Ο Sebastian Vettel πήρε μια κυρίαρχη νίκη στο Βελγικό Grand Prix μετά από ένα δραματικό ατύχημα στη πρώτη στροφή, παρόμοια με του 2012 στο ίδιο σημείο.
Ο Vettel πέρασε τον αντίπαλο του για τον τίτλο Lewis Hamilton στην ευθεία Kemmel στον πρώτο γύρο, καθώς οι Racing Point Force India των Esteban Ocon και Sergio Perez έκαναν τετραπλή τη μάχη προς τη Les Combes. Ο Ocon άφησε το γκάζι ενώ ήταν σχεδόν ίσα με τον Vettel, επιτρέποντας στο γερμανό να κρατήσει το προβάδισμα από τον Hamilton καθώς ο Perez πέρασε τον Ocon από την εξωτερική για την τρίτη θέση.
Αυτό συνέβη λίγο πριν ο αγώνας εξουδετερωθεί με αυτοκίνητο ασφαλείας μετά από ένα τεράστιο ατύχημα στη πρώτη στροφή στο οποίο ο Fernando Alonso απογειώθηκε με το πλάι πάνω από τον Charles Leclerc. Ο Nico Hulkenberg μπλοκάρισε και τους δύο μπροστινούς τροχούς στη Renault και χτύπησε στο πίσω μέρος του Alonso, ο οποίος έπεσε στο πίσω μέρος – και έπειτα πέρασε πάνω από τον Leclerc, χτυπώντας το halo της Sauber.
Και τα τρία αυτοκίνητα εξαλείφθηκαν επιτόπου, και οι οδηγοί βγήκαν σώοι από τα μονοθέσιά τους. Η οπίσθια πτέρυγα του Daniel Ricciardo έσπασε από την εμπρός πτέρυγα από τον υπό πτήση Alonso, που οδήγησε στη RedBull να βγει ανοιχτά στην La Source καθώς πιέστηκε από μία Haas στα δεξιά του και προκάλεσε ένα κλατάρισμα στο δεξί πίσω ελαστικό στην Ferrari του Kimi Raikkonen. Και οι δύο πήγαν στα pit για επισκευές, αν και δε τελείωσαν τον αγώνα τελικά. Ο Φινλανδός σταμάτησε λίγους γύρους μετά καθώς η ζημιά ήταν εκτεταμένη στο πίσω μέρος, και ο Ricciardo, ο οποίος έπεσε δύο γύρους πίσω καθώς η Red Bull δούλεψε στο αυτοκίνητό του μέσα στα pit, επέστρεψε στο γκαράζ οριστικά 13 γύρους πριν το τέλος του αγώνα.
Ο αγώνας συνεχίστηκε μετά από τέσσερις γύρους με το αυτοκίνητο ασφαλείας, με τον Hamilton να κάνει σχεδόν μία επίθεση στον Vettel στο τελικό chicane κατά την επανεκκίνηση, αλλά κλείδωσε λίγο τον δεξί εμπρός τροχό του και έχασε λίγο χρόνο. Ο Vettel δημιούργησε γρήγορα ένα προβάδισμα τριών δευτερολέπτων που διατηρούσε μέχρι που η Mercedes έφερε τον Hamilton στα pit στον 21ο γύρο, ενώ ο Vettel ακολούθησε ένα γύρο αργότερα ακριβώς στη μέση του αγώνα. Ο γρήγορος out-lap του Hamilton τον έφερε πιο κοντά στη μάχη για τη πρώτη θέση για να επιτεθεί στον Vettel αλλά έφτασε τη Red Bull του Max Verstappen στο τέλος του γύρου, πράγμα που σημαίνει ότι ο βρετανός ήταν πιο πίσω από το χρόνο για τη ζώνη DRS του Vettel.
Η Ferrari αποκατέστησε γρήγορα το πλεονέκτημα της, καθώς ο Hamilton έμεινε πίσω και τελικά τελείωσε περισσότερο από 10 δευτερόλεπτα πίσω καθώς ο Vettel μείωσε τη διαφορά του στο πρωτάθλημα σε 17 βαθμούς.
Ο Verstappen πήρε μια μοναχική τρίτη θέση αφού πέρασε νωρίς τις Racing Point Force India, περνώντας τον Ocon προς την Les Combes τρεις γύρους μετά την επανεκκίνηση και το ίδιο στον Perez λίγους γύρους αργότερα. Ο Verstappen κατέληξε μισό λεπτό πίσω από τον νικητή και περίπου το ίδιο χρόνο μπροστά από τον Valtteri Bottas, ο οποίος τερμάτισε τέταρτος στα τελικά στάδια. Ο οδηγός της Mercedes ξεκίνησε από το πίσω μέρος, αφού ξεπέρασε το όριο των κινητήρων που έχει χρησιμοποιήσει ως τώρα στη σεζόν, λαμβάνοντας την αναβαθμισμένη μηχανή του κατασκευαστή, αλλά ανέβαινε σταθερά στον αγώνα και πέρασε τον Perez με λίγους γύρους να απομένουν. Αυτό υποβάθμισε τη ‘νέα’ ομάδα της Force India στην πέμπτη και έκτη θέση στο ντεμπούτο της, καθώς οι 18 βαθμοί που πήρε την έθεσαν αμέσως μπροστά από την Williams και μόλις ένα βαθμό πίσω από την Sauber, η οποία παραμένει μπροστά λόγω της 10ης θέσης του Marcus Ericsson.
Το δίδυμο της Haas, Romain Grosjean και Kevin Magnussen απόλαυσαν ένα ήσυχο και αποτελεσματικό Grand Prix για να τερματίσουν έβδομος και όγδοος, το οποίο τους έφερε μόλις έξι βαθμούς πίσω από τη Renault στη μάχη για την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ο Carlos Sainz παίρνωντας την 11η θέση σήμαινε ότι ο γάλλος κατασκευαστής δεν κατάφερε να σκοράρει μόνο για δεύτερη φορά φέτος. Ο πρόσφατα επιβεβαιωμένος οδηγός της Red Bull για το 2019, Pierre Gasly, πήρε δύο βαθμούς για την Toro Rosso και την Honda στην ένατη θέση, με τον Ericsson να ολοκληρώνει το top 10.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!