Νικητής σε ακόμα ένα Sprint αναδείχτηκε ο Max Verstappen, που έπρεπε ωστόσο να περάσει τον εξαιρετικό Oscar Piastri στην πίστα, με τον Αυστραλό και τη McLaren να κάνουν τη σωστή επιλογή και να βάζουν τα ενδιάμεσα όταν έπρεπε!
Μπορεί το σημερινό Sprint να ξεκίνησε με αργοπορία και να περιλάμβανε μόλις 11 γύρους, ωστόσο μας έδωσε αρκετό υλικό για θέαση και σχολιασμό! Μπορεί ο Max Verstappen να πήρε ακόμα μια νίκη, ωστόσο αυτή δεν ήρθε τόσο εύκολα όσο θα νόμιζε κάποιος, μιας και χρειάστηκε να περάσει στην πίστα τον Oscar Piastri, με την επιλογή της McLaren να τον φέρει τη σωστή στιγμή για αλλαγή από βρόχινα σε ενδιάμεσα να αποδίδει τα μέγιστα! Μεγάλες μάχες στις θέσεις της βαθμολογούμενης 8άδας, με τους Perez και Hamilton να είναι οι μεγάλοι χαμένοι.
Πάμε να δούμε, όμως, αναλυτικά τι έγινε στο σημερινό Sprint, στο Spa-Francorchamps.
Η βροχή που ξεκίνησε να πέφτει στην πίστα δεν επέτρεπε κανονική εκκίνηση, με την ποσότητα των κατακρημνίσεων να είναι αρκετά μεγάλη.
Έτσι, μετά από δύο καθυστερήσεις στην προβλεπόμενη ώρα εκκίνησης, η βροχή σταμάτησε, και αποφασίστηκε η διαδικασία να ξεκινήσει και επίσημα στις 17:35. Τα μονοθέσια ξεκίνησαν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, για λόγους ασφαλείας, ενώ το ίδιο σκηνικό συνεχίστηκε για ακόμα 4 γύρους. Στο τέλος αυτών, το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στα pits, δίνοντας εκκίνηση χωρίς στάση στο grid.
Οι βελτιωμένες συνθήκες της πίστας, ωστόσο, οδήγησαν αρκετούς οδηγούς να μπουν αμέσως για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας τα ενδιάμεσα. Δεν μπήκε, ωστόσο, ο πρωτοπόρος, Verstappen, επιλέγοντας να μείνει εκτός.
Την ίδια απόφαση πήραν και οι Leclerc, Norris, Ocon, Russell, Sargeant, Alonso, Tsunoda, Magnussen και Zhou, δηλαδή ο ένας οδηγός κάθε ομάδας.
Ωστόσο, αμέσως ακολούθησαν όλοι για ενδιάμεσα, με την πρωτοπορία να πηγαίνει στον Oscar Piastri, ο οποίος είχε πίσω του τον Max Verstappen, ενώ τρίτος ήταν ο Pierre Gasly, έχοντας επιλέξει επίσης να μπει από την αρχή για ενδιάμεσα.
Ο Ολλανδός ήξερε πως είχε ταχύτερο μονοθέσιο, ωστόσο ο ρυθμός του Piastri στις συνθήκες αυτές έδειχνε ενθαρρυντικός για τη McLaren. Η μεταξύ τους διαφορά ήταν στα 1,7 δευτερόλεπτα στην αρχή, με τον Verstappen να την ρίχνει σε κάτω από ένα δευτερόλεπτο στον 3ο γύρο.
Ωστόσο, στο σημείο αυτό κανείς δεν έμαθε τί θα γινόταν, μιας και στην πίστα μπήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αιτία ήταν η έξοδος του Fernando Alonso, με τον Ισπανό να παγιδεύεται στην αμμοπαγίδα και να τίθεται εκτός μάχης.
LAP 4/11
And Alonso slides off into the barriers💥
⚠️ @astonmartin Safety Car deployed ⚠️#BelgianGP #F1Sprint pic.twitter.com/UIhWhlQCfM
— Formula 1 (@F1) July 29, 2023
Αρκετή δουλειά, λοιπόν για τον Bernd Maylander, ο οποίος βγήκε ξανά στην πίστα για 2 γύρους, προκειμένου να οριοθετήσει τον ρυθμό των μονοθεσίων. Το Sprint, επανεκκίνησε στο τέλος του 5ου γύρου, λοιπόν, με τον Verstappen να παραμονεύει να εκμεταλλευτεί και την παραμικρή αδυναμία που θα έδειχνε ο rookie Piastri.
Ο Ολλανδός κόλλησε πίσω από την MCL60 στην ανηφόρα της Eau Rouge, κάνοντας την κίνησή του στην είσοδο της Kemmel Straight, και περνώντας ξανά πρώτος, εκμεταλλευόμενος την ανώτερη τελική της RB19.
Από εκεί και μετά, ο Verstappen ουδέποτε απειλήθηκε ξανά για τη νίκη στο Sprint, κάνοντας καλή διαχείριση του ελαστικού του, ωστόσο πίσω γινόταν χαμός.
Hamilton και Perez είχαν τη δική τους στιγμή, με έπαθλο την 4η θέση, έχοντας και μια μικροεπαφή στη Stavelot, κάτι που επέτρεψε και στις Ferrari να μπουν στο κάδρο της μάχης.
LAP 7/11
Hamilton and Perez battling 😮
The pair touch and then Perez slides off into the gravel the following lap #BelgianGP #F1Sprint pic.twitter.com/vOBMdIf3DQ
— Formula 1 (@F1) July 29, 2023
Ο Hamilton, εν τέλει κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Μεξικανό λίγες στιγμές μετά, με Sainz και Leclerc να ακολουθούν μέχρι τα φρένα της Kemmel στον 7ο γύρο.
Ο Perez έδειχνε να μην έχει την πρόσφυση που θα ήθελε στις συνθήκες αυτές, έχοντας χάσει μέσα σε μισό γύρο τρεις θέσεις, ενώ έβλεπε και τον Lando Norris να παραμονεύει.
Εν τέλει, ο οδηγός της McLaren δεν χρειάστηκε καν να κάνει την κίνησή του, μιας και στην είσοδο της Stavelot, στον 7ο γύρο, ο Perez έχασε τα φρένα και είχε μικροέξοδο που τον έριξε στη 16η θέση του grid.
Με τον Hamilton να έχει απαλλαχτεί από τον Perez, επόμενος στόχος ήταν ο Pierre Gasly, που ήταν μέχρι το σημείο εκείνο 3ος. Την ίδια στιγμή, Leclerc και Norris είχαν τη δική τους μάχη για την 6η θέση, ενώ 8ος είχε ανέβει ο Daniel Ricciardo στον 9ο γύρο!
Η μάχη, ωστόσο, του Hamilton αποδείχτηκε μάταιη, μιας και του δόθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων από τους αγωνοδίκες για την επαφή που είχε με τον Perez. Η ποινή αυτή ήταν αρκετή ώστε να ρίξει τον οδηγό της Mercedes στην 8η θέση, πίσω από τον Lando Norris και μπροστά από τον teammate του, George Russell, ο οποίος στο μεσοδιάστημα είχε περάσει τον Ricciardo για να μπει στους βαθμούς.
Κάπως έτσι, ακόμα ένα Sprint πήγε στα χέρια του Verstappen, με τον μεγάλο πρωταγωνιστή, ωστόσο, να είναι ο Piastri, έχοντας εκτελέσει εξαιρετικά τη στρατηγική του, και παίρνοντας το μέγιστο από το μονοθέσιό του.
Εντυπωσιακά παρέμεινε τρίτος και ο Pierre Gasly, με τους Sainz – Leclerc να ακολουθούν στο 4-5, τον Norris στην 6η θέση και τους Hamilton – Russell στο 7-8 να κλείνουν τη βαθμολογούμενη 8άδα του Sprint!
Κάπως έτσι, σήμερα πήραμε ένα ορεκτικό για το αυριανό, “κυρίως πιάτο” του αγώνα, με τον Verstappen να δείχνει πως ετοιμάζεται για ακόμα μια νίκη, αν και εκκινεί 6ος, ενώ θα έχει σίγουρα ενδιαφέρον το να δούμε τον ρυθμό που θα παρουσιάσουν στην πίστα οι McLaren, Ferrari και Mercedes.
Μείνετε συντονισμένοι, λοιπόν, στο F1fan.gr για περισσότερα από το Βελγικό Grand Prix!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!