Ο Daniel Ricciardo πήρε την πρώτη του νίκη, όπως και της Red Bull για τη σεζόν του 2017 σε ένα γεμάτο δράση GP του Αζερμπαϊτζάν, το οποίο είχε μια παράξενη σύγκρουση μεταξύ των ανταγωνιστών τίτλου Sebastian Vettel και Lewis Hamilton πίσω από το Safety Car, καθώς ο Valtteri Bottas άρπαξε τη δεύτερη θέση από τον Lance Stroll στο τελικό sprint προς τη γραμμή τερματισμού.
Ο Hamilton και ο Vettel είχαν μια επαφή στη πίστα, ενώ ο αγώνας ήταν από το αυτοκίνητο ασφαλείας, γεγονός που έδωσε ποινή για τον τελευταίο – αλλά το προσκέφαλο που δεν ήταν σωστά στη θέση του στο μονοθέσιο του Hamilton του αφαίρεσε ότι θα μπορούσε να ήταν μια άνετη βόλτα για τη νίκη.
Αυτό άφησε τον Ricciardo, ο οποίος ξεκίνησε 10ος και φαινόταν έξω από τη μάχη αφού σταμάτησε νωρίς για να καθαριστούν κομμάτια που είχαν μπλοκάρει έναν αεραγωγό φρένων, σε θέση να πάρει την πέμπτη νίκη του σε Grand Prix.
Ο Aussie είχε πίσω του τον Valtteri Bottas και τον Lance Stroll της Williams, με τον δεύτερο να παίρνει ένα podium μόλις δύο εβδομάδες μετά τους πρώτους του βαθμούς στην F1 με την ένατη στο Μόντρεαλ.
Ο Bottas ήταν ένα γύρο πίσω μετά από σύγκρουση με τον Kimi Raikkonen – αλλά του επιτράπει να πάρει το γύρο πίσω κατά τη διάρκεια μιας από τις πολλές διακοπές του αγώνα. Το χάος μπροστά του επέτρεψε να βρει το δρόμο του στην τρίτη θέση, και έβαλε τον Stroll στο στόχο του, και τον πέρασε στην καρό σημαία κατά ένα δέκατο για την δεύτερη θέση.
Στην αρχή, οι οδηγοί της Mercedes είχαν διατηρήσει το 1-2, αλλά ο Bottas υπέφερε από την πρώτη στροφή, επιτρέποντας στον Raikkonen να εισέλθει στην αριστερή δεύτερη στροφή παράλληλα με αυτόν.
Ο Bottas κρατούσε την εσωτερική γραμμή, αναπηδώντας από το kerb με υποστροφή και έπεσε πάνω στον συμπατριώτη του, με την επαφή να στέλνει τον Raikkonen στον τοίχο στα δεξιά.
Η Ferrari εμφανίστηκε να μην έχει σημαντικές ζημιές αρχικά, αν και ο Raikkonen έπεσε πίσω από τον Vettel, τον Sergio Perez και τον Max Verstappen, ενώ ο Bottas αναγκάστηκε να επιστρέψει πολύ αργά στα pit με το δεξί μπροστινό του ελαστικό σκασμένο και να επανέλθει έναν γύρο κάτω.
Το χάσμα μεταξύ των Hamilton και Vettel ανέβηκε κατά τη διάρκεια του πρώτου stint, με το Brit να είναι μπροστά κατά πάνω από τρία δευτερόλεπτα όταν ο αγώνας ουδετεροποιήθηκε από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας για πρώτη φορά.
Ο ένοχος ήταν ο Daniil Kvyat, ο οποίος προηγουμένως βγήκε ανοιχτά στην 1η στροφή στην αρχή και επανήλθε απότομα, με τον συμπαίκτη του στη Toro Rosso, Carlos Sainz να προσπαθεί να τον αποφύγει και να προκαλεί τετακέ ως αποτέλεσμα.
Ενώ ο Sainz έπεσε πίσω, ο Kvyat είχε συνεχίσει, αλλά φάνηκε πως ένα τεχνικό ζήτημα τον άφησε ακινητοποιημένο στο τμήμα του κάστρου στον 11ο γύρο.
Λίγο αργότερα, τέλειωσε ο αγώνας και για ένα άλλο αυτοκίνητο με κινητήρα Renault, την Red Bull του Verstappen, ο οποίος πίεζε τον Perez για την τρίτη θέση πριν αναφέρει πρόβλημα ισχύος και αποσυρθεί στα pit.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο διήρκεσε αρκετούς γύρους και επέτρεψε σε όλους τους κορυφαίους δρομείς να αλλάξουν τα supersofts για τα μαλακά, ήταν να μπει στα pit στον 16ο γύρο – με τον Hamilton να επιταχύνει νωρίς και να φτιάχνει αμέσως προβάδισμα στον Vettel.
Ο Γερμανός πιέστηκε ακόμη και από τον Perez, αλλά αμύνθηκε του Μεξικανού με το να φρενάρει αργότερα στο εσωτερικό της στροφής 1, ενώ ο Raikkonen έπεσε θύμα τόσο του Felipe Massa όσο και του Esteban Ocon, ο οποίος τον έριξε έκτο.
Αμέσως, ο αγώνας διακόπηκε και πάλι λόγω των συντριμμιών σε διάφορα μέρη της πίστας και μια άλλη χαοτική επανεκκίνηση ακολούθησε μερικούς γύρους αργότερα.
Πρώτα, ο Vettel ήρθε σε επαφή με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου του Hamilton καθώς ο βρετανός προσπάθησε να κρατήσει τους υπόλοιπους πίσω του και να αφήσει το αυτοκίνητο ασφαλείας μπροστά για την επανεκκίνηση. Ο Γερμανός μετέπειτα όμως, ήρθε παράλληλα με τον Hamilton και διαμαρτυρήθηκε αρχικά και μετέπειτα έριξε το μονοθέσιο του στου αντίπαλού του στην έξοδο της στροφής 15.
Η εμπρός πτέρυγα του Vettel υπέστη ζημιά στην αρχική του επαφή, και χρειάστηκε να αμυνθεί από τους Massa και Perez στην 1η στροφή, αν και κράτησε και πάλι την θέση του με επιτυχία. Αντ ‘αυτού, υπήρξε δράμα για τις Force India, καθώς ο Ocon προσπάθησε να περάσει τον Perez στην έξοδο της στροφής 2, αλλά κατέληξε να ρίξει τον συμπαίκτη του στον τοίχο.
Το χάος ακολούθησε με ένα άλλο αυτοκίνητο ασφαλείας καθώς υπήρχαν συντρίμμια και οι κόκκινες σημαίες βγήκαν σύντομα. Ο Perez φαινόταν να έχει αποσυρθεί στα pit – όπως και ο Raikkonen, του οποίου το δεξί πίσω ελαστικό έσκασε – αλλά και οι δύο είχαν τη δυνατότητα να επανέλθουν, αν και μετά από μια 20λεπτη διακοπή.
Κατά την επανεκκίνηση, ο Hamilton και ο Vettel – τώρα στα supersofts – διατήρησαν τη θέση τους με σχετική ευκολία, καθώς ο Ricciardo πέρασε τους Stroll και Massa, με τον τελευταίο να αναγκάζεται να εγκαταλείψει λόγω κατάρρευσης της πίσω ανάρτησης λίγο αργότερα.
Οι προσπεράσεις του Αυστραλού αποδείχθηκαν κρίσιμες λίγο αργότερα, καθώς οι δύο οδηγοί μπροστά του έπρεπε να μπουν στα pit. Ο Vettel, έχοντας ποινή στάσης 10 δευτερολέπτων, βγήκε μπροστά από τον Hamilton, ο οποίος μπήκε για αλλαγή στο προσκέφαλο που δεν είχε ασφαλιστεί στη θέση του.
Οι δυο τους ανέβηκαν θέσεις παράλληλα, αλλά δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι καλύτερο από την τέταρτη και την πέμπτη αντίστοιχα, αφού έφτασαν στη μάχη Stroll-Bottas στον τελικό γύρο.
Ο Ocon και ο Magnussen της Haas είχαν και οι δύο βλέψεις σε μια θέση βάθρο μετά την κόκκινη σημαία, αλλά έπεσαν στην έκτη και έβδομη στο τέλος.
Ο Sainz ανέκαμψε στην όγδοη θέση, με τον Fernando Alonso να παίρνει τους πρώτους βαθμούς της χρονιάς της McLaren στην ένατη θέση.
Η Sauber του Pascal Wehrlein πήρε τη 10η. Ο Wehrlein ήταν πίσω από τον συμπαίκτη του Marcus Ericsson για μεγάλο μέρος της κούρσας και η μάχη τους έφτασε ακόμα και σε επαφή, αλλά η ομάδα φαινόταν να ήθελε τον Γερμανό μπροστά από τον Σουηδό εν μέσω της απειλής του Stoffel Vandoorne της McLaren – ο οποίος τερμάτισε 12ος.
Ο Romain Grosjean ήταν στη 13η, με τον Raikkonen 14ο και τον Perez να εγκαταλείπει τελικά.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!