Ο Lewis Hamilton πήρε τη νίκη στο αυστριακό Grand Prix μετά από μία σύγκρουση στο τελευταίο γύρο με τη Mercedes του team-mate του Nico Rosberg, η οποία έριξε τον γερμανό στην τέταρτη θέση, πίσω από τους Max Verstappen και Kimi Räikkönen.
Το πέρασμα φαινόταν να έρχεται για αρκετούς γύρους και ο Hamilton πήρε την ευκαιρία στο εξωτερικό της στροφής 2, με τον Rosberg να πηγαίνει ευθεία πάνω στον team-mate του. Το περιστατικό έσπασε την εμπρός πτέρυγα του Rosberg και ο ηγέτης του πρωταθλήματος έπρεπε να πάει αργά μέχρι το πέσιμο της σημαίας, ρίχνοντας τον πίσω από τους Max Verstappen και Kimi Raikkonen στις τελικές στροφές.
Παρά την έναρξη του αγώνα από την έκτη θέση, ο Rosberg οδήγησε τον αγώνα μπροστά από τον Hamilton για την πλειοψηφία του αγώνα, όπως ο ίδιος επωφελήθηκε από μια εναλλακτική στρατηγική και δύο αργά pit stop για τον Hamilton. Ωστόσο, στους τελικούς τρεις γύρους ο Hamilton έκλεισε τη διαφορά πριν πάρει τελικά την ευκαιρία του για να περάσει προς τη στροφή 2 στον τελευταίο γύρο.
Ο Rosberg πήρε την εσωτερική γραμμή, αναγκάζοντας τον Hamilton να περάσει στην εξωτερική, αλλά ο Γερμανός πήγε βαθιά στη στροφή, κάνοντας τη σύγκρουση αναπόφευκτη, όπως ο Hamilton βγήκε πιο πέρα με το αυτοκίνητο του από την εξωτερική. Αυτό κατέστρεψε το μπροστινό φτερό του Rosberg, καθυστερώντας τον κατά πολύ για το υπόλοιπο του γύρου αλλά και κατ ‘ευθείαν καθώς ο Hamilton επέστρεψε στη πίστα σε πλήρη ταχύτητα και ξαναπήρε το προβάδισμα.
Ο Rosberg είναι επίσης υπό έρευνα από τους αγωνοδίκες για το ότι “δε σταματήσε με ένα σοβαρά κατεστραμμένο αυτοκίνητο”, το οποίο θα μπορούσε να τον ρίξει περαιτέρω κάτω. Το αποτέλεσμα παρέχει εξέλιξη στην ιστορία του πρωταθλήματος οδηγών του 2016 με το προβάσιμα του Rosberg να κόβεται από τους 24 βαθμούς στους 11 αν ξεφύγει κάποια περεταίρω ποινή.
Ο Daniel Ricciardo θα είναι απογοητευμένος που τελείωσε στην πέμπτη θέση μπροστά από τους Jenson Button και Romain Grosjean, οι οποίοι είχαν πολύ καλύτερες επιδόσεις από τα αυτοκίνητά τους για να τελειώσουν άνετα στους βαθμούς. Ο Carlos Sainz ανέκαμψε από μία βλάβη του κινητήρα στα προκριματικά για να τελειώσει όγδοος μπροστά από τον Bottas στη Williams και τον Pascal Wehrlein, ο οποίος σκόραρε το πρώτο βαθμό της καριέρας του και πρώτο βαθμό της Manor από το Μονακό το 2014.
Η ιστορία του αγώνα
Ο Hamilton οδήγησε από την αρχή, αλλά βγήκε πίσω από Rosberg στον πρώτο γύρο των pit-stop. Ο Rosberg έκανε νωρίς pit stop στον 10ο γύρο και ανέβηκε μέχρι την τρίτη θέση στο πρώτο stint, ενώ ο Hamilton περίμενε μέχρι τον 21ο γύρο ια να κάνει την πρώτη του στάση. Το μακρύ πρώτο stint φάνηκε να είναι σε αντίδραση στην Ferrari, των οποίων τα αυτοκίνητα και τα δύο ξεκίνησαν στα super-μαλακά και έτρεχαν μακριά τα πρώτα κομμάτια τους σε σύγκριση με την πλειονότητα των οδηγών που ξεκίνησαν στις ulta-μαλακά. Ωστόσο, ο χρόνος που ο Hamilton και οι Ferrari έχαναν σήμαινε ότι ο Rosberg σιγά-σιγά έκλεινε τη διαφορά για το προβάδισμα με μια σειρά από εντυπωσιακούς γύρους στα νέα σετ με τα μαλακά ελαστικά.
Ο Sebastian Vettel είχε βγει εκτός μάχης, πριν να μπορούσε να κάνει το πρώτο pit-stop του, όταν υπέστη ένα κλατάρισμα στο δεξί πίσω ελαστικό στον 27ο γύρο, φέρνοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ο Hamilton είχε φτάσει πίσω από τον Rosberg, αλλά ήταν σε ελαστικά που ήταν 11 γύρους νεότερα. Η μάχη συνεχίστηκε στον 31ο γύρο, αλλά ο Rosberg φάνηκε ικανός να διατηρήσει τον Hamilton πίσω του παρά το γεγονός ότι είχε 11-γύρων παλαιότερα ελαστικά.
Στον 54ο γύρο, κατέστη σαφές ότι το ζευγάρι Mercedes θα έπρεπε να μπει στα pit και πάλι και ο Hamilton πήγε πρώτος για να βάλει ένα άλλο σετ μαλακών ελαστικών. Ο Rosberg πήγε ένα γύρο αργότερα, αλλά δεν είχε ένα σετ από μαλακά διαθέσιμο και έτσι έπρεπε να χρησιμοποιήσει το σούπερ-μαλακό. Αρχικά αυτό φάνηκε να δίνει πλεονέκτημα στον Rosberg, αλλά τελικά τα ελαστικά άρχισαν τελειώνουν και ο Rosberg επίσης δυσκολεύτηκε με θέμα φρένων στους τελευταίους γύρους. Που παρουσίασε στον Hamilton την ευκαιρία να περάσει και ο ίδιος προχώρησε στο συμβάν που χαρακτήρισε τον αγώνα στον τελευταίο γύρο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!