Με τον Lewis Hamilton να βρίσκεται στην κορυφή των χρονομέτρων ολοκληρώθηκε η πρώτη περίοδος δοκιμών για το Grand Prix της Αυστρίας, στην πίστα Red Bull Ring. Ωστόσο, ιδιαίτερα δυνατές έδειξαν εδώ και οι Ferrari, με τα κόκκινα μονοθέσια να είναι σε θέση να σημειώνουν εφάμιλλους χρόνους με τον Βρετανό της Mercedes, παρόλο που χρησιμοποίησαν μόνο τη μεσαία γόμα σε όλα τη διαδικασία.
Με την έναρξη της διαδικασίας, έκανε αμέσως την εμφάνισή του στην πίστα ο Max Verstappen, με τη μεσαία γόμα, ενώ στη συνέχεια βγήκαν και άλλα οχτώ μονοθέσια, όλα με τη μαλακή γόμα, ωστόσο.
Τον πρώτο αντιπροσωπευτικό χρόνο έθεσε ο Carlos Sainz της McLaren με 1:14.185, με τον Pierre Gasly της Red Bull να έρχεται στη συνέχεια για να βελτιώσει τον ταχύτερο χρόνο κατά πολύ, πετυχαίνοντας χρόνο 1:08.299. Στα πρώτα στάδια της διαδικασίας είχαν βγει όλοι οι οδηγοί στο Red Bull Ring, εκτός των Hamilton, Kubica και ο Bottas, η W10 του οποίου είχε διαρροή λαδιού και οι μηχανικοί έπρεπε να προβούν σε επισκευές.
Τη σκυτάλη του καλύτερου χρόνου πήραν στη συνέχεια οι δύο οδηγοί της Ferrari. Την αρχή έκανε ο Sebastian Vettel, ο οποίος βελτίωσε τον χρόνο του Gasly ελάχιστα, για να έρθει στη συνέχει ο ομόσταβλός του, Charles Leclerc και να κάνει χρόνο 1:06.169 και να βρεθεί στην κορυφή των χρονομέτρων. Ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής ωστόσο επανήλθε και ξεπέρασε τον χρόνο του Μονεγάσκου teammate του κατά 0,009 δευτερόλεπτα.
Εκείνη τη στιγμή άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους στην πίστα και οι Hamilton και Kubica, ενώ παράλληλα ο Carlos Sainz έκανε χρόνο (με τη μαλακή γόμα) μόλις 0,035 δευτερόλεπτα πιο αργό από του Vettel, έχοντας για εκείνη τη στιγμή τον ταχύτερο γύρο στο πρώτο κομμάτι της πίστας. Εκείνη τη στιγμή η απόσταση μεταξύ των εφτά πρώτων χρόνων (οι δύο Ferrari, οι δύο Red Bull, οι δύο McLaren και ο Hamilton) ήταν μόλις 4 δέκατα, μια διαφορά που λίγο αργότερα έπεσε στα 0,285 δευτερόλεπτα, με τον Verstappen να καταγράφει ταχύτερο γύρο με 1:06.100, γεγονός που δείχνει πως στην Αυστρία ίσως έχουμε πολλές μάχες ρόδα με ρόδα.
Ο Ολλανδός συνέχισε να βελτιώνει τους χρόνους του, δίνοντας και θέαμα στους πολλούς fan του που βρίσκονταν στις εξέδρες, θέτοντας χρόνο 1:05.938. Σε αυτή τη φάση, έκανε και την εμφάνισή του ο έτερος οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas, ύστερα από τις επιδιορθώσεις που έγιναν στο μονοθέσιό του. Η μεγάλη έκπληξη όμως τότε ήρθε από τον Pierre Gasly, με τον Γάλλο να δείχνει τελείως διαφορετική συμπεριφορά από το μέτριο Σαββατοκύριακο που είχε στη Γαλλία, κάνοντας προς στιγμήν το 1-2 για τη Red Bull, 0,168 δευτερόλεπτα πίσω από τον teammate του. Γρήγορα ωστόσο αυτό το 1-2 διακόπηκε, με τα δύο ασημί βέλη να μπαίνουν στη μέση, ενώ ο Verstappen, δείχνοντας κάποια πολύ ενθαρρυντικά σημάδια για τη Red Bull, να βρίσκεται σχεδόν μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τους διώκτες του.
Για λίγο σε αυτό το στάδιο επικράτησε ησυχία στην πίστα, με τους οδηγούς να μπαίνουν στα pit για φρέσκα σετ ελαστικών. Με τη μεσαία γόμα, ο Leclerc αμέσως έγραψε καλύτερο χρόνο κατά ένα δέκατο από τον Verstappen, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:05.409, με τον Valtteri Bottas να έρχεται προσωρινά να του κλέψει την πρωτοπορία, με τη μαλακή γόμα, ωστόσο αυτό δεν κράτησε πολύ, καθώς ο νεαρός Μονεγάσκος αμέσως βελτίωσε τον προηγούμενο χρόνο του στο 1:05.141, με τη μεσαία και πάλι γόμα ωστόσο. Αμέσως μετά τον χρόνο του, ο Leclerc επικοινώνησε με την ομάδα μέσω του teamradio καθώς ένιωθε πως κάτι είχε σπάσει στο μονοθέσιο, πιθανότατα λόγω κάποιου άτσαλου περάσματος πάνω από τα ασυγχώρητα συνήθως κερμπ στην πίστα του Spielberg, με τους μηχανικούς του να τον καθησυχάζουν, λέγοντάς του πως η τηλεμετρία έδειχνε πως όλα ήταν καλά.
Το χρόνο του Leclerc ήρθε και πάλι ο Valtteri Bottas να το καταρρίψει, όντας ο πρώτος οδηγός που πέφτει κάτω από το 1:05, καταγράφοντας χρόνο 1:04.999. Βίο αντίθετο όμως φαινόταν πως είχε ο Hamilton, o οποίος αν και είχε τον τρίτο χρόνο, παραπονιόταν στους μηχανικούς του πως είχε έλλειψη πρόσφυσης στο εμπρός μέρος της W10 του. Αξιοσημείωτο ήταν και το γεγονός ότι οι δύο Mercedes έκαναν εφάμιλλους χρόνους με τις Red Bull και Ferrari, όμως τα ασημί βέλη χρησιμοποιούσαν τη μαλακή γόμα, ενώ οι υπόλοιποι τη μεσαία.
Με 20 λεπτά να απομένουν για τη λήξη της διαδικασίας, ο Hamilton έκανε χρόνο καλύτερο από αυτόν του teammate του, ανεβαίνοντας στην κορυφή με 1:04.838, ενώ λίγο πιο μετά ο Vettel, με φρέσκο σετ ελαστικών μεσαίας γόμας, ανέβηκε δεύτερος, μόλις 0.144 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον χρόνο του Hamilton με τη μαλακή γόμα.
Τέλος, με λιγότερα από 5 λεπτά να απομένουν για τη λήξη του P1, ο Nico Hulkenberg της Renault είχε μια επαφή με τα κερμπ της στροφής 9, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να καταστρέψει την εμπρός πτέρυγά του, από την οποία και έλειπε ένα σημαντικό μέρος. Αυτό το συμβάν ουσιαστικά σήμανε και το τέλος της διαδικασίας.
Στα αξιοσημείωτα του P1 ήταν το γεγονός πως η McLaren έδειξε κάποιες πρώτες ενδείξεις ότι και εδώ θα είναι best of the rest από τις μεσαίες ομάδες του grid, με τον Sainz να έχει τον 7ο καλύτερο χρόνο, πίσω από τις Mercedes, Ferrari και Red Bull, έναν χρόνο που ήταν πιο κοντά σε αυτόν του Gasly που ήταν στην 6η θέση, από αυτόν του Ricciardo που ήταν 8ος, ενώ ο ομόσταβλός του, Lando Norris, είχε τον 10ο χρόνο, με τη σκληρή ωστόσο γόμα όντας ο μόνος μαζί με τις δύο Racing Point που τη δοκίμασαν.
Επίσης ενδιαφέρον ήταν και το γεγονός πως ο Russell, παρόλο που είχε τον 19ο χρόνο, ήταν μόλις ένα δέκατο μακριά από τις δύο Alfa Romeo και τον Lance Stroll. Και αν ο Καναδός ήταν τόσο πίσω επειδή δοκίμασε μόνο τη σκληρή γόμα, οι Alfa Romeo που χρησιμοποίησαν τη μαλακή, όπως και ο Βρετανός rookie της Williams.
Παρακάτω φαίνεται στην εικόνα η τελική κατάταξη των οδηγών στο P1. Συνέχεια τώρα με τη δεύτερη περίοδο δοκιμών στην πίστα του Spielberg, η οποία ξεκινάει στις 16:00 ώρα Ελλάδος.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!