Ο Lando Norris έθεσε τον ρυθμό στην τελική περίοδο δοκιμαστικών για το Grand Prix της Αυστραλίας καθώς το Σαββατοκύριακο του Sebastian Vettel πήγε από το κακό στο χειρότερο με ένα ατύχημα.
Ο Γερμανός έβγαλε τις κόκκινες σημαίες όταν έχασε το μονοθέσιο του στη στροφή 10, πέφτοντας πρώτα με το ρύγχος του μονοθεσίου στις μπαριέρες ελαστικών τελειώνοντας την περίοδό του.
Η Aston Martin είχε διπλό πονοκέφαλο όταν ο teammate του, Lance Stroll τελείωσε την περίοδό επίσης, στη στροφή 11, μια ακόμα δουλειά επισκευής για την ομάδα μόλις δύο ώρες πριν από την έναρξη των προκριματικών.
Ο Norris ήταν σε μία έκπληκτη P1, τερματίζοντας ένα δέκατο μπροστά από τον Charles Leclerc με τον Sergio Perez στην P3. Ο Max Verstappen δεν έκανε ούτε έναν γύρο με τα μαλακά ελαστικά.
Οι οδηγοί πήγαν στην πίστα Albert Park με μία ζώνη DRS λιγότερο στη διάθεσή τους αφού η FIA επέλεξε να αφαιρέσει τη ζώνη από τη στροφή 9 για λόγους ασφαλείας.
Ο Lance Stroll ήταν κολλημένος στα pits καθώς η Aston Martin δούλευε στο μονοθέσιο του Καναδού, καθώς η ομάδα είπε ότι έκανε αλλαγές υπό το φως αυτής της απόφασης για το DRS.
Ο teammate του Sebastian Vettel, ο οποίος έχασε τη δεύτερη περίοδο της Παρασκευής μετά το πρόβλημα του κινητήρα του στο FP1, φάνηκε να έχει καλύτερη τύχη και γρήγορα βγήκε στην πίστα, αν και αντί να ολοκληρώσει έναν γύρο, έκανε τρία περάσματα από τα pits.
Ο Sergio Perez έθεσε τον χρόνο αναφοράς αρχικά στο 1:21.0, με τον Max Verstappen τρίτο και τον Lando Norris στην P3. Όλα άλλαξαν καθώς οι Ferrari βγήκαν έξω, ο Charles Leclerc πέρασε μπροστά.
Η Ferrari δοκίμασε έναν νέο διαχύτη την Παρασκευή, τοποθετώντας τον στο αυτοκίνητο του οδηγού του Μονεγάσκου, αλλά επέλεξε να μην τον τρέξει σήμερα, καθώς έχει μόνο έναν και δεν θέλει να ευνοήσει κανέναν οδηγό.
Ο Carlos Sainz ξεκίνησε με 1:20.390, με τον Ισπανό να πηγαίνει πιο γρήγορα παρά το γεγονός ότι είχε έντονο porpoising και το κεφάλι του αναπηδούσε στο κόκπιτ. Ο Leclerc φαινόταν να υποφέρει λιγότερο με την αναπήδηση.
Ο Fernando Alonso πέρασε μπροστά με 1:20.119, ο Perez είχε μια παρολίγο επαφή με τον τοίχο στην τελευταία στροφή, ο Lewis Hamilton δυσκολεύτηκε να σταματήσει το αυτοκίνητό του, πέρασε από τα χαλίκια και κόντεψε να χτυπήσει στον τοίχο… και μετά ο Sebastian Vettel βγήκε νοκ-άουτ.
Οι κόκκινες σημαίες κυμάτισαν καθώς ο οδηγός της Aston Martin χτύπησε με μεγάλη ταχύτητα στη στροφή 10, χτυπώντας στον τοίχο ελαστικών στην έξοδο της στροφής. «Συγγνώμη παιδιά», είπε ο Γερμανός, ο οποίος σύντομα επέστρεφε στα πιτς, αν και αυτή τη φορά με νόμιμο τρόπο.
Το φως του pit lane έγινε πράσινο με 28 λεπτά να απομένουν στη περίοδο με τον Sainz έξω με χρησιμοποιημένα μαλακά και τον Verstappen στα χρησιμοποιημένα μεσαία, να ανταλλάζουν μωβ τομείς.
Ο Verstappen είχε τετακέ στην τελευταία στροφή, ενώ ο Sainz έκλεισε τη διαφορά από τον Alonso, αλλά έμεινε στην P2. Ο Valtteri Bottas ήταν επίσης σε γρήγορο γύρο αλλά κλείδωσε τροχό στην τελευταία στροφή.
Ο Alonso δεν είχε τέτοια προβλήματα, ο οδηγός της Alpine έκανε 1:19.906 για να μείνει στην P1 κατά 0,001 δευτερόλεπτα έναντι του Leclerc. Ο Norris ήταν τρίτος μπροστά από τους Sainz, Bottas και Daniel Ricciardo. Και οι 20 οδηγοί – εξαιρουμένων των teammate της Aston Martin – είχαν χρόνο στο ταμπλό με 20 λεπτά να απομένουν.
Αλλάζοντας στα μαλακά ελαστικά Pirelli, ο Perez πήγε πιο γρήγορα με 1:19.720, ο George Russell πρόσθεσε το όνομά του στην αυξανόμενη λίστα των οδηγών που βγήκαν εκτός πίστας και ο Alonso επέστρεψε στην P1 κατά 0,060 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Perez.
Ο Leclerc ανέβηκε στην τρίτη θέση και ο Hamilton ήταν μωβ στον πρώτο τομέα, αλλά έχασε πολύ χρόνο στον τελευταίο καθώς αναπήδησε παντού, ανέβηκε από τη 18η στην ένατη καθώς ο teammate του Russell ανέβηκε στην πέμπτη θέση.
Πηγαίνοντας για έναν δεύτερο γύρο, ο Sainz έβαλε την F1-75 του στην P1, 1:19.419 για τον Ισπανό, ενώ ο Stroll τελικά έφυγε από τα pit. Αλλά ο αρχικός του γύρος, ένα 1:22:451 ήταν πάνω από τρία δευτερόλεπτα μακριά από το ρυθμό.
Φορώντας φρέσκα μαλακά λάστιχα για την τελευταία τους προσπάθεια πριν από τις κατατακτήριες, ο Norris πέρασε μπροστά, ο Verstappen διέκοψε τον πρώτο του γύρο με τα μαλακά ελαστικά αφού πάτησε στο γρασίδι και μετά έκανε λάθος στη στροφή 1 στη δεύτερη προσπάθειά του. Ανέφερε «αρκετή υποστροφή».
Ο Stroll, κάνοντας τον 11ο γύρο του στη περίοδο, έφερε πρόωρο τέλος στο Practice3 καθώς έπεσε στη μπαριέρα ελαστικών της στροφής 11. «Τράκαρα», είπε, και οι δύο Aston Martin τώρα χρειάζονται επισκευή.Ο Norris τερμάτισε στην P1 με 0,132 δευτερόλεπτα διαφορά μπροστά από τον Leclerc με τον Perez στην τρίτη θέση, αλλά ο οδηγός της McLaren αντιμετώπισε ένα πρόβλημα αργά, και του είπαν να πάει σιγά στον δρόμο του πίσω στα pits.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!