Ο Lewis Hamilton επικράτησε εύκολα στο αμερικανικό GP στο Austin, μειώνοντας παράλληλα τη διαφορά του στο πρωτάθλημα από τον Rosberg – που τερμάτισε δεύτερος – στους 26 βαθμούς. Ήταν μια κρίσιμη νίκη για το Βρετανό, που πλέον έχει 3 αγώνες για να ανατρέψει την εις βάρος του κατάσταση. Τρίτος τερμάτισε ο Daniel Ricciardo, σε έναν αγώνα που γενικότερα δεν έκρυβε πολλές συγκινήσεις.
H ανάλυση του GP
Στην εκκίνηση, κερδισμένοι ήταν οι Ricciardo και Raikkonen, που κέρδισαν από μία θέση. Στις πιο πίσω θέσεις είχαμε επαφές, ενώ και ο Sergio Perez είχε τετακέ πριν τη μεγάλη πίσω ευθεία, χάνοντας πολλές θέσεις. Ο Bottas είχε κλατάρισμα, και μαζί με τον Hulkenberg μπήκαν στα pits στο τέλος του πρώτου γύρου, με το Γερμανό να εγκαταλείπει, χάνοντας μεγάλη ευκαιρία για βαθμούς με βάση την απόδοσή του.
Μετά το πέρας των πρώτων γύρων, την πρωτοπορία είχε ο Hamilton, χωρίς όμως να ανοίγει σημαντική διαφορά από τους Ricciardo, Rosberg και Raikkonen που ακολουθούσαν.
Μετά τον 6ο γύρο, ο Hamilton άρχισε να πιέζει λίγο παραπάνω, αυξάνοντας τη διαφορά του από τον Αυστραλό της Red Bull σε πάνω από δύο δευτερόλεπτα. Ο Ricciardo είχε δημιουργήσει μια μικρή διαφορά από τον τρίτο Rosberg.
Στον 9ο γύρο, οι Ricciardo και Raikkonen ήταν οι πρώτοι που μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας τα μαλακά ελαστικά της Pirelli. Τα μαλακά έβαλε στον επόμενο γύρο και ο Verstappen, με τον Rosberg να επιλέγει τα μεσαία και τον Hamilton τα μαλακά στα δικά τους pit-stops, στον 11ο και 12ο γύρο αντίστοιχα.
Στον 13ο γύρο, ο Verstappen έκανε την κίνησή του και προσπέρασε τον Raikkonen για την πέμπτη θέση, ενώ σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο αγώνα.
Ο Ολλανδός πλησίασε τον Rosberg, έχοντας και το πλεονέκτημα φορώντας ταχύτερη γόμα ελαστικών, και στον 17ο γύρο κόλλησε πίσω του. Εντωμεταξύ ο Hamilton ξέφυγε μόνος πρώτος στην κορυφή, με τον Ricciardo να αδυνατεί να ακολουθήσει το ρυθμό του πρωταθλητή.
Ενδιαφέρουσα μάχη είχαμε ανάμεσα στις δύο Ferrari για την πέμπτη θέση, με τον Vettel να πιέζει τον Raikkonen, ενώ ο Rosberg κατάφερε να ξεφύγει από τον Verstappen και έφτασε σε απόσταση βολής από τον Ricciardo.
Στον 25ο γύρο ο Raikkonen άλλαξε ελαστικά βάζοντας την πολύ μαλακή γόμα, ρισκάροντας στη στρατηγική.
Στον 27ο γύρο μπήκε ο Verstappen για τη δική του αλλαγή, όμως λόγω ασυνεννοησίας οι μηχανικοί του δεν τον περίμεναν! Πολύτιμα χαμένα δευτερόλεπτα λοιπόν για τον Ολλανδό, που τελικά εγκατέλειψε λίγους γύρους αργότερα, φαινομενικά λόγω ζητήματος με τον κινητήρα. Αυτό προκάλεσε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, και έδωσε την ευκαιρία στον Hamilton να μπει στα pits χωρίς να χάσει χρόνο έναντι των διωκτών του.
Η συνέχεια του αγώνα κύλησε ήρεμα χωρίς ενδιαφέρον στην κορυφή, με τις μάχες για τις πίσω θέσεις να μονοπωλούν την προσοχή. Μία από αυτές ήταν και η κόντρα των οδηγών της Renault για την 14η θέση, με τον Palmer να παραπονιέται ότι ο Magnussen τον καθυστερούσε.
Στον 39ο γύρο εγκατέλειψε και ο Raikkonen αμέσως μετά την έξοδό του από τα pits, βάζοντας τέλος έτσι στις ελπίδες του για βάθρο, μετά από μια καλή ως τότε εμφάνιση.
Με τον αγώνα να κυλά, αξιοσημείωτη ήταν η εξαιρετική παρουσία του Carlos Sainz που βρισκόταν πέμπτος και πάλευε με τον Massa, ενώ και οι δύο McLaren ήταν μέσα στην πρώτη δεκάδα. O Alonso έφτασε τους δύο και μπήκε στη μάχη, όντας πολύ γρηγορότερος. Ο Ισπανός πίεσε, προσπέρασε με απαιτητική κίνηση (οι δύο τους ακούμπησαν) τον Massa στον 52ο γύρο, ενώ πέρασε και τον νεαρό συμπατριώτη του στον τελευταίο γύρο. Ο Μαssa είχε αργότερα κλατάρισμα και μπήκε στα pits στον προτελευταίο γύρο
Οι τελευταίοι 10 γύροι ήταν διαδικαστική υπόθεση για τους πρωτοπόρους, με τον Hamilton να παίρνει την καρώ σημαία μπροστά από τον Rosberg και τον Ricciardo. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Vettel (που έκανε 4 αλλαγές ελαστικών), Alonso, Sainz, Massa, Perez, Button και Grosjean.
Τα αποτελέσματα:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!