Ο Max Verstappen πήρε την πρώτη νίκη στη Formula 1 για το 2018 στον εντός έδρας αγώνα της Red Bull, καθώς η Mercedes είχε βλάβες και στα δύο μονοθέσιά της σε ένα δραματικό Αυστριακό Grand Prix.
Ο Verstappen ήταν επικεφαλής των Ferrari με τους Kimi Raikkonen και Sebastian Vettel, ο οποίος έκλεψε το προβάδισμα του πρωταθλήματος από τον Lewis Hamilton κατά ένα βαθμό καθώς η Mercedes από το ένα-δύο στα προκριματικά, είχε διπλό DNF στον αγώνα.
Ο Poleman Valtteri Bottas αποχώρησε με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων ενώ ένα σφάλμα στρατηγικής υπό το επακόλουθο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας κατέστρεψε τον αγώνα του Hamilton και η απώλεια πίεσης του καυσίμου τον ακινητοποίησε μετέπειτα στην άκρη της πίστας.
Ο Hamilton και ο Raikkonen πέρασαν τον Bottas στην αρχή του αγώνα προς τη στροφή 1, με τους πρώτους τρεις μαζί, πριν ο Raikkonen μπλοκάρει στο slipstream του Hamilton και επιτεθεί στην τρίτη στροφή, αλλά κλείδωσε τους τροχούς και βγήκε ανοιχτά.
Αυτό επέτρεψε στον Verstappen να παλέψει μαζί του προς την ανηφόρα, αλλά ο Bottas από την εξωτερική ήταν σε θέση να περάσει και τους δύο μαζί προς την 4η στροφή.
Ο Verstappen πέρασε τον Raikkonen δύο στροφές αργότερα με μια ελαφριά επαφή με τον αριστερό πίσω τροχό του Φινλανδού.
Ο Bottas δεν είχε καμία απειλή για τον Hamilton πριν επιβραδυνθεί στον 14ο γύρο και εγκατέλειψε στον δρόμο διαφυγής στη στροφή 4 με απώλεια υδραυλικής πίεσης.
Αυτό προκάλεσε ένα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, στο οποίο σταμάτησαν όλοι οι πρωτοπόροι εκτός από τον Hamilton, ένα λάθος που ο υπεύθυνος στρατηγικής της Mercedes, James Vowles αναγνώρισε και από την ενδοεπικοινωνία ζήτησε συγνώμη.
Ο Verstappen επανήλθε από το pitstop 13 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton, ο οποίος έτρεξε 10 γύρους χωρίς να μπορέσει να μεγαλώσει τη διαφορά και τελικά σταμάτησε στα pits.
Αυτό τον έριξε τέταρτο, παραδίδοντας στον Verstappen το προβάδισμα, αλλά η δυστυχία του Hamilton συνεχίστηκε μερικούς γύρους αργότερα, όταν ο Vettel τον πέρασε στη στροφή 3 και πηγαίνοντας επιθετικά ανοιχτά προς στον Hamilton στην είσοδο της στροφής.
Ο Hamilton πήρε μια θέση πίσω λίγο μετά τη μέση του αγώνα όταν ο Daniel Ricciardo έπρεπε να αλλάξει τα ελαστικά του μετά από blistering στο αριστερά-πίσω ελαστικό του.
Κυνήγησε τον Vettel αφού έλαβε άλλη απολογία από τον Vowles μέσω της ενδοεπικοινωνίας, αλλά στη συνέχεια έπρεπε να κάνει τη δική του αναγκαστική στάση για τον ίδιο λόγο όπως ο Ricciardo στον 52ο γύρο.
Ο αγώνας του Hamilton διήρκεσε μόλις λίγους ακόμα γύρους πριν από η απώλεια της πίεσης του καυσίμου τον αναγκάσει να σταματήσει στην αριστερή πλευρά της πίστας μεταξύ των στροφών 3 και 4.
Αυτό τελείωσε ένα σερί 33 διαδοχικών αγώνων στους βαθμούς για τον Hamilton, του οποίου η τελευταία αποχώρηση ήταν η θεαματική έξοδος του από το Μαλαισιανό GP του 2016 με βλάβη κινητήρα.
Η δραματική εξέλιξη του αγώνα του, έδωσε στους τρείς πρώτους μία εύκολη πορεία στο βάθρο, με τον Raikkonen να κλείνει τη διαφορά στα δύο δευτερόλεπτα από τον Verstappen στο τέλος αλλά χωρίς να ενοχλεί τον 20χρονο και επίσης να μην αμφισβητείται από τον Vettel.
Ο Ricciardo θα έπρεπε να τερμάτισε τέταρτος με την απουσία του Hamilton, αλλά είχε ήδη αποσυρθεί με ένα εμφανές πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων όταν ο Hamilton σταμάτησε.
Αυτό σήμαινε ότι ο Romain Grosjean τελείωσε το άσχημο ξεκίνημα στη χρονιά του με την τέταρτη θέση για την Haas, το καλύτερο αποτέλεσμα στην F1 στην ιστορία της αμερικανικής ομάδας.
Ο Kevin Magnussen, ανέκαμψε από την απώλεια θέσεων αφού δεν άλλαξε ελαστικά υπό το VSC για τον Bottas για να τελειώσει πέμπτος και να δώσουν στην Haas πολλούς βαθμούς.
Ο Esteban Ocon και ο Sergio Perez εκμεταλλεύτηκαν το χάος για να φτάσουν στην έκτη και έβδομη θέση εκκινώντας από την 11 και 15η, μπροστά από τον Fernando Alonso που ξεκίνησε από το pitlane.
Ο οδηγός της McLaren ήταν 19ος αρχικά και, αφού διαμαρτυρήθηκε σε εκείνο το σημείο με την ομάδα του ότι δεν ήθελε να τρέχει σε αυτή τη θέση για όλο τον αγώνα, χρησιμοποίησε το VSC και ένα πολύ καλό δεύτερο κομμάτι για να ανέβει μέχρι την όγδοη.
Αυτό συμπεριλάμβανε μια επιθετική κίνηση στον Charles Leclerc, ο οποίος πήρε πίσω την ένατη θέση από τον συμπαίκτη του Marcus Ericsson στον τελευταίο γύρο, αφού είχε αφήσει τον Σουηδό να περάσει και να προσπαθήσει να πιάσει και να περάσει τον Alonso σε φρέσκα ελαστικά.
Ενώ η προσπάθεια αυτή απέτυχε, ο Ericsson ήταν ακόμα σε θέση να κάνει το διπλό τερματισμό στους βαθμούς για την Sauber μετά από μια εξαιρετικά μακρά πρώτη στάση στα μαλακά ελαστικά και την επίθεση σε φρέσκα supersofts στο τέλος.
Ο Nico Hulkenberg και ο Brendon Hartley εντάχθηκαν στους τρεις προαναφερθέν που αποχώρησαν από τον αγώνα.
Ο Hulkenberg της Renault είχε μια θεαματική βλάβη κινητήρα νωρίς, ενώ ο Hartley σταμάτησε κοντά στο τέλος μετά από μια περίεργη μηχανική αποτυχία που τον ανάγκασε να βγει ανοιχτά στην προτελευταία στροφή και τελικά τον ανάγκασε να σταματήσει προς την στροφή 2.
# | Οδηγός | Ομάδα | Κινητήρας | Διαφορά |
---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull | TAG | |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | Ferrari | 1.504 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 3.181 |
4 | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | +1 γύρος |
5 | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | +1 γύρος |
6 | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | +1 γύρος |
7 | Sergio Perez | Force India | Mercedes | +1 γύρος |
8 | Fernando Alonso | McLaren | Renault | +1 γύρος |
9 | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | +1 γύρος |
10 | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | +1 γύρος |
11 | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | +1 γύρος |
12 | Carlos Sainz | Renault | Renault | +1 γύρος |
13 | Lance Stroll | Williams | Mercedes | +2 γύροι |
14 | Sergey Sirotkin | Williams | Mercedes | +2 γύροι |
15 | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | +6 γύροι |
16 | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | +9 γύροι |
17 | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | +17 γύροι |
18 | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG | +18 γύροι |
19 | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | +58 γύροι |
20 | Nico Hulkenberg | Renault | Renault | +60 γύροι |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!