Λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στην Αυστραλία, ο γύρος προθέρμανσης γίνεται αργά από όλους τους οδηγούς προκειμένου να μην φθαρούν τα ελαστικά τους.
Ομαλή εκκίνηση από όλους με τον Verstappen να παραμένει στην πρώτη θέση μετά την πρώτη στροφή. Η κατάσταση αυτή δεν διήρκησε για πολύ, αφού στην 2ο γύρο του Grand Prix, με ανοιχτό το DRS o Sainz προσπέρασε τον Ολλανδό και βρέθηκε στην πρωτοπορία. Επ’ αυτού, ο Verstappen ανέφερε στην ενδοεπικοινωνία πως έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου και πως ήταν πολύ περίεργο το συμβάν αυτό.
Στον 5ο γύρο και ενώ πρωτύτερα παραπονέθηκε ξανά για την «χαλαρότητα» του μονοθεσίου, ο Verstappen εγκαταλείπει τον αγώνα λόγω προβλήματος στα φρένα.
Με το ατυχές αυτό συμβάν η πρώτη τριάδα σχηματίστηκε ως εξής: Sainz, Norris, Leclerc, με τον Perez να βρίσκεται στην 6η θέση.
Ενώ οι ενδεδειγμένες επιλογές ελαστικών έδειχναν την μεσαία και την σκληρή σύνθεση, ο Hamilton επέλεξε την μαλακή, στρατηγική που φαίνεται να μην απέδωσε, αφού ο Βρετανός μπήκε στα pits στον 8ο γύρο για εναλλαγή στην σκληρή σύνθεση ελαστικών.
Στον 10ο γύρο, οι περισσότεροι οδηγοί έχουν ή μπαίνουν για το πρώτο τους pit-stop, αφού η διάρκεια της μαλακής σύνθεσης δεν είναι η αναμενόμενη σε τόσο υψηλές θερμοκρασίες.
Καθώς ο Sainz μπαίνει στα pits στον 17ο γύρο, ο Hamilton σταματά στην 10η στροφή λόγω βλάβης στον κινητήρα, με αποτέλεσμα ο αγώνας να μπαίνει σε Καθεστώς Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας.
Αυτός που επωφελήθηκε από την κατάσταση αυτή ήταν ο Alonso, ο οποίος έχοντας μείνει εκτός pits νωρίτερα, βρέθηκε στην πρώτη θέση μετά το pit-stop του, έχοντας 10 δευτερόλεπτα απόσταση από τον δεύτερο Sainz.
Στον 26ο γύρο, ο Leclerc, ο οποίος είναι 2ος, βρίσκεται 3.3 δευτερόλεπτα πίσω από τον ομόσταυλο του, ενώ όσον αφορά μάχες στο grid κρίσιμες είναι εκείνες του Hulkenberg με τον Albon για την 10η θέση και των Russell, Alonso, Perez για την 5η.
Λίγο αργότερα, η Mclaren δίνει εντολή στον Piastri να αλλάξει θέσεις με τον Norris, αφού ο τελευταίος παραπονέθηκε στην ενδοεπικοινωνία σχετικά με το ότι «καταστρέφεται ο αγώνας του» λόγω της αυξημένης φθοράς των ελαστικών και του «βρώμικου αέρα» (“dirty air”) πίσω από τον Piastri.
Στον 35ο γύρο, ο Leclerc μπαίνει ξανά στα pits για να βάλει την σκληρή σύνθεση ελαστικών, με τον Perez να ακολουθεί.
Αξιοσημείωτος είναι και ο χαμένος χρόνος των οδηγών της Kick Sauber εξαιτίας των πολύ αργών pit-stops της ομάδας.
Οι Hulkenberg και Albon εξακολουθούν, στον γύρο 38, να παλεύουν για την 10η θέση, με τον οδηγό της Williams να παραπονιέται για επικίνδυνη οδήγηση και «κινήσεις ενώ φρενάρει» από τον Γερμανό.
Και ενώ βάσει του “Undercut”, ο Piastri μετά το pit stop θα βρισκόταν μπροστά από τον ομόσταυλό του, ένα μπλοκάρισμα του στην 13η στροφή του κόστισε 4 δευτερόλεπτα και -πιθανόν- μία θέση στο βάθρο, αφού ο Norris βρέθηκε στην 3η θέση.
Στον 44ο γύρο, οι Sainz, Leclerc, Norris εξακολουθούν να πλαισιώνουν την 3άδα με τους Piastri, Russell, Perez και Alonso να ακολουθούν. Οι Stroll, Tsunoda και Hulkenberg ολοκληρώνουν την 10άδα.
Με τον Russell να έχει μπει στα pits στον 46ο γύρο, ο οδηγός της Mercedes εκλήθη να διεκδικήσει την 6η θέση του Alonso. Με απόσταση 1,5 δευτερολέπτου στον 49ο γύρο και τον Alonso να αμύνεται, φαίνεται ότι η μάχη των 2 θα κριθεί στους τελευταίους γύρους του αγώνα.
Με τους δύο να παλεύουν σκληρά στους τελευταίους γύρους, ο Russell λόγω δικού του λάθους στην στροφή 6 και 7, χάνει κάθετη δύναμη, δεν φρενάρει αρκετά και οδηγείται στην αμμοπαγίδα, την μπαριέρα και τελικά εκτός Grand Prix, με τον αγώνα να μπαίνει σε Καθεστώς Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας για τον τελευταίο γύρο.
Ο αγώνας ολοκληρώνεται με 1-2 για την Ferrari, με τους Sainz και Leclerc, και 3-4 για την Mclaren, με τους Norris και Piastri. Ακολούθησαν οι Perez, Alonso, Stroll και Tsunoda.Οι δύο οδηγοί της Haas συμπλήρωσαν την 10άδα, αφού το τρακάρισμα του Russell χάρισε στον Magnussen την 10η θέση.
Η κατάταξη του Grand Prix της Αυστραλίας σχηματίστηκε ως εξής:
Ο επόμενος σταθμός της Formula 1 είναι η Suzuka και το Ιαπωνικό Grand Prix από τις 05/04 μέχρι και τις 07/04 και όλοι ελπίζουμε σε έναν θεαματικό και γεμάτο ανατροπές αγώνα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!