Μείωση βλάβης για τον Max Verstappen που κατάφερε να είναι ο ταχύτερος στις Κατατακτήριες του Spa και θα εκκινήσει 6ος λόγω της ποινής του. Την Κυριακή πρώτος θα είναι ο Charles Leclerc, με τον Sergio Perez δίπλα του.
Ο Verstappen είχε μπει στην προκριματική περίοδο στο Spa έχοντας τοποθετήσει το πέμπτο κιβώτιο ταχυτήτων της σεζόν, το οποίο επιφέρει ποινή πέντε θέσεων για το GP, αλλά δεν επηρεάζει τη θέση εκκίνησης του για τον αγώνα σπριντ του Σαββάτου.
Ο Ολλανδός είχε ακολουθήσει τον Leclerc μετά τις πρώτες διαδρομές στο Q3, αφού ίσα που κατάφερε πέρασε στη 10η θέση στο Q2 μετά την αλλαγή από τα ελαστικά για βρεγμένο σε στεγνό σε εκείνη τη συνεδρία και καθώς διαφώνησε με το σχέδιο πορείας της Red Bull που οδήγησε σε μια σύντομη ανταλλαγή απόψεων με τον μηχανικό του.
Στις δεύτερες διαδρομές του Q3, ο Leclerc οδήγησε τους πρωτοπόρους και βελτίωσε το σημείο αναφοράς της πρώτης θέσης σε 1 m46,988, κερδίζοντας σχεδόν ένα δευτερόλεπτο από το προηγούμενο προσωπικό του καλύτερο.
Δεν τον ενόχλησε κανείς εκτός από τον Verstappen, ο οποίος, τρέχοντας τελευταίος στο Q3, έφτασε στην κορυφή και στους τρεις τομείς στον τελευταίο του γύρο και εξασφάλισε τον ταχύτερο χρόνο με 1m46.168s, με τον παγκόσμιο πρωταθλητή να ξεκινά τον αγώνα της Κυριακής στην έκτη μετά την ποινή του.
Ο Sergio Perez θα συμμετάσχει με τον Leclerc στην πρώτη σειρά για εκείνο τον αγώνα καθώς βελτιώθηκε με την τελευταία του προσπάθεια για να ρίξει τον οδηγό της Mercedes Lewis Hamilton στην τέταρτη θέση.
Ο Hamilton αντιμετωπίζει μια έρευνα για πιθανή παράβαση μη ασφαλή επανένωσης μετά από ένα περίεργο περιστατικό στο οποίο βγήκε για λίγο από την πίστα στο Eau Rouge/Raidillon ενώ έτρεχε μπροστά από τον George Russell, ο οποίος κατέληξε όγδοος στο Q3 στην άλλη Mercedes. .
Ο Carlos Sainz τερμάτισε πέμπτος μπροστά από το ζευγάρι της McLaren Oscar Piastri και Lando Norris, οι οποίοι βγήκαν στο χαλίκι ερχόμενοι από το δεύτερο κομμάτι της Stavelot κατά τη διάρκεια του βρεγμένου stint στα ενδιάμεσα στο Q1.
Οι Fernando Alonso και Lance Stroll της Aston Martin ολοκλήρωσαν το top 10, με τον Ισπανό να προηγείται και να τερματίζει πίσω από τον Russell.
Στο Q2, με επικεφαλής τον Piastri με 1m51.534s, το grid έκανε τη μετάβαση από τα inter μετά το πρώτο μισό του μεσαίου stint καθώς μια στεγνή γραμμή εμφανίστηκε γύρω από μεγάλο μέρος της μεγάλης διάταξης του Spa.
Αυτό αύξησε τον παράγοντα εξέλιξης της πίστας που είχε κυριαρχήσει στο τμήμα Q1, με αρκετούς οδηγούς να βάζουν χρόνους που τους έφερναν ψηλά όταν περνούσαν τη γραμμή με την καρό σημαία έξω, μόνο για τους υπόλοιπους πίσω να πάνε ακόμα πιο γρήγορα και να τους πετάξουν έξω.
Αυτό συνέβη στον Yuki Tsunoda, ο οποίος ήταν για λίγο κορυφαίος στο Q2 με τον προσωπικό του καλύτερο χρόνο να σημειώνεται ακριβώς στο τέλος αυτού του τμήματος των προκριματικών, με τον οδηγό της AlphaTauri να αποκλείεται τελικά στην 11η θέση.
Ο Pierre Gasly και ο Kevin Magnussen έδωσαν τον προσωπικό τους καλύτερο εαυτό αφού πολλά από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα είχαν ολοκληρώσει τους τελευταίους γύρους τους, αλλά δεν προβλημάτισαν το top 10 και έμειναν εκτός πίσω από τον Tsunoda.
Ο Valtteri Bottas, ο οποίος οδήγησε την αλλαγή σε slicks με την Alfa Romeo του και έτρεξε πάνω τους για μεγαλύτερη διάρκεια, τερμάτισε 14ος, με τον Esteban Ocon 15ο μετά από ατύχημα στη στροφή 9 ενώ πίεζε νωρίς στο τέλος του Q2.
Ο οδηγός της Alpine έχασε τον έλεγχο του πίσω μέρους του αυτοκινήτου του πάνω από ένα μέρος της πίστας που ήταν ακόμα αρκετά βρεγμένο, με τον πίσω δεξιό τροχό του να χτυπήσει στα εμπόδια στο εξωτερικό της πίστας πριν το δεξί του μπροστινό μέρος χτυπήσει επίσης τα διαφημιστικά σε αυτό το σημείο, τα οποία έσπασαν και κατέστρεψαν σοβαρά το μπροστινό φτερό του Ocon.
Κατάφερε να συνεχίσει και κατάφερε να επιστρέψει στα pits, αλλά ο Ocon δεν συμμετείχε στο τελευταίο κομμάτι του Q2 και το χαλίκι που είχε φέρει στην πίστα κατά τη διάρκεια αυτού του συμβάντος έπρεπε να σκουπιστεί πριν ξεκινήσει το Q3, κάτι που πυροδότησε ένα έξτρα πεντάλεπτο καθυστέρηση πριν κλείσει η διαδικασία.
Το Q1, το οποίο τελικά ανέβηκε ο Leclerc, καθυστέρησε κατά 10 λεπτά για να επιτραπεί ο επιπλέον χρόνος για να στεγνώσει η πίστα μετά το μπουρίνι που είχε μόλις 30 λεπτά νωρίτερα στην προηγούμενη προπόνηση της Formula 2.
Οι οδηγοί της Mercedes στάλθηκαν στο τέλος του pitlane πολύ νωρίτερα από τους υπόλοιπους, όπου ο Russell παρατήρησε ότι η φωτεινή ηλιοφάνεια έσκασε μέσα από τα σύννεφα πάνω από τη φουρκέτα La Source στην άλλη πλευρά του pitwall, ενώ ο Hamilton παρατήρησε ότι ο δεξιός καθρέφτης του είχε γίνει εκτοπίστηκε.
Όταν η δράση ξεκίνησε, τα μονοθέσια κυκλοφόρησαν λίγο-πολύ σε όλες τις ομάδες, εκτός από το να έρθουν αλλαγές σε κάποιες ομάδες, από φόβο μήπως έρθει περισσότερη βροχή από την κατεύθυνση του Les Combes, καθώς οι χρόνοι έπεσαν από το αρχικό βραχίονα 2m02 του Russell στο Leclerc. τότε το καλύτερο από 1m58.300s.
Ο Alex Albon δε μπόρεσε να δώσει συνέχεια στις εξαιρετικές εμφανίσεις του με τη Williams, καθώς οι ολοένα βελτιούμενοι χρόνοι τον έριξαν στην 16η θέση, κι ενώ ο ίδιος στον τελευταίο γύρο του είχε μια έξοδο που του κόστισε τη γρήγορη προσπάθεια του. Μάλιστα βρίσκεται υπό διερεύνηση για μη ασφαλή επιστροφή στην πίστα σε εκείνο ακριβώς το σημείο.
Μαζί με τον Albon αποκλείστηκαν από το Q1 ο Zhou Guanyu, ο οποίος δεν μπόρεσε να πετύχει το προσωπικό του καλύτερο στο τελευταίο του γρήγορο γύρο, ενώ ο Logan Sargeant το κατάφερε αλλά παρόλα αυτά αποκλείστηκε στην 18η θέση.
Ο Sargeant έχασε το πρώτο μισό του Q1, καθώς η Williams εργάστηκε για να αλλάξει το κιβώτιο ταχυτήτων του μετά τη συντριβή του στο FP1, με τον Αμερικανό πιθανόν να έχανε εντελώς τη διαδικασία αν η έναρξη της συνεδρίας δεν καθυστερούσε.
Ο Daniel Ricciardo πίστευε ότι είχε κάνει αρκετά για να περάσει στο Q2, αλλά ο δεύτερος προκριματικός του 2023 για τον Αυστραλό της AlphaTauri ολοκληρώθηκε νωρίς καθώς ο καλύτερος χρόνος του, στον τελευταίο του γύρο, διαγράφηκε λόγω παραβίασης ορίων πίστας στη Raidillon.
Ο Nico Hulkenberg δεν κατάφερε να συμμετάσχει στο κλείσιμο της διαδικασίας καθώς η Haas έπρεπε να προσπαθήσει να διορθώσει ένα υδραυλικό πρόβλημα στο αυτοκίνητό του και παρόλο που επέστρεψε έξω στα τελευταία λεπτά του Q1, δεν είχε αρκετό χρόνο για να ξεφύγει και να ξεκινήσει ένα πλήρες γύρο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!