Ο George Russell κέρδισε οριακά τον Charles Leclerc στο FP3 για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, καθώς η McLaren και η Mercedes εχουν κοντινό ρυθμό με τις Red Bull και Ferrari πριν από τις κατατακτήριες.
Ο Leclerc είχε δείξει καλή πρόοδο σε όλη τη διάρκεια της περιόδου και κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή αφού ξεπέρασε έναν εντυπωσιακό γύρο από τον Oscar Piastri αργά στη περίοδο, αλλά ο γύρος του οδηγού της Ferrari ξεπεράστηκε από την προσπάθεια του Russell στο 1m42.514s.
Ο Russell, του οποίου ο χρόνος δοκιμών την Παρασκευή είχε διακοπεί από μια σειρά θεμάτων της μονάδας ισχύος, ανέφερε ότι το σύστημα μετάδοσης κίνησης της Mercedes ακουγόταν περίεργο στις στροφές και επίσης δυσκολευόταν με την ισορροπία χειρισμού σε μεγάλο μέρος του Σαββάτου.
Όμως, αφού προηγήθηκε του Leclerc, ο γύρος του Russell κατάφερε να αντισταθεί στην προσπάθεια του Μονεγάσκου με 1m42.527 που ακολούθησε πριν πάμε στις κατατακτήριες.
Από νωρίς, υπήρχαν αρκετοί ερευνητικοί γύροι στην αρχή της περιόδου, χωρίς να ολοκληρωθούν γρήγοροι γύροι στα πρώτα 10 λεπτά καθώς μερικές ελαφριές σταγόνες βροχής ήταν στον αέρα.
Στη συνέχεια, η περίοδος έμοιαζε να ζεστένεται, αλλά, καθώς ο Lando Norris είχε ετοιμαστεί να ξεκινήσει έναν γύρο, η περίοδος σταμάτησε καθώς η Alpine του Esteban Ocon σταμάτησε στην πίστα λίγο πριν τα 15 λεπτά.
Αυτό οδήγησε σε καθυστέρηση και, μόλις σύλλεξαν την Alpine, η περίοδος συνεχίστηκε 10 λεπτά αργότερα. Με τους πρώτους γύρους στα 1m45s, οι χρόνοι ήταν πιο αργοί σε σύγκριση με το FP2 της Παρασκευής – με φρέσκα μαλακά ελαστικά, ο Piastri έθεσε το σημείο αναφοράς με 1m45.476.
Ο Max Verstappen βρήκε ένα τέταρτο του δευτερολέπτου για να ανέβει στην κορυφή, αλλά τον διαδέχτηκε ο Alex Albon, ο οποίος βρήκε αμέσως ένα 1m44.371s για να πάρει τον ρυθμό.
Ο Leclerc παρακολουθούσε μπροστά από τον Albon κατά τη δεύτερη προσπάθειά του, ανεβαίνοντας σχεδόν 0,7 δευτερόλεπτα στον 1ο τομέα και βρίσκοντας ακόμη περισσότερο χρόνο στον 2ο τομέα.
Αυτή η προσπάθεια κόπηκε στην αρχή από μια άλλη κόκκινη σημαία – ο Oliver Bearman μπήκε πολύ βαθιά στη στροφή 1 και προσπάθησε να αλλάξει πορεία αλλά δεν το έκανε γρήγορα και χτύπησε τον αριστερό μπροστινό του τροχό στις Tecpro μπαριέρες.
Μια περίοδος ανάκτησης έξι λεπτών εξασφάλισε ότι η συνέχεια θα είχε κάτι περισσότερο από 20 λεπτά, επιτρέποντας στον Norris να ορίσει ένα 1m44.226s για να μεταβεί στην κορυφή των χρόνων.
Ο Albon ανταπέδωσε, θέτοντας έναν μωβ μεσαίο τομέα και παίρνοντας slipstream από τον Russell για να πάει πιο γρήγορα για μόνο περίπου πέντε δευτερόλεπτα, καθώς ο Leclerc έθεσε το 1m43.455s.
Ο Sergio Perez έκανε ένα 1m43.389s για να εκτοπίσει τον Leclerc από την κορυφή της, αλλά αυτό τέθηκε ξεπεράστηκε από το 1m42.749s του Oscar Piastri – ένα πλεονέκτημα 0,64s για τον Αυστραλό.
Ο χρόνος του Piastri απειλήθηκε από τον Perez και τον Lewis Hamilton, αλλά ο Leclerc κατάφερε να τον ανατρέψει κατά 0,185 δευτερόλεπτα – πριν ο Russell περάσει στην κορυφή.
Ο Leclerc παρέμεινε μπροστά από τις McLarens, καθώς ο Lando Norris είχε βρει ένα 1m42.737s για να περάσει μπροστά από τον Piastri, ενώ η καθυστερημένη προσπάθεια του Verstappen με βοήθεια από τον Perez δεν τον έφερε πάνω από την πέμπτη θέση. Ο Carlos Sainz χώρισε τις Red Bulls, έχοντας μία στιγμή που χρειάστηκε να αποφύγει τον Perez στη στροφή 15 που πήγαινε αργά, τα τελευταία 10 λεπτά.
Ο Albon και ο Franco Colapinto παρέμειναν σε μικρή διαφορά, καθώς ο Lewis Hamilton συμπλήρωσε το top 10.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!