercedes ήταν πολύ αργός, γεγονός που δημιουργούσε ακόμα περισσότερα ερωτηματικά στην τεταμένη σημερινή κατάσταση για αυτούς.
Ο Verstappen συνέχιζε να βρίσκεται με άνεση στην κορυφή και οι χρόνοι που «έγραφαν» οι υπόλοιποι οδηγοί φαινόταν δύσκολο να τον «εκθρονίσουν» από εκεί! Τότε, με 20 λεπτά να απομένουν για την λήξη του FP2, ο Alonso έκανε έναν πολύ γρήγορο γύρο και σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:11:238. Αν μη τι άλλο ενθαρρυντική εικόνα για την «απρόβλεπτη» φέτος Alpine.
Στα τελευταία λεπτά φάνηκε πως οι ομάδες θα δοκίμαζαν για λίγο πιο γρήγορους χρόνους σε σχέση με τον ρυθμό αγώνα που είχαν ως πρωταρχικό τους σκοπό. Έτσι ο Leclerc με την Ferrari κατάφερε να «σκαρφαλώσει» στην 6η θέση με την μέση γόμα. Την θέση αυτή κέρδισε δευτερόλεπτα αργότερα ο Sainz, έχοντας όμως την μαλακή γόμα στο μονοθέσιο του.
Όσο περνούσε η ώρα, ο ζεστός ήλιος θέρμαινε όλο και περισσότερο τον ασφαλτοτάπητα της πίστας, με την θερμοκρασία της να φτάνει στα τελευταία λεπτά τους 54 βαθμούς Κελσίου! Σίγουρα αυτό είναι ένα στοιχείο που μπορεί να αλλάξει σημαντικά τις συνθήκες του sprint που ακολουθεί.
Τα τελευταία 10 λεπτά βρήκαν σχεδόν όλα τα μονοθέσια στην πίστα για να κάνουν τις τελευταίες τους προσπάθειες, πριν τις βαθμολογούμενες περιόδους που θα ακολουθούσαν. Η κατάταξη ήταν μία καλά ανακατεμένη… σούπα, που σίγουρα δεν μπορούσε να δώσει κάποια συμπεράσματα κοιτάζοντας την.
Ο Gasly παραπονέθηκε έντονα για το στήσιμο του μονοθέσιου, καθώς όπως ο ίδιος περιέγραψε το μονοθέσιο έδειχνε αδύνατον να οδηγηθεί. Ήταν τόσο μεγάλη η απογοήτευση του, που δεν απέκλειε το γεγονός να έχει κάποιο πρόβλημα.
Ο Hamilton ακόμα και στις τελευταίες του προσπάθειες ήταν ξεκάθαρο πως δεν πίεζε το μονοθέσιο στα όρια του, με τους χρόνους του να παραμένουν πολύ ψηλά και την όλη κατάσταση να φαίνεται να τον έχει επηρεάσει. Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν η όλη έρευνα άλλαξε και πράγματα στο στήσιμο του μονοθέσιου, γεγονός που δικαιολογεί την μεγάλη πτώση της δυναμικής του…
Τελικά, αναπάντεχα στην πρώτη θέση για το FP2 βρέθηκε στο τέλος της ώρας ο Alonso! Πίσω του, κοντά ήταν οι Verstappen και Bottas. Στην 4η θέση τερμάτισε ο Ocon, με τους Hamilton και Perez να ακολουθούν. Στις θέσεις 7,8 και 9 βρέθηκαν οι Giovinazzi, Sainz και Leclerc. Τέλος, την 10η θέση πήρε ο Raikonnen με την 2η Alfa Romeo!.
Αναλυτικά η κατάταξη:
That’s our lot for practice at Interlagos! Now all eyes turn to #F1Sprint…#BrazilGP ?? #F1 pic.twitter.com/9sxKNBWFPm
— Formula 1 (@F1) November 13, 2021
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!