Ο Max Verstappen είχε ατύχημα στην τρίτη περίοδο δοκιμαστικών για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, καθώς ο Pierre Gasly της AlphaTauri έκανε την έκπληξη με τη 1η θέση.
Το 1:42.251 του Gasly ήταν 0.344δ μπροστά από τον Sergio Perez της Red Bull, σε μια περίοδο που σημείωσε σημαντική αύξηση της θερμοκρασίας σε σύγκριση με την Παρασκευή, με θερμοκρασία πίστας 54° C να είναι αύξηση έξι βαθμών από την προηγούμενη ημέρα – η οποία συνέβαλε στο να αφήσει τους οδηγούς περίπου ένα δευτερόλεπτο πιο αργούς από τους χρόνους του FP2.
Αρκετοί οδηγοί αντιμετώπισαν προβλήματα κατά τη διάρκεια της περιόδου, με τις συνθήκες της πίστας να είναι δυσμενείς σε σύγκριση με την Παρασκευή και να αποδεικνύεται ότι αποτελεί πρόσθετη πρόκληση το Σάββατο.
Ο Verstappen έριξε το μονοθέσιό του στις μπαριέρες όταν κλείδωσε το μπροστινό αριστερό ελαστικό του στο φρενάρισμα ελαφρώς πολύ αργά για τη στροφή 15, και έφερε την κόκκινη σημαία στη διαδικασία.
Η τύχη της Mercedes βελτιώθηκε με τον Lewis Hamilton να φαίνεται πολύ πιο κοντά στον ρυθμό, κερδίζοντας την P3 με ένα δυνατό slipstream από τον Perez στην τελική ευθεία – αν και ο Valtteri Bottas βγήκε από το top 10 για άλλη μια φορά στην P13.
Ωστόσο, η σειρά φαίνεται να μην είναι αντιπροσωπευτική, καθώς η συνεπής απόδοση από όλους ήταν σχεδόν αδύνατη σε μια συνεχόμενα διακοπτόμενη περίοδο.
Η περίοδος ξεκίνησε με την είδηση ότι η Mercedes είχε αντικαταστήσει την πίσω πτέρυγα σε μια προδιαγραφή υψηλότερης κάθετης δύναμης, η οποία θα κοστίσει στους οδηγούς της σε ταχύτητα στην ευθεία σε αντάλλαγμα για καλύτερη απόδοση στις στροφές – καθώς και οι δύο οδηγοί υστερούσαν πολύ πίσω από την Red Bull την Παρασκευή.
Ένα ήσυχο ξεκίνημα της περιόδου είδε μόνο τους οδηγούς της Haas και τον Fernando Alonso να κάνουν τους πρώτους γύρους στα πρώτα 10 λεπτά της περιόδου της μιας ώρας, με τον Nikita Mazepin να αναφέρει σκόνη στην πίστα – η οποία εμπόδισε το κράτημα στα αρχικά στάδια.
Αυτό έγινε παράδειγμα όταν ο Mazepin βγήκε ελαφρώς ανοιχτά στην αριστερή στροφή 15, το οποίο είδε τον Ρώσο σχεδόν να βουρτσίζει το τσιμεντένιο τείχος στην έξοδο της στροφής. Ο Verstappen ακολούθησε γρήγορα καθώς πήγε πολύ βαθιά στη στροφή 4.
Παρά τις αλλαγές του αυτοκινήτου της Mercedes, ο Hamilton παραπονέθηκε ότι δεν είχε κράτημα «στο πίσω ή μπροστά μέρος» καθώς αυτός και η ομάδα του έψαχναν μια λύση για να βρεθούν ψηλότερα στον πίνακα χρόνων.
Και τα δύο αυτοκίνητα της AlphaTauri φάνηκαν να ανεβάζουν ρυθμό με 25 λεπτά να απομένουν, καθώς ο Gasly έθεσε το ρυθμό με 1:43.187 και ο Yuki Tsunoda ήταν +0.260 πίσω – και έξι δέκατα γρηγορότερα από τους οδηγούς της Red Bull.
Ωστόσο, σύντομα τελείωσε το παιχνίδι για τον Verstappen, καθώς ακολούθησε το παράδειγμα του Charles Leclerc στα δοκιμαστικά της Παρασκευής. Κλείδωσε τροχούς και έπεσε στις ελαστικές μπαριέρες στην στροφή 15, και έχοντας προσπαθήσει να επαναφέρει το αυτοκίνητό του με όπισθεν, δεν μπορούσε να το κάνει και το αποτέλεσμα ήταν μια κόκκινη σημαία.Ο απογοητευμένος Ολλανδός αρνήθηκε να αφήσει το αυτοκίνητό του για αρκετά λεπτά, καθώς προσπάθησε να καλέσει τους βοηθούς για να τον βοηθήσουν να συνεχίσει, αλλά κατέληξε να πάρει το μακρύ δρόμο με τα πόδια πίσω στο pit lane.
Μια καθυστέρηση 10 λεπτών είδε τα αυτοκίνητα να περιμένουν στην ουρά για να επιστρέψουν στην πίστα, με μόνο τον Mazepin να έχει διψήφιο αριθμό γύρων σε αυτό το σημείο.
Οι προκριματικές προσομοιώσεις επαναλήφθηκαν καθώς ξεκίνησαν οι νέες διαδρομές με μαλακό ελαστικό – με τους Nicholas Latifi και Carlos Sainz να συνεχίζουν τα προβλήματα, τρέχοντας πολύ βαθιά στη στροφή 3 και στροφή 15 αντίστοιχα.
Η στροφή 15 ήταν ενοχλητική σε ολόκληρο το FP3, καθώς το προηγούμενο μικρό τρίψιμο του Mazepin ακολούθησε ένα πιο δυνατό χτύπημα στον εξωτερικό τοίχο και επέστρεψε γρήγορα στο pit box του.
Ο Sebastian Vettel ήταν ένας άλλος οδηγός που πήγε στην περιοχή απορροής στη στροφή 15, ενώ ο George Russell έχασε την ισχύ του κινητήρα και έπρεπε να σταματήσει στα τελικά στάδια της περιόδου.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!